Vauvojen neuvolat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiks 5kk ikäisenä oo samat kuin 3kk ikäisenä ellen ihan väärin muista.

illan oli tosi itkuinen, mut yön nukkui. Tuntui yöllä ja aamusta aika lämpimälle, luulen et oli vähän lämpöä, mut nyt ei enää tunnu olevan. En sit antanu mitään lääkettä kun nukahti, eikä tänäänkään tarvinnut. Äsken teki oikein miehekkäät kakat, kun piti 2pv taukoa.

en usko et muita oireita tuleekaan..

Joo kyllähän ne vielä 5kk iässä piikittää saman satsin! Jopa 4kk iässä on VAAN normi neukku. Mä en tykkää yhtään olla siinä kun toista itketetään piikkien toimesta :S Oon niin raukka! :(

Tuntuuko miusta vai liekö niin, et miun poika on jo aikas iso, verraten useimpiin. 2 kk neuvolassa seuraavat mitat, suluissa syntymämitat

paino: 5660g (3326g)
pituus: 57,5 cm (50cm)
pään ympärys: 39,5 cm (35 cm)

kovin hoikkanenkin, ei vielä edes niitä makkaroita :)

Meillä tänään 2,5kk (suluissa 2kk)
Paino 5495g (5030g) synt. 3050g
Pituus 57,5cm (55,9cm) synt. 47cm

Päätä ei mitattu. Ei otettu rotaa!

Hienosti kasvaa. Th oli tosi mukava. Oli samaa mieltä rotasta, kuulemma vähentynyt koko tauti paljon. Ei tuijottanut käyriä vaan totes et tyytyväinen poika kertoo hyvästä kasvusta ja hoidosta!

Jee! Hyvä mieli!

Pikkulintunen, meillä ainakin isompi kuin teillä :) mut jos vertaa paljonko tullut lisää syntymästä, oli aika samat kasvut! Nyt 6,6kg ja 61,9cm, syntyessä 4,2 kg ja 53cm.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon myös muuten ihan rokotusten kannalla, mutta toi rota mua on epäilyttänyt, en oo vielä varma otetaanko se ensi viikolla vai ei.
Kiva kuulla että ihan kaikki ei täältä ole sitä ottanut, niin ei olla ainoita jotka (ehkä) ei rotaa ota.

Mä en malta odottaa seuraavaa rotaa, jos sen jälkeen tyttö nukkuisi edes parin tunnin päikkärit! :) Se oli viimeksi ainoa oire ja sopi meille hyvin.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Meillä tyttö oli 2kk neuvolassa sen vajaa 6kg ja melkein 60cm, se taitaa olla suurimmasta päästä toukokuisia. Onneksi ei kuitenkaan olla yksin. :)
Seuraava neuvola on vasta ensi kuun puolessa välissä, saa nähdä onko tuo kasvu vähän hidastunut.

Meilläkin kuuden kilon rajapyykki ylitettiin parilla grammalla tasan 2kk iässä :)

hih mie en enää sanokkaa mittää :) kattelin kun moni vielä neljän kilon puolella. Mie sain kanniskelusta jo jännetuppitulehduksen ja just kävin kortisoonipiikin hakemassa. Kuulema pitäs olla vuorokaus ykskätine.. Pojanneuvola oli 2kk ja 4 päivää, et aikas siinäkohti kun pitää.

Meillä olisi tytön 2kk neuvola ens tiistaina, saa nähdä kuinka on kasvanut! :) Rotaa ei myöskään me oteta.

Meidän jötkö Syntymäpaino 4504g
1vko 4800g-
2vko 5150g-
1kk 6460g-
vähä alle 2kk 7970g lääkäri neuvolassa ja kahden viikon päästä (2kk 5pv) neuvolassa paino 8825g
Ja kyllä...pelkkää rintamaitoa on poika saanut. Laihdutus kuurilleki neuvolan tätit sitä olis laittanu aluksi..mutta koska poika niin tyytyväinen niin en ole näljäs ruvennu toista pitämään. :)
Niin ja pituus syntyessä 54cm ja nyt on 63cm. (2kk)
Pipo syntyessä37cm ja nyt 41,5cm... (2kk)
Tein epävirallisen punnituksen vielä niin oli tasan 10kg vaippa ja t-paita päällä. Ja on nyt 11 viikkoa ja 3 päivää
Uuuuuh mikä mies.
Ja sunnuntaina vasta ristiäiset...hahahahaaa... on kummilla pitämistä. :grin

KOSKA mahtavat laittaa tutkimuksiin...liiasta kasvusta. Huh, aiva itteeniki hirvittää.
Mutta kehuttu on motoriikasta ja tarkkaavaisuudesta alusta asti...
Saas nähä mitä 3kk neuvolassa sanotaan. :rolleyes:

No eikö vatta varreksi veny? Äiree kuitenki yli 180cm ja issee lähes 180cm.

On siinä kyllä äidilläkin kantamista! onko hartiat kovin jumissa?
Kannattais sun ehdottomasti ruveta kauppaamaan maitoa bodareille:grin, kovaan hintaa tietysti - olis ainakin tuloksia näyttää:thumright!

Mutta tosiaan, eiköhän tuo kasvu jossain vaiheessa tasaannu - ehkä kiinteiden myötä? ootko sä itse kasvanut miten nopeasti vauvana?

hassua miten vauvat on niin erilaisia. Yhden kerryttää painoa ja meillä pituutta.. Ja neuvola urputtaa kun ei oo käyrät synkronisia..

Ja meillä 2,5 kk vauva on vasta 4600 g suunnilleen ja pituutta hiukka reilu 56 cm :D

Takaisin