Vauvojen puuhat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ///e\\\
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei tänä aamuna joutunut 3 tuntia tapella päiväunille. :) Ihan tunnissa rauhoittui. Ja OMASSA sängyssä päiväunilla. Oon nyt 3 päivää nukuttanut meiän sängyssä kiukkuilevan neidin hytkyttämällä joustinpatjaa ja taputtamalla rytmikkäästi pepulle samaan aikaan. Siihen sit kiukku loppuu ja simahtaa. Aina ku avaa silmät, ni jatkat hytkytystä. Sit nostan omaan sänkyyn. Onneks suostuu tohon, ku tykkää pepun taputtelusta yleensä pystyasennossa olkapäätä vasten, mut nyt alkaa olla aika hapoilla käsivarret...Ulkona +27, joten sinne ei taas oo asiaa...

Mä oon tässä viimesen muutaman päivän aikana huomannu että tyttö nukahtaa omaan sänkyyn melkeen helpommin kun syliin! Kaukalo tai vaunut on edelleen parhaita nukahtamispaikkoja mutta oma sänky tulee heti sen jälkeen. Oon niin tyytyväinen että voin laskea tytön syötettynä ja väsyneenä omaan sänkyyn, laittaa peiton päälle ja antaa nukahtaa itekseen! En oo nukuttanu tyttöä mun viereen enää pariin viikkoon ollenkaan ja oma unikin on nyt sen takia paljon parempaa :)

Mulla on ihanan levännyt olo! Tyttö on nukkunut su-ma yöstä lähtien joka yö vähintään 7 tuntia putkeen :) Viime yönä meni ennätyksenä yhdeksän tuntia! Päivisin tuo ei nuku juuri ollenkaan, ihan pieniä torkkuja vain. Tyttö on ihanan hyväntuulinen ja hymyilee aina aamulla, kun menen hakemaan sen sängystä :love7

Mitä sä sille annat, et nukkuu?? :D Yritin just eilen supertankata tytön, ni 3h pääs taas syöttää...

Rauhottavia :grin No ei vaan, se söi eilen n. litran korviketta niin sillä ilmeisesti pärjää :)

Oon kuullu et pulloruokitut vauvat nukkuis öitä paremmin ja pidemmin. Ehkä tissivauvoilla tulee se tissin imemisen tarve yöllä kun herää, vaikkei kova nälkä oliskaan, mut pullovauvoilla ei samanlaista tarvetta oo kun ei oo samalla lailla päässyt tissin makuun... Pullon kanssa ei myöskään tuu niin paljon niitä masuvaivoja, mihin meijän tyyppi edelleen herää vähintään pari-kolme kertaa yössä.

Meillä ainakin on tullu enemmän masuvaivoja pullon myötä kun sielt tulee nopeemmin niin nielee ilmaa enemmän. Hyvä röyhyttely ja disflatyl on nyt vihdoin niitä masuvaivoja helpottanut. Tai saattaa olla ikä muutenkin, jos alkaa suolisto tottua maitoon + korvikkeeseen pikkuhiljaa. Meillä myös nukuttiin paremmin tissillä kuin pullolla ja pidempiä unia kun se syöminen oli rauhallisempaa. Tosin meillä ei oo pelkästään pulloruokittu, et tiiä vaikuttaako se sitten tuohon heräilyyn. Tissillä nukkuu paremmin ja pyrinkin antamaan sitä pullon päälle kun alkaa likka näyttää uniselta.

Jes oon keksinyt, miten saan tytön näillä helteillä päiväunille OMAAN SÄNKYYN! Taisin jo eilen kirjoittaa, et joustinpatjaa rytmikkäästi nytkytän ja pepulle taputan. Jos se on toiminut jo 5 kertaa, niin se toimii! :) Tänään alkoi kitistä sängyssään, niin menin ja käänsin kyljelleen ja peppua taputin ja nytkytin vauvaa "niinku olis vaunuissa". Sit riittikin pelkkä pepun hellä taputus. Pikkunen uuvahtelee, eikä tajua aina, et nukkuminen olis se juttu, mitä tarttee...

Vauva ei suostu nykyisin nukahtamaan muualle kuin Manducaan tai kantoliinaan. Nyt sain hänet pois kantoliinasta jatkamaan uniaan pienen tissityksen kautta. Yöllä heräilyt n.2-3 h välein, ei oo tullut pariin viikkoon enää sellaista 4-5 h pätkää. Sillon tosin oli lisämaito vielä pariviikkoisena se yksi kerta. Ehkä sai itsensä täydemmäksi pullosta. No, silti ajattelen imetyksellä olevan etuja enempi niin heräillään sitten syöttämään. Nyt tarttis jo mennä suihkuun niin kauan kun pieni suloisuus nukkuu. Ja hiukan siivota. Siivota sais kyllä ihan koko ajan...

Meillä yöt menevät myös loistavasti, mennyt jo pitkään. Neiti nukahtaa yöunille 22-23 aikoihin ja herää syömään ensimmäisen kerran 05-07 aikoihin. Parhaimmillaan nukkunut 22-7.30 :)

Meilläkään ei nukuta päivisin kuin korkeintaan muutamat vartin pätkät. Ennemmin kuitenkin näin, että päivällä valvotaan ja yöllä nukutaan :)

Meilläkin tuntuu menevän aikalailla niin, että jos saan neidin sylistäni jatkamaan päiväunia koppaansa niin ei se nuku kuin 15-20min pätkiä. Yöllä on kyllä alkanut nukkua jo pidemmästi, joskin tosi vaihtelevasti vielä, saattaa olla että 5h menee syöttöjen välissä öisin (ja sekös vasta tisseissä sitten tuntuukin). Nyt kyllä nukkuu turvakaukalossaan vähän pidempää pätkää kun tultiin juuri kaupasta ja autossahan on tunnetusti hyvä nukkua.

Meillä lähti pikkumimmi isin kanssa kahestaan autolla isoon kaupunkiin mummolle! :) Eli mulla 3h "omaa aikaa" tehä mm. ruokaa varpajaisiin :) Ja mä niin syön aamupalan rauhassa tänään!!

Jahas, reissu venähtääkin, joten mulla onkin enemmän "omaa aikaa" :D Mitä mä nyt teen, tuli 2h lisää...varmaan pumppaan ainakin maitoa jossain välissä...

Ohhoh, meillä nukahdettiin eilen omaan sänkyyn ekaa kertaa ILMAN iltahuutoja, vaikka poika oli ihan yliväsynyt. Ja tämän tarjosi jalkapohjahieronta! Yleensä iltakitinät on kestäny kolmesta viiteen tuntia ennen ku uni tulee. Aattelin et kokeillaan nyt sitäkin, ja poika oikeen lamaantui! Katseli mua ensin silmät suurina sylissä ihan paikallaan hievahtamatta 20min, minkä jälkeen vein omaan sänkyyn. Vielä hetken hieroin jalkapohjia myös siinä, kunnes alko silmät lupsahtelee ja jätin siihen. Hetken kuulu huoneesta pikku juttelua, ja seuraavaks nukku jo ihan täysillä. Eilen oli siis kaikenkaikkiaan lähes täysin itkuton päivä, huisia!!!

Oon muuten nyt tän aamun aikana huomannu torstaisen rotarokotteen jäljet. Ilmavaivat on selvästi lisääntyny ja poika on aivan väsyny muttei jatkuvan piereskeyn takia saa nukuttua kun vartin-puolen tunnin pätkiä. Yöllä nukku yhden kahden tunnin ja yhden tunnin pätkän, ja loppuyön heräili itkemään puolen tunnin välein. Ja pierut ja kakka haisee ihan järkyttävän pahalle! Toivottavast ei kestä montaa päivää tää.

Meillä rotarokotteen pahin vaihe iski päälle viikon päästä rokotteen antamisesta ja kesti pari päivää. Kamala iltaitkeskely ja välillä oikeen tunsi kun pienen mahaa kouristi :( Ymmärtääkseni virusten määrä on just viikon päästä suurimmillaan. Kurjia noi sivuvaikutukset vaikka onkin pienempi paha kuin varsinainen tauti...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sitä vähän pelkäänki et tää on vasta alkusoittoa... :( Ja kuukauden päästä uudestaan. Jos tää pahenee viel tulevina päivinä ni täytyy kyllä siirtää sitä seuraavaa rokotuskertaa kun ollaan pari päivää sen jälkeen lähdössä reissuun toiselle puolelle Suomea. Ois kiva ku voitais kaikki nauttia kesäreissusta.

Mä luulen, että siirretään eka rotarokotteen antokohta myöhemmäksi. Meinaan vauva saisi sen 7 viikkoisena 18.6 ja meillä on ristiäiset 29.6. Muutenkin mahavaivainen vauva. Tai hyvillä perusteluilla otan sen tuossa, mutta en nyt oo ihan vakuuttunut.

meiän tyttö nukahtaa kyllä pääsääntöisesti syliin.. siitä sänkyyn/vaunuihin siirtäminen sujuu vähän vaihtelevalla menestyksellä. jos on oikeesti väsyny niin jatkaa uniaan siellä mutta esim tissinukahtamisen jälkeen ku siirtää vaikka vaunuihin niin kohta alkaa öhinät ja tyttö vaan kattelee että luulitkos pääseväs noin helpolla :grin. öisin syöttöjen jälkeen onneks nukahtaa aina uudelleen ku siirtää omaan sänkyyn.. paitsi viime yönä oli eka kerta ku öhisi vaan, koitin antaa tuttia ja sille vaan yökkäili. kateltiin toisiamme sängyn pinnojen läpi ja kohta tyttö rupes kakalle :dance008. ei auttanu ku lähtee pesuhommiin, tuli semmoset töräykset että en ihmettele ku ei uni tullu :grin. pyllypesun jälkee tietty virkustu mutta taintui sitte taas tissille muutaman imun jälkeen :). tunti me kuitenki melkein valvottiin. ja mies ei oo edelleenkää yhtään kertaa heränny yöllä, onki sanonu että saisin herättäää hänet yöllä ees joskus ku nyt kuulemma tuntuu ettei mitään vauvaa ookkaan ku yöunet pysyny hällä samana ku ennen vauvaa. no minkäs teet ku tissi sattuu olemaan minussa kii, toki voisinhan mää hänet pirruuttani herättää seurakseni ku imetän yöllä :angel9. sitä saa mitä tilaa!

Takaisin