Vauvojen neuvolat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille tullut pituutta sekä painoa yhtäpaljon :) Ei oo tullut urputuksia, lähinnä ihmettelyjä kun mun paino on tippunut jo 20 kg ja silti maitoa tulee hyvin ja poika kasvaa hyvillä käyrillä :) Kohta ois vuorossa se 3 kk neuvola..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sillälailla! Ja meille esikoisen painosta joka oli 2kk iässä 6080g urputti vähä jokainen ja varsinkin anoppi jakso koko ajan motkottaa kuinka me ylitsyötettiin vauvaamme (oli siis rintamaidolla)

Hienosti kasvaneita yksilöitä kaikilla! Toisilla vaan vähän paremmat ruokahalut kuin toisilla :) mut oon ymmärtänyt et rintamaitoa ei voi saada liikaa :D

Mä haluisin jo tietää minkä kokonen tää tyttö on nyt! Siitä edellisestä neuvolasta on ihan hirveen pitkä aika ja tyttö oli sillon vielä reilusti alle 5kg ja niiin pieni! Nyt tää on jo tällanen pullero joka kasvaa ja kehittyy ihan hirveetä vauhtia! Luulen että painokin alkaa olla jo normaalikäyrällä kun tyttö on niin kovasti pullistunu joka paikasta viimeaikoina :)

Mun veikkaus 3kk neuvolan mitoista on 62cm ja 5800g. Saa nähä osuuko lähelle!

Musta taas tuntuu, että meillä on makkarat pienentyneet viime viikkoina! Likalle on ehkä tullut pituutta niin reilusti enemmän. Tosin 2kk paino oli 6,4 kg eli hurjasti enemmän kuin hymiksen sirolla pikkuisella. Ei sillä taida makkaroita ollakaan?

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Punnitsin tänään pojan (kävin itse eka vaa'alla ja sit menin pojan kaa vaa'alle) niin näytti et poika painais 6,2kg. Eihän toi tietenkään tarkkaa oo, mutta suuntaa antava. :)

Mäki odotan jo 3kk neuvolaa ja että näkee paljonko on tyttö kasvanut. Viimeks kun mitattiin oli 53cm ja 4900g. :)

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon kans tehny tolleen kotipunnituksia. Meillä on digitaalivaaka ja näyttää sadan gramman tarkkuudella ihan oikein :)

Elisha: sanopas ettei rintamaitoa voi saada liikaa. Ainakaan mun ymmärtääkseni. Pitääkin käydä tekee kotitekoinen punnitus koska neuvola on vasta 1,5 viikon kuluttua. 4,9 kg näyttäisi olevan :)

Ameeba, sellasessa luulossa minäkin elän :) Muistan vaan että esikoisesta aikoinaan jaksoi kaikki siunailla kun hän oli NIIN painava. Teki mieli anopillekin monesti tokaista että: "Ei sitä vauvaa pakko ole syliin nostaa jos hän nyt niiiin paljon painaa!"

LAMBI Itte olin n 3200g kun synnyin ja tuon isä 3300g ja kasvu käyristä en tiedä mitään. o_O
Mutta oon käsittäny, että me molemmat ollaan oltu melko pullukoita vauvoina.

Ihme kyllä,mutta ei hartiat ole jumissa,vaikka tuo melkoinen sylivauva onkin.

Onneksi toisillakin on samanlaisia jytkyjä pakkauksia. :p

Oltiin eilen 2.kk neuvolassa. Vauvanen, joka lääkärikäynnillä kolme viikkoa sitten oli jäänyt painonkehityksessä pituudesta jälkeen, oli paisunut tässä ajassa +800g, eli nyt paino oli 5010g ja pituus 57,3cm. Pipo oli 38,8cm(uusi kesähattu 39cm, nyyh). Että tissimaitoa on ihan riittävästi, ei tarvi äitin enää kuvitella muuta :) Eka rota-annos saatiin, ja tässä sitten odottelemaan sitä oirehdintaa. Itselläni oli hemppa alhaalla, eli 107, eli ilmeisesti täytyy alkaa ottamaan sitä Obsidania. Olen kuvitellu että olen edellisen vuoden huonon liikkumisen ja tän +10kg takia niin voimaton, mut ilmeisesti se onki alhanen hemppa, joka tän olon aiheuttaa.

Milloin muilla on edessä 3kk rokotukset? Just kattelin että meillä olisi kolmen viikon päästä. Vähän jännittää miten ikävää se tulee lapselle olemaan.. :(

Meillä on rokotukset parin viikon päästä. Samana päivänä kun piti juhlia miehen synttäreitä. Katotaan josko pitää siirtää juhlahumua ;)

Meillä on huomenna 3kk neuvola ja varmaan rokotteet samas..viimeks siit rota:sta ei tullu oireita, toivottavasti ei muistakaan.

Takaisin