Vauvojen liikkeet

Mä olen viikolla 38+4 nyt ja kokoarvio 2.8-2.9 kg ja mut kanssa huolestutettiin (turhaan) viikolla 35 taidettiin olla 2060 g jos nyt oikein muistan.
Mua tarkistanut vanhempi naislääkäri totesi että pienikokoinen nainen ei kauhean isoja vauvoja saa eli suurin yksittäinen lapsen kokoon vaikuttava tekijä on naisen koko.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Niin siis tän hetkinen arvio on 2,5kg. Se kuulostaa niin hirmu vähältä tai lääkäri sai sen kuulostamaan vähältä.
 
Äipsä, ei tuo nyt niin pieneltä kuulosta. Se olis tosiaan eri asia jos olis tarkistettu vähän aikaa sitten ja olis kasvu nyt pysähtynyt mutta lähellä keskikäyrää tuo on. Ajattele positiivisesti - helpompi pungertaa pienempi vauva ulos. :)
 
Mulla oli ke 36+1 ultrassa 2700g arvio ja tasan keskikäyrällä. Mut turha niitä valmiita käyriäkään on vaan tuijottaa, ne kun ei yksilöistä kerro mitään. :)
 
Täällä taas ollut superhiljasta, liikelaskentaa tässä teen.. Vetäsin vähän namia, josko tuo innostus. Aamusta oli hereillä, mut nyt iltapäivämöyrimiset jäi väliin :sad001 kohta 15 min menny ja 0 liikettä. Näinköhän taas joutuu käymään äpolilla..
 
Täällä tyttö on ainaki rauhottunu, että päivät vissii nukutaan ja illalla sit ilmotellaa äitille että täällä ollaan viä. Oon aatellu että rupee tytöllä olee vaan ahtaat paikat liikkumiseen ni ihan hyvä ku on vähä hissukseen :)
 
Meillä ihan sama. Päivällä ollaan rauhassa ja illalla vähä myllätään. Päivällä saan liikkeitä ku nostan jalat koukkuun sohvalla istuessa tai vähä painan mahaa, ei vissii tykkää tuollasista jutuista :p nii ja sit on se makea :hungry:
Käy jo nii kipeetä ku se myllää et iha kiva ku se ei riehu koko aikaa enää :)
 
Tää leikitään päivä kuollutta -leikki ainakin käy hermoille.. Eikä yhtään auta se et pitäs oikeesti tarkkaan seurata jos vähänee liikkeet :/ kohta stressaan niin paljo et muutan osastolle..
 
Muaki ärsyttää tän leikitaan kuollutta päivät.. Muutenki hermo heikkona tän lapsen takia nii sit ahdistaa ku ei niit liikkeit tuu vaik kuin syöt makeeta tökit mahaa yms.. Tänään raapasin masuuni pesukoneella ja siihen tuli ihan järkyttävä jälki :sad001 Mäki koht muutan sinne osaatolle en kestä!!:sad001
 
Mä oon huomannu et meillä ollaan hiljasia sillon ku on selin mahaan päin, sillon liikkeitä ei oo nimekskään. Mut sit ku vähänki toisin päin ni möyrii kyllä. Ei enää paljoa mut sillee kuitenki ettei tarvii huolestua. :joyful:
Ultrassa viimeks oli just tollee et en ite tuntenu liikkeitä, mut ruudulta näki et kyllä se siellä meuhkas :happy:
 
Pitäskö tämän ketjun nimi muuttaa "äitien liikkeet" -nimiseksi? Alkaa meinaan olla tämä liikkuminen yhtä puuroo... Suoritin just liikelaskentaa itselleni lähes. Kyljen kääntäminen sängyssä on niiiiiin vaikeeta! Siks toisekseen, supistelee niin paljon ettei voi liikkua. Sängystä ylös nousu on taitolaji. I feel so fat...
 
^ Täälläkin on "rantautunut valas"-olo.

Eilen kun asetuin nukkumaan niin vauva ei ilmeisesti ollut pätkääkään samaa mieltä, tahti oli vähintään 10liikettä/30sec. Ja tuntui että kesti vaikka kuinka kauan. Nyt on sitten äiti vähän väsy. (Mies lähti hiihtelee niin tein kuumat kaakaot evääksi, ei viittiny enää mönkiä peiton alle.)
 
Mä taas huomasin et oon jo tottunut tähän uuteen ulkomuotoon + liitoskipuihin. Puen sukat ja housut taas seisaalleen, eikä tee ees tiukkaa. Eilen imuroin koko kämpän ja pesin vessat. Siirsin huoneesta toiseen pienen kirjahyllyn, niin että kannoin sitä tuossa mahan vieressä/lantiolla. Yöllä nousen vessaan kuin gepardi. Ei ois viikko sitten itkemättä onnistunut nämä.. Mut mitä tää sit meinaa, mä oon raskaana vielä vuonna 2016?!
 
Mulla taas vasta alkoi nuo liitoskivut kun vauva laskeutui viikko sitten. Eli en todellakaan oo tottunut vielä tähän... Esim lähden ylittämään tietä, näen kyllä että auto tulee, mutta oletan kerkeäväni tien yli...Not! Pissahätääkään ei sais pitkittää, parin metrin matka vessaan voi olla yllättävän pitkä kun toinen jalka ei irtoa lattiasta... Äsken kaupassa kumarruin ottamaan alahyllyltä jotain ja Pruut! Pierasin! Tyttöjä hävetti niin kauheesti...
 
Takaisin
Top