Rakas tyttäremme täyttää tänään yhden kokonaisen kuukauden <3
Hymyä ei olla vielä häneltä saatu, mutta tyty päätti eilen kahdesti kääntyä masulta selälleen. Sitten kun sain videon pyörimään, hän katseli kyynärnojassa kameraan ja katseesta näki, kuinka hän oman päänsä sisällä naureskeli äidilleen ja päätti olla kääntymättä enää kolmatta kertaa :D Tyttö jaksaa mielettömän pitkiä aikoja olla mahalleen ja pitää päätä ylhäällä, niska todella jämäkkä.
On ruennut hiukan ääntelemään, tosin vain minulle. On huomannut, että ääntelemällä saa huomiota :)
Masuaan narisee päivittäin ja esikoinen siihen aina toteaakin "vauvalla masu pipee", mutta muutoin itkut on vähäisiä. Kovasti kaipaa kylläkin huomiota ja varsinkin minun läsnäoloa. Käytössä meillä on D-vitamiini ja maitohappobakteeritipat. Molempia annan nyt 4tippaa päivässä, toooooosi hitaasti oon annosta nostanut, juurikin masun vuoksi, esikoiselle nosti annosta vähän turhan nopsaan. Ostin mallasuutettakin, mutta kun tytön masu kuitenkin toimii useasti päivässä, niin siihen ei ole ollut tarvetta. Ompahan kaapissa varmuuden vuoksi :)
7.5 on tytön ensimmäinen neuvolalääkäri. Painoa ja pituutta on varmasti tullut tosi paljon syntymästä lisää, koska koon 44 vaatteet eivät mene lainkaan päälle, koon 50 vaatteista osa on jo pieniä ja koon 56 vaatteet alkavat olla pikkuhiljaa sopivia :) Posket on valtavan suloiset, syötävän ihanan pulleat <3 iho alkaa lopettaa hilseily ja omaa rasvaa kertyä kunnolla. Nivusten hautumatkin on helpottanut. Napa näyttää hyvältä, ihan normaalilta.
Tämmöstä, pitkästä aikaa kirjoteltuna :)