Vauvojen puuhat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ///e\\\
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tehtiin hauska jäynä kun päästiin hoitotasolle vaippaa vaihtaa niin eiköhän tyttö päättäny repäistä kunnolla mojovat paskat siihen ja pissata oikeen kaaressa, lisäksi vielä puklata kaikki loput maidot mitä jo ei kakkana ulos tullu. :grin Tytöllä oli vielä body päällä niin koko hoitoalus oli ihan kakassa, pissassa ja puklussa, ja sitä valu siitä lattialle ja sängylle ja tottakai mun ja tytön vaatteille, onneks oli mies kotona ni sain viety tytön pesulle niin mies pääs siivoomaan, oli ihanaa!

Mahtava combo! Meil on ollut vasta pissat ja puklut hoitopöydällä, joka onneksi on vessassa. Pissat on ihan jokapäivänen kuje.

Mut tosiaan olin ite suunnitellut tossa 16-19 välillä tekeväni ruuan, ni se meni sit taas myöhäiseksi illalliseksi, MUTTA saatiin syödä miehen kanssa kahdestaan pöydän ääressä yhtä aikaa! :)

Meil on ollu kahdesti sellaiset kahden päivän kakat hoitopöydällä :P

Sama, just ku hyvää rytmiä hehkutin tää sit kitisi, huusi ja hakkas tissiä 22.30-05.00 melko lailla. Ollaan kyl varmaa nukuttukin välissä. No tietty on korvikkeen määrä vähentyny ja öisin ei ollenkaan ni nyt alkaa tulla vauvan oma rytmi (eli ei rytmiä) esiin.

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Jep, nyt sit eka yöhuutokin koettu. Napero nukkui klo 20-00.30 eli 4,5h, sit söi taas 15 minsaa ja nukkumaan. Heräs tästä TUNNIN päästä kitisemään klo 01.30 ja sit huus 2,5h eli klo 4 asti. Alko vähän olla vitsit vähissä...Sit nukku taas 2,5h pätkiä ja nyt onneks päikkäreillä.

Just inhottavin aika toi kahen ja neljän väli. Mut ei käy kyl Elmiinan valvomistakaan kateeksi...Just tota tissin hakkaamista täälläkin ja tietty oli kerinnyt hukata tumppunsakin, niin kivasti terävillä pikkukynsillään pääs raapimaan...

Meillä ei tahdo millään neiti pysyä selällään. Aina kun laittaa nukkumaan selälleen, niin löytyy kuitenkin kyljeltään kun menee seuraavan kerran katsomaan. Eipä tuosta liene mitään haittaa ole vaikka itse kääntyykin, tuskin se nyt ihan vielä alkaa siitä mahalleen vääntäytymään, ikää kuitenkin vasta vajaa 2 vkoa. Vatsallaan lattialla köllötellessä yrittää jo päätäkin kannatella.
Ja täällä myös on yleistä se, että vaipan vaihdon yhteydessä tulee pissat alustalle. Neuvolassa sanoi terkka että kun ilma tuntuu iholla, niin se laittaa pissattamaan. Mutta vaipan läpi ei ole tullut mitään vahinkoja.

Meillä ei noita lakanoita ja harsoja joka päivä vaihdeta, silloin vain kun oikeasti on likaiset. Pukluharsoa meillä on makkarissa ja olkkarissa syöttämistä varten, sekä hoitopöydän luona suusta tulevan ylivuodon takia. Nekin vaihdetaan vaan silloin kun ovat siinä kunnossa ettei niihin enää voi pyyhkiä. Jotenkin tuli olo, että olenko epäsiisti jos muut vaihtaa noin tiuhaan noita, mutta ehkä meillä sitten vain puklaillaan vähemmän. Vaatteetkaan eivät ole pahemmin likaantuneet, kun on aina syöttäessäkin puklurätti käsillä ja sillä saa nopeasti pyyhittyä jos tulee yli.

Mitään rytmiä meillä ei kyllä ole. Tai varmaan lähinnä sellainen, että päivällä syödään ja nukutaan ja yöllä syödään ja valvotaan. Syötön yhteydessä kun päivällä simahtaa niin jatkaa uniaan omassa sängyssä kun sinne kantaa, mutta yöllä syötön jälkeen ei sitten meinaakaan millään tulla uni enää silmään. Paitsi äidille toki tulisi.

Neida, et ole epäsiisti, vaan mun vauva on! :) En mä muuten noita lakanoita joka päivä vaihtas, ellei olis toinen "pääty" puklussa tai pissaa peitossa tms. Vaatteissa toi tyttö lutkuttaa noita hihojaan (kun on integroidut tumput bodyssä), ni ne haisee vähän maitoselta. Ja kun tota vaatetta riittää, ni pestään sitten.

Meillä tyty pyyhkii puklut kans omatoimisesti tumppuhihoihin ite jos ne puklut ei oo jo olkapäällä. Pään alla olevan harson vaihdan ensipuklusta mut pyyhintärättejä en kerrasta. Vaan kaiken mikä jää ihoa vasten. Jos ei likaannu vaihdan joka toinen päivä.

Mä annan nukkua kyljellään ja myös usein nukutan kyljelleen kun siinä asennossa imetän ni nukahdetaan molemmat.

Rakas tyttäremme täyttää tänään yhden kokonaisen kuukauden <3

Hymyä ei olla vielä häneltä saatu, mutta tyty päätti eilen kahdesti kääntyä masulta selälleen. Sitten kun sain videon pyörimään, hän katseli kyynärnojassa kameraan ja katseesta näki, kuinka hän oman päänsä sisällä naureskeli äidilleen ja päätti olla kääntymättä enää kolmatta kertaa :D Tyttö jaksaa mielettömän pitkiä aikoja olla mahalleen ja pitää päätä ylhäällä, niska todella jämäkkä.

On ruennut hiukan ääntelemään, tosin vain minulle. On huomannut, että ääntelemällä saa huomiota :)

Masuaan narisee päivittäin ja esikoinen siihen aina toteaakin "vauvalla masu pipee", mutta muutoin itkut on vähäisiä. Kovasti kaipaa kylläkin huomiota ja varsinkin minun läsnäoloa. Käytössä meillä on D-vitamiini ja maitohappobakteeritipat. Molempia annan nyt 4tippaa päivässä, toooooosi hitaasti oon annosta nostanut, juurikin masun vuoksi, esikoiselle nosti annosta vähän turhan nopsaan. Ostin mallasuutettakin, mutta kun tytön masu kuitenkin toimii useasti päivässä, niin siihen ei ole ollut tarvetta. Ompahan kaapissa varmuuden vuoksi :)

7.5 on tytön ensimmäinen neuvolalääkäri. Painoa ja pituutta on varmasti tullut tosi paljon syntymästä lisää, koska koon 44 vaatteet eivät mene lainkaan päälle, koon 50 vaatteista osa on jo pieniä ja koon 56 vaatteet alkavat olla pikkuhiljaa sopivia :) Posket on valtavan suloiset, syötävän ihanan pulleat <3 iho alkaa lopettaa hilseily ja omaa rasvaa kertyä kunnolla. Nivusten hautumatkin on helpottanut. Napa näyttää hyvältä, ihan normaalilta.

Tämmöstä, pitkästä aikaa kirjoteltuna :)

Äkkiä on kuukausi mennyt kyllä! Meilläkin neiti täyttää JO 3 vkoa huomenna. Ja huipputaitoja osaa jo kviinin tyttö! Meillä niskaa kannatellaan kans, ei viel mitään superpitkiä aikoja. Ääntelynä on toistaseks vaan huuto/itku ja ittekseen ähisee pikkuinen pellehermanni (hiukset on vähän sellaset)...:)

Aika menee kyl nopee, meilläkin tyttö äitienpäivänä tasan 1kk :) täällä hymyillään tosi paljon, mut taitaa vielä olla aika tahatonta. Kääntyilee paljon kyljelleen ja masulta selälleen muttei vielä toisin päin, ja päätä kannattelee jo itsekseen hyvin :) nopeasti ne pienet kasvaa!

Meidän tyttö tulee tänään 4 viikkoa :) Pieniä ää-ääntelyitä on tullut, yhden kerran isovanhempienkin läsnä ollessa :) Kovasti tuokin kääntyy jo kyljeltä selälle ja toisin päin. Mahalla ollessaan kannattelee ja kääntelee kovasti päätään. Viikonlopun aikana on nähty ensimmäiset kyyneleetkin. Hymyjä tulee paljon päivittäin mutta kuka sen tietää millon sillä on joku hyvä ajatus mielessä vai onko se vaan lihaksiston reaktio, samapa tuo :)

Meillä olikin näköjään napin kans päivälleen saman ikäiset vauvat :) Meillä kans päätä jaksaa jo hetken kannatella ja tarkkaavaisesti välillä katselee silmiin jos on oikein lähellä. Tahattomat hymyt on kyllä suloisia mutten malta odottaa sitä, kun vauva suo suoraan minulle ensimmäisen tarkoituksellisen hymyn. Purskahdin liikutuksesta itkuun, kun esikoinen hymyili ekaa kertaa :) Olin silloin vielä todella todella väsynyt, kun aloin ottaa tyttöä rinnalle keskellä yötä aivan zombina ja toinen väläytti niin valloittavan hymyn. Sellaisesta saa kyllä niin voimia väsyneeseen yöhön <3

Meidän vauvalla oli eilen kiukun keskellä illalla hyvä puolituntinen! Hoitopöydällä rauhottuu nykyään, katselee sitä hymynaamakuvaa ja talouspaperirullaa. Eilen sitten vaihdoin vaipan ja annoin tytön olla pyödällä nakusillaan ilmakylvyssä ja hieroin masua ja jalkoja iltapesujen lisäksi. Tykkäs olla varmaan 10 minuuttia siinä. Sit sen jälkeen viihtyi vielä lattialla matolla vartin katsoen sitä saaristolaisruokaohjelmaa ja nallea. :) Kovia juttuja siis! Sit jatkuikin kova huuto.

Meillä on opittu tänään käsiin nojaaminen vatsallaan maatessa :) Nosteli itseään ja "naureskeli" :love7 Kasvaa ihan hirmu nopeasti, nyt on alettu käymään isossa ammeessa pesulla kun lavuaarissa ei enää mahdu poika olemaan.. tykkää polskutella :) Leikkimatolla katselee leluja ja hymyilee, toi liberon perhonen on ihan paras! Kovasti jo yrittää höpöttää ja alkaa kiljumaan jos ei äiti heti kerkeä hänelle vastaamaan :p

Meillä kans toi Liberon perhonen on kiinni yhessä sitterissä ja sitä tykkää kattoa ja sit sellasta rengasta...:) Hassuja otuksia nuo pienet. Ootan jo, koska tää alkaa hymyillä, on niin vakava tyttö toistaseks ollut eli isäänsä tullut...

Tää vauva myös tykkää nukahtaa siten, että pukee vaan ulkovaatteet ja laittaa makuupussissa vaunukoppaan. Toimii vaikka olis mikä huuto ja raivoominen, sinne jotenki rauhottuu.

Tänään vauvalle tulee leikkikavereita; 2; 3,5 ja 5,5-vuotiaat lapset. Saavat nyt sitten viikonlopun ajan viihdyttää pikkuista. :) Toivottavasti toimii...

Voiii meijän vauva hymyili isille tänään ekan kerran, kun höpötteli pojulle. Tulin sit vähän kateelliseksi ja aloin itsekin kunnolla höpötellä ja hymyillä niin irtoshan äidille kans! On ne niin sulosia :) Muutenki tosi pitkään ja tarkkaan katteli silmiin, kuunteli yms. Toinen alkaa olemaan jo ihan sosiaalinen!

Meillä hymyillään joka päivä enemmän ja enemmän. Hävittää kyllä kaiken väsymyksen, kun aamulla ruokailun jälkeen tulee iloisia hymyjä <3 Nyt myös viikon aikana on alettu kovasti huitomaan käsillä :) ja hymynaamalle poika juttelee tosi paljon.

Masuvaivoista ollaan selvitty aika vähällä *koputtaa puuta*. Meillä otettiin käyttöön bioteekin teho D-tipat, joita annetaan vain yksi tippa. Alkuun tuli siitä pientä kitinää, mutta missään vaiheessa ei mitään hirveetä huutoa. Suosittelen kokeilemaan, jos D-vitamiinien kanssa on ongelmia! :) lisäksi annetaan maitohappobakteereja erikseen.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä oli eilen tosi hankala päivä. Tyttö vaan söi ja söi koko aamun ja sit kiemurteli ja vähän kiukutteli koko loppupäivän. Nukkumisesta ei tullu koko päivänä oikein mitään ja ainoo miten tyttö rauhottu oli tutti suussa ja sylissä niin että ite olin koko ajan liikkeellä. No tulipahan tehtyä aikamoista kävelylenkkiä ympäri asuntoa. Niin ja kaiken muun lisäks pikkuihmisen silmät rupes eilen rähmimään oikeen tosi paljon ja oon nyt niistä vähän huolissani, onneks meillä on tänään neuvola!

Takaisin