Vauvojen nukutus ja nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aiarana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ollaan viime päivityksestä eteenpäin menty ilman yömaitoa ja nukuttu yöt läpi lähes ilman mitään :) Tuntuu jo ihan oudolta, en viime yöstäkään edes muista oonko kertaakaan edes tuttia laittanut pojulle suuhun :O oli kyllä ihan paras ratkaisu jättää se maito pois, silloin oli just tullut se 9kk täyteen ja maidon kokonaismäärä yöllä oli jo niin pieni, että senkin puolesta taisi olla jo valmis tähän. uskoisin myös että sekin kertoo siitä että oli ihan valmis tähän, kun maidon perään itkeskeltiin vain se ensimmäinen yö! Vaikka sanotaan että 6kk.den jälkeen pitäisi olla jo valmis pärjäämään koko yö ilman maitoa, niin itse henkilökohtaisesti uskon että niin kuin kaikessa muussakin, se on ihan vauva kohtaista milloin kukin on valmis jättämään sen yö maidon pois :)

Ja kiva kuulla Jebsu ja Illu +muut kenellä yöt menneet hyvin! Kyllä se siitä lähtee :) MiisaS, tsemppiä, toivottavasti nyt yöt sujuneet paremmin! Samoin kaikille muille yöhulinoitsijoiden vanhemmille, jaksamista ja voimia! Kyllä se jossain vaiheessa alkaa helpottamaan! Ihan varmasti!

Tyttö itki tosi paljon viime yönä . Tutti rauhotti hetkeks ja sit popsautti sen pois ja taas huutoa.. silmät kiinni itki ja oli väsyny selvästi.. en tiiä oisko sit lisää hampaita vai mitä, ei ainakaan samanlaista suun kopeloimista ollu joka viittas viimeks ienkipuun . Raasu on nyt ihan väsyny heti aamusta ku ei oo saanu nukuttua (eikä kyllä nukkunu kumpikaan vanhemmistakaan) :sad001

Tyttö itki tosi paljon viime yönä . Tutti rauhotti hetkeks ja sit popsautti sen pois ja taas huutoa.. silmät kiinni itki ja oli väsyny selvästi.. en tiiä oisko sit lisää hampaita vai mitä, ei ainakaan samanlaista suun kopeloimista ollu joka viittas viimeks ienkipuun . Raasu on nyt ihan väsyny heti aamusta ku ei oo saanu nukuttua (eikä kyllä nukkunu kumpikaan vanhemmistakaan) :sad001
Meillä ennen kuin sen yömaitoa päätin jättää pois, niin oli just tuota, että tutti syljettiin ulos heti kun sen suuhun laittoi! Ja jos vielä uudestaan kokeili, niin sylkäsi taas tutin pois ja oikein raivostui! Sitten annoin aina pienen maito huikan, ja heti sen perään tutin, niin sitten vasta kelpasi! Ja tämä jatkui ja jatkui ja lopulta piti antaa se pieni huikka joku 20krt yössä, jonka jälkeen havahduin ettei tässä tosiaan ole enää mitään järkeä... Ihan vain vinkkinä, ettet lähde toteuttamaan samaa virhettä. Toivottavasti ensi yö olis jo parempi, ja jos hammasjuttuja epäilet, niin kannattaa varmaan antaa ihan suosiolla Buranaa /Panadolia yöksi, jos se auttaisi?

Kiitos nannaniina vinkistä :) vähän meinas kuulostaa siltä että maitoa haluais mutta oli jo juonu 2 pulloa ni en antanu. Ettei vaan lisäänny maitoilut ku pitäs vähentää ! :D

Ite oon kuullu et 8kk olis semmonen raja että ilman maitoo.. 6kk on kumminki kovin pieni vielä..

Meillä selkeesti hampaiden tulon jälkeen yöt muuttu. Oltiin päästy jo siihen yhteen herätykseen ni nyt klo 00-02 välissä herätään ja sen jälkeen ei sit nukutakaan ku veivataan. Jos otan viereen ja pidän paikallaan ni saattaa puol tuntiiki mussuttaa tuttia mut ei nuku ja heti ku ottaa käden pois ni kääntyy mahallee ja konttamaan ..

Ite oon kuullu et 8kk olis semmonen raja että ilman maitoo.. 6kk on kumminki kovin pieni vielä..
Mä oon ihan samaa mieltä että 6kk on kyllä vielä liian pieni, mutta mä olen ymmärtänyt että se on se "virallinen" ikä jonka jälkeen yömaito ei olis enää välttämätön :O

Joo 6kk on se ikäraja ku vauva 'selviytyy' ilman yömaitoa. Tapauskohtaista omalla järjellä aateltuna :)

Jouduin nukuttamaan meidän pikkuneidin masulleen (rintakehääni vasten) kun joku selvästi vaivaa eikä suostu nukkumaan selällään. muutenki ollu erittäin kiukkunen koko päivän ja ainoastaan äidin syli kelpas, mummin syli välillä. Isin sylissä huudettiin. nyt tyttö nukkuu ekaa kertaa ikinä masullaan, käsi pään alla tyynynä :o :) käyn tarkistamassa 10min välein ettei ole nenä kiinni patjassa, tyyny ei ole nyt käytössä. Aika levotonta mulle ku ei oo tottunu et nukkuu vatsallansa mutta nukkuupa edes, ei se itkeskelykään hermoja rentouta :D

Kakkaa ei oo tullu yli vrkteen ku normi on 2-3kakkaa päivään :/

Huuh. Meillä on mahallaan nukuttu vaikka kuin kauan! Poika löytyy sängystä miten päin vaan. Jalka tai käsi pinnojen välistä ulkonaki voi olla :D onhan nuo niin isoja jo että pyörivätki unissaan...

Meilläki pitkästä aikaa hyvä yö.. Ei ollu ku kaks herätystä.. Oon ihan ku uudesti syntyny

Mikähän siinä on, kun AINA silloin, kun menen pojan kans melkein yhtäaikaa nukkumaan niin poikaa herää mutaman tunnin päästä ja ehkä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... :dead: Sitten kun yleensä menen vasta klo01 nukkumaan niin poika nukkuu kiltisti aamuun asti tai ehkä saattaa aamu yöstä herätä :wideyed:

Viimme yönä kun mentiin samaan aikaan nukkumaan niin 0.5h ja poika heräs.. Sitten meni 1.5h kun taas heräs. Sitten nukkuikin klo06 asti, annoin rintaa ja unet katkui klo07.30 asti.

Meilläkin tyttö pyörii sängyssä kuin häkkyrä. Joskus on ihan kippurassa jalkopäässä :hilarious: Ei siis mitään toivoa et sais vaan selälleen nukutettua.

Sit veikkaan että se heräily johtuu siitä että hän herää sun ääniin. Ei ole tarpeeksi syvässä unessa vielä sillon alkuillasta..

Ainakin ekan puol tuntia makasin hiljaa sängyssä ja odotin että uni tulisi, kunnes poika heräsi... Haisenko vaa sit niin pahalta ettei saa nukutuks? :wideyed::hilarious: vai onko ihan sattumaa. Tosi harvoin kylläkin olen mennyt pojan kans yhtaikaa nukkumaan.

Takaisin