Vauvojen neuvolakuulumisia

Mä uskon, että äidin nauttimat rasvat vaikuttavat ainakin myös maidon laatuun. Muistelen joskus näin lukeneenikin, esim. jos syö paljon kalaa ja muuten terveellisiä rasvoja. Itse ainakin olen suosinut 75% margariineja ja pyrin syömään rasvaista kalaa ainakin kerran viikkoon. En usko, että herkkujen poisjättämisellä on niin suurta vaikutusta, jos itse saa kuitenkin riittävästi kaloreita ilman niitä herkkuja. Jos herkut on toisaalta korvanneet aiemmin osan aterioista niin juttu voi olla toisin.. Itse ainakin huomaan, että rinnat tuntuvat tyhjemmiltä, jos on syönyt vähän huonommin mutta se, miltä rinnat tuntuu, ei kait kerro kuitenkaan juuri mitään. Välillä tuntuu, että tämä maidontuotanto/riittävyys on ihan henkimaailman juttuja.

Aamutähti, tosiaan tuntuu välillä, että rintamaito ja sen tuotanto ovat kyllä ihmeellisiä juttuja. Sitten sitäkin on sanottu, että maidon vähyyskään ei vielä välttämättä tarkoita, etteikö ravinteita riittäisi, vaan että "etumaitoa" on vähemmän. Tiedä sitten.

Meilläkin 3kk neuvola takana. Ai kamala sitä itkua ku tyttö sai rokotukset. :/ Painoa oli 5680g ja pituutta 61cm. Maitoa mulla kyllä riittää mutta ilmeisesti tuo runsas pulauttelu tekee sen että painonnousu on ollu aika maltillista.. Mutta positiivista on kuitenki että paino koko ajan nousee vähän :)

Meillä oli alkuviikosta 3kk-neuvola. Rokotukset ei paljoo hetkauttaneet! :D Ekaa "ei ees ehtinyt huomaamaan" kun toinen pistettiin niin totkai pelästyi ja parkaisi. Pien itku joka laantui sitten kun silittelin vauvaa. Melkein itte pelästyin enempi! :p
Ei tullut luojanlykky mitään oireita, nukkuukin hyvin öitä.

Kokoa oli tullut, pyrähdys suorastaan sanoi neuvolatäti. Aletaan nyt sitä perunaa sitten antaan pikkuhiljaa.Tähän asti menty vastikkeella ja iltavellii saanut muutaman viikon.

Pojan kasvu:
Syntymäkoko: 3630g / 51,5cm / pää: 33,5
2kk-neuvola: 5530g / 59,8cm / pää: 40,5
3kk-neuvola: 7010g / 63,2cm / pää: 41,5

Enskerralla onkin sitten se lääkärineuvola.

Lisäys: Ei vielä tullut oireita, toivottavasti ei tulisikaan.. :eek: Kehoitti antamaan varoiksi sen supon yötä vasten niin ei kuume nousisi yöllä, annoin sen niin ei lämpöö tullut. EKasta rotalitkusta tuli silloin 5 päivän jälkeen vihree pahanhajuinen limakakka, ei muuta. Nyt sitten ootellaan tuleeko ihmekakkoja tms. Toivottavasti ei. :)

Muokattu viimeksi:
Pelkäsin, että yöstä tulee levoton rokotteiden takia.. Nojoo vähän tulikin mutta kitinän sijaan likka vaan naureskelee ja porisee täällä (vaikka vähän kuumeiselta tuntuuki). Saisko näitä tällasia piikkejä lisää :D

Neuvola takana ja niin urhea poika oli, vähän itki piikkejä, mut nopeesti unohti :D nyt sormet ja varpaat ristissä toivon, ettei hirmu kipuja tule. Särkylääkettä ostettiin varuiksi, jos kuumeen nostaa. Kehuja saatiin, kun niin tarmokas kaveri ja kova hinku eteenpäin, ei meinannu pöydällä pysyä. Saatiin muutama hymynaamakuva lisää, voi Karpo jutella useammalle :)

Mitat: 8250g (7030g), 66cm (63cm) ja pää 44,2cm (42cm), suluissa siis 2kk neukku. Ja nätisti omilla käyrillään menee. Ei huolta päänkoosta.

Käytiin itsekseen mittailemassa tyttöä, kun viime kerralla ei sitä tehty. Ikää on päivälleen neljä kuukautta ja mitat ovat 5915 g ja 63 cm. Siis kaksi kertaa syntymäpaino. Kuukaudessa painoa on tullut 700 g ja pituutta 4 cm. Jatketaan samaan malliin.

Meilläkin on tänää 3kk neuvola ja piiiit ja rota tehoste.. Saa nähdä otetaanko ku ollu sitä ripulia tosiaan.

Meillä oli ma 3kk neuvola, otetaan rota tehoste vasta 4kk neuvolassa kun se ilmeisesti pahentaa refluksin oireita.. Mutta piikeistä neiti selvisi reippaasti, ekaa ei edes huomannut :) mitään väsymystä kummempaa oiretta ei niistä tullut.

Helvetin piikit!!!! Vauva raukka!!! Huhhuh.. Voi olla ettei olla suomessa ku on seuraavat rokotukset.. Mikä huuto!!

Ei sillä itkin kyllä ihan yhtä paljon... Aivan kamalaa..

P.s ei otettu vielä rotaa, viikon päästä sitten vasta.. Jos suostun astumaan enää neuvolaan.. Teki mieli pistää sitä tätiä jalkaan myös!! Arghhh! Minun pikkunen <3

Voi eiiii :( itekkää pysty kattoo piikkejä tai jos itteeni piikitetään/otetaan verta, nii mitenköhän sitä pystyy toista lohduttaa, ku ite varmaan parkuu kans vieressä :o t. piikkejä inhoava!!!

Jep. Siellä me hypittiin ympäri huonetta lapsi huutoitkee ja äiti vollottaa... Potkas ekaa kertaa sellane suojelufiilis et huhheijaa. Nyt nukkuu sylissä, ajellaan autolla ympäri pk- seutua.. Mies siis kuskina. Ja sai myös neuvolassa olla se "paha" joka piteli poitsua.

Meil kanssa mies sai pitää poikaa, kun pistokset annettiin... kohta hakemaan rota-tehostetta, ja aivan ihanat tortut jo tänä aamuna, et saas nähdä millaiset saadaan sit illalla... :D

Mä oon nyt tällä viikolla ollut pojan kanssa jo kahdesti lääkärissä ja kerran labrassa ja nyt täällä altistuksessa. Joka reissulla kaveri huutaa kuin päätä leikattaisiin ja henkilökunta (sh:t ja lääkärit) tuntuvat olevan enemmän huolissaan äidin olotilasta. Koko ajan varmistellaan että kuinka voin ja tuntuuko pahalta kun vauva itkee.

Mutta. Meillä on itketty syntymästä saakka ihan helvetin paljon. Ei musta enää tunnu oikein miltään. Toki siis teen kaikkeni että itku loppuu, mutta ei mua enää itketä tai tunnu niin hirveältä tuo huuto. Ei piikkiä saadessa tai muutenkaan. Oon kai kylmä mutsi, mutta ihan oikeasti, en narraa kun sanon että meidän poika on ihan älyttömän itkuinen. Sairaanhoitajakin tänään sanoi nyt vasta uskovansa että meillä tosiaan itketään paljon. Hän oli kovin yllättynyt että kun hän epätoivoisena yrittää saada ruiskulla 10ml omneota huutavan poikani suuhun, minä lauloin dodo-sorsaa tyynen rauhallisena.

Mutta kohta alan huolestumaan itsestäni. Itkettekö te kaikki rokotuksissa jne?

Takaisin