Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
En mie usko eton välii missä nukkuu mut sillä on välii et jos vaik hämärryttää huonetta, se on turhaa päivällä. Ja metelii kans päivällä ni oppii nukkumaan muutenki ku hiljaisuudessa. Ite esim oon kauheen huono nukkuu jos on mitää äänii ni se on ikävääNo just tota mietin et jos nukutan päikkärit omaa sänkyy ni häiriikö sit yöunia...voi ku tietäs aina mitä milloki pitäs tehä! Eka ku on nii välil oon niin hukassa ja vaistolla ku teen ni ehkä sitä on liianki pehmee ja ottsmas heti sylii ym ja sit mietin et kostautuuko myöhemmin karjuvalla kakaralla...?
Itse olen jo pitkään nukuttanut pojun masulleen. On toisaalta kyllä myös sen verran jäntevä ja pääsee kääntymään masulta selälleen, joten en ole ollut huolissani. Sain kyllä toisaalta myös neuvolasta siunauksen tähän.Meillä yöuniin tuntuu auttaneen se, että tyttö nukutetaan vatsalleen. Vähemmän ähinöitä, herää pääsääntöisesti vain syömään eikä niinkään ilmavaivojen takia. Virallisestihan tätä toki ei suositella...
Okei... Tuota en tiennytkään! Lastenosastolla kun vietettiin ne ensimmäiset pariviikkoa, niin siellä nukuttivat välillä vauvaa vatsallaan (oli tietenkin monitoreissa kiinni, joten mikäli olisi jonkinlainen hengityskatkos tullut niin heti huomattu!), ja siellä myös ohjasivat ruokailun päälle nukuttamaan kyljellään puklautusten takia. Siellä kyllä puhuivat juuri tuosta tukehtumisesta, eivätkä syvästä unesta??? Mietin myös kun on ohjattu, että päiväunia saisi nukuttaa masullaan jos itse on hereillä, mutta miten siinä sitten voisi huomata, että jos vauva on liian syvässä unessa?Tukehtumista en tosiaan meidän vauvalla pelkää, on niin reipas ja jäntevä ja sänky kova (naama ei voi upota patjaan). Olen ymmärtänyt, että kätkytkuoleman lisääntynyt riski vatsallaan nukkuessa liittyisi siihen, että vauvan uni on syvempää -> suurempi vaara hengitysrefleksin lamautumiseen. Eli kätkytkuolema ja tukehtuminen eivät ole sama asia, mutta vatsallaan molempiin on hieman isompi riski.