Vauvojen neuvolat

Joo kauhistuttaa kyllä välillä miten meidän pikku tirppanasta on kasvanut jo iso tyttö! Huomenna uudet mitat ja lastenlääkäri :)
 
Mun pitäis varata mun esikoisellekin 4 vee neuvola, ja ties vaikka äitiysneukku itelleni :D Nyt ois nimittäin jo rv 5+ jotain, jos on pullat uunissa.. :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pojan 4kk neuvola takana. Painoa 6230, pituutta 65 ja pää 40,5. Painoa saisi olla enemmänkin, joten aloitamme kiinteät tässä piakkoin.
 
Mun tyttönen oli 60 cm ja 5570 g neuvolassa ja vaikka on pieni, niin kasvaa kuitenkin ja riittävästi painoa tullut viime mittaukseen verraten. Tissillä mennään edelleen.
 
Meillä 4kk neuvolassa mitat
Paino: 6295 (3120)
Pituus: 65,5 (50)
Pää: 42,5 (34)

Pitkä ja laiha poika :) Niistä käyristä, meillä mennään välillä -20 mut ne on vaan mittoja ja itekkin vauvana aina ollut -10 - -20 :D
 
Samoin, mä oon kanssa ollut erityisen pieni, paljon pienempi kuin tyttöni. Käyriä ei kannata kauheesti tuijotella, vaan ennemminkin painonnousua yleensä. Mies on ollut hyvin kasvava ja on pitkä. Mä oon edelleen lyhyt.
 
Munkin mies on pitkä ja itse oon lyhyt. En ole ollut huolissani pojan painosta, mutta perusteluina kiinteiden aloittamiselle jo nyt on se, että poika syö todella usein. Puhutaan tunnin syöntiväleistä eli vaikea saada mitään imetyksen ohella tehtyä. Lääkäri sanoi pojalla olevan siis nälkä, johon kiinteät voivat tuoda ratkaisun. Maistelimme eilen perunaa ja rauhallisesti aion kiinteisiin sopeuttaa. Alkuun riittää puoli teelusikallista. Luin aiheesta ja yleensä jos on syntynyt etuajassa ja syntymäpaino on ollut pieni, kuten meidän pojalla, kiinteätkin aloitetaan aiemmin.
 
Juu näin on ja tunnin syöttöväli ei oo kyllä mistään kotoisin, käy liian rankaksi.
 
Meilläkin huomenna neuvola, jännittää mikä on tytön mitta :) kiinteät aloitettu täälläkin "omin päin" kun syöttöväli oli tunnin luokkaa ja yölläkin huitas 4dl maitoo, mikä on meillä TOSI paljon.
 
Mullekin lääkäri sano et omaa järkeä saa käyttää tuon syömisen kanssa. Meillä oli iltaisin aina neljän-kuuden tunnin syöttö maraton, joten otin vellit käyttöön kun poika oli 3kk.. saa siis illalla velliä. Nyt ollaan alettu maisteleen soseita. Aprikoosista aloitettiin, mut siitä alko tulla poskiin ihottumaa. Nyt on sit porkkanaa ja maissia maistelussa ja tykkää kyllä kovasti. Viime viikolla meillä oli toi 4kk neuvola ja kokoo on nyt n. 7,5kg ja pituutta 62,8cm..nyt oli suhteessa pituutta kerännyt enemmän kuin aikasemmin ja painonnousu vähän hidastunut kun tuli "vaan" kilo kuukaudessa.. :D
 
mä alan eksyä tänne foorumin kätköihin. Täshän tää nlaketju on..

siis 5kk mitat 7180g ja 66.2cm

kaikki ok. Rokotteet aiheuttaneet väsähtäneen miekkosen, taitaapa olla myös lämpöä, joten laitetaan iltapuuron kylkeen panadolia.
 
Meillä oli nlalääkäri viime viikolla. Repsukka oli 66,8cm pitkä ja painoi 6930g. Hoikka poju! En tiedä mistä on nekin geenit periny... Ens kerralla tulee taas rokotuksia, eli mies mukaan. Ekojen rokotusten jälkeen mä itkin hysteerisenä neuvolan käytävällä ja Repsu itki vain pistettäessä...
 
No on tosi hoikka! Meillä on kans painon/pituuden suhde nollakäyrällä, eli hoikka meilläkin, mut silti painoo on yli kilo enemmän ja pituutta kuitenki vaan sentti enemmän. :eek:

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu tuo hoikkuus on koko ajan ollut tuota luokkaa, mutta silti aloitettiin kiinteät jo 3kk iässä. Poju kyllä syö kauheasti eli varmastikaan ruuan puutteesta ei laihuus johdu. Ärsyttävää, kun kaikki kauppojen housut meinaa tippua päältä...
 
4kk neukkulassa meirän isoo jätkä paino 11kg 330g päälle. (3kk paino sen reilu 10kg) Pituutta oli 69cm. (3kk muistaakseni 67cm)
Terveeksi todettiin. Lääkäri totes vain, että taitaa tulla suvusta tuo koko... :D Noooh, en mä ny vauvana ole nuon iso ollu, eikä pojun isäkää...noh...
Neuvolassa puhuttiin sitte kiinteiden alottamisesta. Yöt ku on ollu huonoja... (ja on edelleen vaikka n 2vkoa ollaan ruokaa yritetty maistella...tosin ei määrät ole vielä suuren suuria)
Pojalla jotain näppylöitä selässä ja käsivarsissa, mutta eipä tohtori tienny mitä ne oli.... Mutta nyt näppyjä on enää toisen kyynärpään lähellä... tiedä sitte mitä ovat. (punaisia, vähä niinku hyttysenpiston näköösiä,mut hiukka pikkuusepia) Sai kyllä kehut ku pääsee jo kääntymään masulleen,ku on niin kookas. Ei kuulemma isot tapaa päästä kovin varhain. (Käänty 3,5kk vanhana)... Nyt jännittää 5kk neuvola ku on taas ne piikit....mä en haluu,ku tuloo surku puseroon. :sad001
 
On tosiaan hyvin kasvanut Renttalitan vauva :) tuli noista näpyistä mieleen, et onko ollut kuinka kauan noita näppyjä? Meillä oli vauvarokko, josta tuli sellaisia pienen pieniä näppyjä pääasiassa mahaan ja selkään, olivat muutaman päivän.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä 4kk neuvola viime viikolla. Pituutta 58,4cm (43cm) ja painoa 6040g (2055g). Kasvu ok, pituuskun lähtenyt lopultakin kasvuun. Ollaan kuitenkin sen suhteen vielä -3 ja jotain kasvukäyrällä lasketunajan mukaan. Noo, jospa hän kasvaa ajallaan, en osaa oikein huolestua.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä oli viime viikolla 6 kk neuvola. Pituus oli 66,5 cm ja paino 7390 grammaa. On siis päästy jo käyrille! :grin Syntymämitat oli siis 42 cm ja 1800 grammaa...
 
Takaisin
Top