Vauvojen neuvolat

8kk neuvolassa (pari viikkoa sitten) oli poitsu 72,5cm ja 7890g
 
Pääsen kertomaan vasta 6.4 (on sillon jo 8,5kk) ku siirty se neuvola tän reissun takia. Kotipuntarilla tyty oli pari vkoa sitten 8,9kg..
 
Ulkomuistista, meillä tyttö 8 kk neuvolassa pari viikkoa sitten 8,9 kg ja vähän päälle 68 cm, poika 11,1 kg ja n. 74 cm. Eipä ihme, että poika pitää jo nyt sellaisia vaatteita, joita esikoinen käytti yli vuoden iässä...

Onko muuten monelle tiedossa 10 kk neuvolaa? Meille tuli mutta mulle jäi vähän epäselväksi että miksi (kehitys kuulemma kaikin puolin ok). Olen ymmärtänyt, että se 10 kk neuvola on enemmän kontrollireissu, jos tarvetta on (tai ainakin pari vuotta sitten näin oli vanhassa kotikunnassa).
 
Täällä se on mun mielestä ihan jokaiselle kuuluva, siis tuo 10kk neuvola. En ainakaan ole kuullu ettei joku olis käyny..
 
Vissiin aika paljon paikkakuntakohtaisia eroja. Meillä on 10kk kontrolli, kun poju on niin solakka rakenteeltaan, muuten olisi seuraava 12kk kohdalla vasta.
 
8kk neuvolan mitat oli 7810g ja 68cm. Käytiin myös tällä viikolla neuvolassa jolloin 8,5kk mitat 8160g ja 69,9cm. Aikamoinen kasvupyrähdys siis parissa viikossa :eek:
 
Meillä ei ole 10kk. Viimeks oli siis 8kk ja siellä oli muistaakseni aika tasan 8kg. Pituutta en muista...
 
Meillä 10 kk on ryhmäneuvola, eli kaikille. Paikkakuntakohtaista tosiaan.
 
Tänään oli 8kk neuvola. Paino 9950g ja pituus 73cm :) kaikki oli kaikin puolin hyvin ja meillä kans on 10kk neuvola.
 
Takaisin
Top