Vauvojen liikkeet

Happy: Määkin oon alkanu olemaan "pierupussi" :oops: Ite ihmettelin pari päivää sitten ku olin kotona (yksin) että miten täällä voi haista pieru.. No hoksasin sitten että oonpahan ite päästäny vaikken oo huomannukkaan o_O:p
 
Mä olen myös nykyään kauhean ketterä verrattuna aiempaan. Sukkien pukeminen ei tee enää yhtään pahaa ja onnistuu helposti (verrattuna että hetki sitten meinasi tulla oksennus siitä linkkuasennosta) ja muutenkin on paljon kompaktimpi olotila. Tiedä sitten oonko tottunut tähän vai onko olo oikeasti helpottanut niin paljon vauvan laskeutumisen myötä. Välillä melkein unohtuu että maha roikkuu tuossa mukana.
 
Mulla kanssa pukeminen ja liikkuminen on muuttunut ketterämmäksi. Mutta sängyltä nouseminen sitä vastoin ei! Kauhee puhina ennen kun saa itsensä kammettua istuma-asentoon...
 
Mulla myös jostain syystä liikkeet sujuu eikä yöllä ole kipuja, mutta auta armias jos yritän maata päiväsaikaan! Tuntuu et liitokset halkee ja oon monta kertaa motkottanu jo ipanalle et voi ettiä toisen kohan mitä kammeta >.<
 
Liitoskivuista... Mulla niitä oli aika pahana jo useamman viikon ennen synnytystä ja melkeen itkua väänsin kun piti kylkeä kääntää sängyssä. Synnytyksen aikana mies sai nostaa mun polven sängylle kun piti päästä ylös sisätutkimusta tai puudutusta varten, siitä pääsin sit ite kömpimään ylös. Kylkeä kääntäessäkin mies sai avittaa. Ja minä idiootti luulin että ne liitoskivut loppuis synnytykseen!?! No eipähän loppuneet!!! Kyllä oli tuskaa vuodeosastollakin vielä sängyssä kääntyminen ja etenkin pikkuinen sylissä tai kyljessä. Onneks se sairaalakaapu autto, otin helmasta kiinni ja käänsin itteäni sen avulla. :D Nyt alkaa jo olla suht normaali olotila, 4 päivää synnytyksestä, eli kyllä se tästä... :D
 
Hei, minähän nukun pitkissä pyjaman housuissa siksi, että saan housuista noin polvien kohdalta otteen ja vedän itseni pystyyn ! Samalla tavalla nousen neuvolassakin siitä pöydältä. Kätevä emäntä :wink

Sain muuten yöllä ikuistettua videon pätkän Tirpan "Saturday night feveristä". Klo oli jotain 00:30 kun toisella oli ihan mahdoton meno yksiössään. Yläkerran asukas (minä) luonnollisestikin olisin halunnut nukkua jo tuohon aikaan...
 
Täällä myös liikkeet ovat vähentyneet. Potkii ja myngertää, jos tökin mahaa. Yleensä ollut todella kova liikkumaan, että oikein sattuu! Mutta saan sen 10 liikettä tuntiin tai sitten olen laskenut toisen tunnin.. Täytyy tänään kumminkin soittaa neuvolaan!
 
Pitäisiköhän lähteä näytille, kun muutama liike tuntunut parin tunnin sisään :eek:
 
Tirppa rakas se jaksaa vaan yllättää... On työntänyt nyt peppunsa oikealle ja pienet jalat vasemmalle puolen. No minulle se pääasia on se pää, että pitäköön sen syvällä tuolla mun lantiossa! Kohta tämä on ohi :sad001 vähä haikeeta. Minun viimenen vihtahousu!
 
Ronsu ollu kummallisen hiljanen nyt illasta :O Kyllä se vastaa ku tökitään mut ei reagoinnu sokeri puuroon:O
 
Täällä oli kans mykkäkoulupäivä, nyt illasta alko liikkumaan vähän aktiivisemmin.. Toivotaan tiada että vauvelit kerää voimia syntymää varten :wink
 
Samma här. Ehdin jo pillittää hormonihuuruissani että oon stressaamalla aiheuttanut sille jotain vahinkoa mut vähän tökkimällä ja paijaamalla sain puoleen tuntiin jo 10 liikettä ja rauhoituin. Kai tuolla vaan on ahdasta.
 
Mulla taas on vatsanahka nyt niin kipeänä kun tyyppi on puskenut koko eilisen päivän ja yön kauhealla vauhdilla tuolla. Eihän se mahdu liikkumaan joten samaan kohtaan puskee koko aika ja nyt sit jo sattuu ihan. Sais vähän rauhottua... (Nyt kun sanon näin niin katoatan ni tulee tästä päivästä sellanen et saan miettiä onko se enää edes hengissä!)
 
Onko teillä kellään vave lopettanut hikkaamisen? Täällä hikattiin aijemmin 1-3 kertaa päivässä, tällä viikolla en oo huomannu hikkaa kertaakaan :eek:
 
Hei Mannikka, mulle tuli tuo sama mieleen eilen! Tää ei enää hikottele! Liikkuu kyllä, että on Ok. Muistasinkohan kysyy tänään lääköriltä, että mistä johtunee?
 
Oon täs miettiny et oisko keuhkot sit valmiit, vai onks nyt sit vesi sen verran vähissä et ei tuu enää hikkaa.. :eek: pitäs muistaa itekki mainita tuosta tänää..
 
Täällä on hikka vähentynyt hurjasti kanssa aikaisemmin pyllyssä nakutti lähes jatkuvasti :) nyt hyvä jos kerran päivässä tunnen katkiksen hikan.
Syytä en osaa maallikkona muuten arvailla kuin että vauvan hikottelu on vauvan treeniä nielemistä ja hengittämistä varten ja loppuajasta vauvan imemis/nielemis/hengitysliikkeet alkavat olla "valmiit" niin vauvakin voi kerätä jo energiaa syntymää varten eikä jo opitun kertaamiseen :)
Happyn vastausta odotellessa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top