Vauvojen puuhat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ///e\\\
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On kyl yhtä kirkumista ja kiukuttelua pukeminen. Vaipanvaihto vielä menee, mut sit kun ne vaatteet laitetaan päälle takas ni kyllä kuuluu mitä mieltä siitä ollaan. Meillä vielä noi aamu/iltatoimet kestää kauemmin ku ihottuman takia pitää joka ilta suihkutella ja päästä varpaisiin rasvailla, ja sitäkös vasta inhotaankin!

Saati sitten ulkovaatteiden laitto! Huh heijaa! Ihan hiessä ite sen operaation jälkeen. Ja kivasti kolme kertaa vähintään päivässä (päiväunet...).

Vauvan logiikkaa meillä: käsi osuu esim. seinään/tuolin jalkaan -> olen jumissa -> itken...TAI Haluan kattilan kannen + pelkään kovia ääni = paukutan kantta metalliseen listaan ja itken...

Meidän neiti on niin tottunut koviin ääniin, ettei pelkää juuri mitään ääniä. Tulee mieleen kaksi pelästymistä: isän rykäisyaivastus kesällä ja pari viikkoa sitten imuri. Heh, kertoo kyllä niin siitä, ettemme ole mitään himosiivoojia. Muutenkin vauva on ollut alusta saakka mielestäni aika rohkea, eikä lainkaan herkkä tyttö. Voisin Mammamaria kuvitella, että kattilan kannen kanssa meillä vaan hakattaisiin kahta kovempaa, jos pitäisi kovaa ääntä. Pitääkin testata huomenna ;) Kyllä näissä beibeissä vaan on luonne-eroja!

Meillä taitaa olla vähän säikky vauva, kun ei tykkää kovista äänistä ( muun muassa ulko-ovi ) sitten yhtään. Nyt ihan hiljattain on uskaltanut jo pöytää paukutella :)

Meidän vauvan logiikka: Leikin selälläni - pakko kääntyä mahalleni(puklaan samalla) - yritän ryömiä jonnekin,mutta se jokin siirtyy aina vain kauemmas ja kauemmas kun osaan vain pakittaa - HUUDAN.
Ja kun äiti siirtää nurkasta tai kirjahyllyn tai sohvapöydän alta jumista pois, on vauva siellä samassa jumissa viiden minuutin päästä uudelleen, vaikka mitenpäin laittaisi.

Noista vaipoista vielä - meillä on alusta asti ollut pampersit. Nyt vielä käyttää kolmosia, active fit nelosia kokeiltiin, mutta vielä on liian iso. Mies kaipailee housuvaippoja jo, pitää ehdottaa noita liberoita sitten...

Meillä ei kyllä kans säikytä mitään kovia ääniä. Kerran muistan et on säikähtäny herätyskelloa. Joskus kun pomppaan nurkan takaa ja huudan "PÖÖ!", saattaa poika säpsähtää, mut nauraa kuitenkin päälle :) Tehosekoitin, imuri ja kaikki kovat äänet on vaan tosi mielenkiintosia. Kattilankansia ei mekään olla kokeiltu kyllä... :)

Täälläkin säikkymiselle nauretaan paitsi väsyneenä isin pöö-leikki saattaa itkettää :) Ekoja ääneen nauruja aikoinaan saatiinkin koiran haukulle kun ensin pelästyi ja se olikin kivaa.

No, kyllä meilläkin pöö-leikeille nauretaan, ja muillekin yllätysleikeille, mutta "oudot" kovat äänet ovat kauhistus. Imuriin alkaa onneksi jo tottua.

Eilen, kun en ehtinyt syödä kunnolla ennen neidin nukkumaanmenoa, otin välipalaksi mehukeittoa pillimehutetrassa, niin aiheutin neidille hirveän kikatuskohtauksen. En tosiaan tiedä mikä siinä oli niin hauskaa

Tervehdys pitkästä aikaa...

Meillä hoitopöydällä venkuloidaan myös. Ei pysy paikallaan ja se on vaan niin hauskaa. Pukeminen on sitten tosi ikävää ja vielä ikävämpää on tunkeminen pienee kaukaloon. Herralla posket pullottaa eikä hymyilläkkään voi, kun on niin puristuksissa:) Taidankin vaihtaa kohta jo isompaan istuimeen.

Tuleekohan tälle pojalle hampaita ollenkaan, kun vielä ei ole yhtään:p. Äidillähän on vielä 4 maitohammasta itsellään suussa.

Hei mitkä teidän mitat oli 6kk neuvolassa? :) Muistelen, et samaan tahtiin on nää kasvanut, et joko lähtivät eri teille? Meillä tyttö oli 7,5kg (en muista tarkkoja grammoja päälle) ja sit 68cm. Meillä kans koko tienoo raikaa ulkovaatteiden pukemisesta...mikähän siinä on?

Joo haalarin pukeminen on ihan kamalaa. Joskus jo bodyn kanssa taistellaan. Laulaminen auttaa toisinaan vaikka oonki ihan kökkö siinä :)

Mun mies on ( leikillään ) kieltäny mua laulamasta jottei olematon nuottikorva periydy.. Kielloista huolimatta olen laulanut.:grin

Meidän jätkälle tukee ainakin kuuma heti ja on aina istuimessa hiestä märkänä. Kun puen ja laitan kaukaloon vien hänet heti ulos jottei meuhkaaminen alkaisi. Yleensä tepsii, koska ulkona on myös kaikkea kivaa katsottavaa.

Meillä ei kyl laulut auta ja niin kammottava toi huuto on. Ja kuuluu joka kerta, mentiin sitten nukkumaan tai lähdetään autolla. Koitan aina kertoa, mitä on luvassa, mut ei ymmärrä rassu :) Vaunuihin on nyt taas nukahtanut ilman itkuja, et jotain omaa tahtoa kai osittain (tyttö joka hieroo silmiään, eikä jaksa enää leikkiä eikä olla sylissä eikä ottaa maitoa, muttei halua mennä nukkumaan)....<3

Oon kans yrittäny toistella "nukkumaan" ja "suihkuun" että osaisi ennakoida tulevaa. Sanan "vaippa" taitaa tunnistaa kun väsyneenä lasken sängylle selälleen ja meinaa alkaa itku niin rauhottuu heti kun kerron et vaihetaan vaan vaippa. Ja nimensä tietää jo. Uskon myös et tietää kuka äiti on :)

Meillä kans nimi tunnistetaan ja sit "valitettavasti" tunnistaa ja makustelee iteki sanaa "ei"...aikainen ryömimään lähteminen ei oo mitenkään aiheuttanut tän sanan inflaatiota meillä :D

Olin tänään n. tunnin poissa kotoa ja täällä leikki isin kanssa reippaasti. Kun tulin kotiin ja näki mut, alko ihan hätääntynyt itku, joka muuttu hymyksi, kun pääs mun syliin. Vissiin tajus, et joku puuttu kotoa hetken ;) Tätä on nyt ollut ilmassa viikon verran, etten vessaan sais mennä. On ilmeisesti kuitenkin taas joku VAIHE :)

Muutoin "unikoulu" kesti meillä vissiin vaan sen yhen yön (siis itkua), ellei nyt vielä tuu takapakkia. Eli 10 yötä nyt takana ja nukkuu 11-12h yössä heräämättä. Kahet päiväunet nukkuu (aamulla n. 1,5h ja iltapäivällä n. 2h) ja yöunille menty ennen tätä talviaikaa klo 19. Iltarutiinit on samat ollut jo monta kuukautta ja nyt lisäsin pienen vaunuttelun tohon iltaan ennen iltapuuroa. Et käydään vähän haukkaamaassa happea ja sit rauhotutaan sisällä puuron ja kylvyn parissa.

Sit ku tää alkaa sujua, niin pitää alkaa taas rikkoa jotain rutiineja, ettei käy liian tasaseks tää elämä ;) eli ei joka ilta kylpyä tyyliin.

Soseita menee vähän edelleen. Puuroa teen puoleen desiin vettä ja sitä aina jää. Puuron seassa on aina hedelmämarja-sosetta, et menee ees jotenki alas. Sit lounaalla ja päivällisellä menee yhteensä vajaa pilttipurkki liha-kasvista ja joskus jotain jälkkärihedelmää. Oon nyt lounaalla antanut syödä samaan aikaan "ite" hienoa porkkanaraastetta tai kurkkua, niitä ei kyl suuhun paljon päädy. Lisäks oon liimannut pöytään teipillä kuvia, joita yrittää irrottaa ja sit saan samalla ees vähän syötettyä -hämään siis :D

Oliskohan meilläkin vierastusvaihe? Tyttö oli yökylässä mummilassa, ja hienosti meni siihen asti kun käytiin sisällä näyttäytymässä ja mentiin miehen kanssa vielä ulos tavaroita hakemaan, niin itku oli hirmuinen. Syliin kun pääsi, niin oli kuitenkin taas maailma mallillaan.

En muista kuka vinkkasi, että liberon up&go- vaipat on pienempiä kuin pampersit. On nimittäin helpottanut elämää ( toistaiseksi) kummasti

Minä vinkkasin ;) Meille liberot teki vähän tiukkaa, mut pampersit on just hyviä. :)

Vissiin 7-kuisena on joku vierastus ainakin, voikai se tulla aiemminkin. Ei ainakaan meillä mikään oppikirjavauva ole. :)

Meillä ei varsinaisesti vierasteta, mutta äiti on nyt kyllä nostettu vasten tahtoaan jalustalle. Pullo ei kelpaa eikä nukkuminen ole muodissa. Kai hän tarkastaa, että äiti on maisemissa. Muuten kai tämä menisi, mutta päässä alkaa napsua, kun ei saa nukuttua. Onneksi isän kanssa jaksaa olla, kunhan ei tarvitse syödä.

Mutta meillä on kanssa tuo, että jos minä näyttäydyn niin alkaa huuto. Tai jos mun ääni kuuluu, pikkumies havahtuu, että äiti on ollutkin poissa. Mutta isällään on ollut kitisemättä sen ajan kun olen ollut poissa. Outo vauva!

Takaisin