meillä oli torstaina lääkärineuvola, ikää vauvalla 3vkoa 6 päivää. lääkärin mukaan vauva on jäntevä tyttö, kannattelee päätään hyvin ja kaikki muutoinkin kunnossa. painoa tullut 4750g (edellinen terkkarinkäynnin yhteydessä 4510g), joten kuulemma hieman liian vähän tullut ja mennään ensi viikolla painokontrolliin. missään ei lukenut, että vauva painoi viime viikolla Lastenklinikan lääkärin tarkastuksessa 4300g ja risat (tämä siis kun terkkari neuvoi vähentämään korvikkeen käyttöä ja lisäämään imetystä, mikä ei todellakaan toimi meillä, koska mun maidontuotanto ei tästä lisäänny, vaan me tullaan jatkossakin antamaan korviketta niin paljon, kuin vauva vain haluaa imetyksen jälkeen), joten painoahan on tullut enemmän. pituus oli 56,6cm.
lääkäri antoi positiivista palautetta siitä, että olen saanut edes jonkinlaisen imetyksen käyntiin eikä pitänyt korvikkeen antoa pahana. saatiin vauvalle antibioottivoide-resepti, koska lääkärin mielestä hormoninäppylät punoittivat infektoituneesti. me katsellaan, meneekö ohi, ennenkuin haetaan voide. vauvan iho näyttää nyt paremmalta, mutta seuraillaan tilannetta.
neuvolakäynneistäkin saa revittyä stressiä, edelleen. nyt vaan syynätään vauvan painoa, mut on kai jätetty rauhaan tai tiedäpä häntä. mä toivon itselleni ainoastaan hemppa-syynin. oon tosin alkanut vetämään suklaapatukoita enemmän kuin laki ehkä sallisi, koska en ehdi kokkailemaan päivällä ainakaan ennenkuin mies tulee kotiin, joten korvaan ruoan välillä niillä. ei varmaan hyvä, mutta minkäs teet, parempia aikoja odotellessa :)