Jannina, täällä vedetään samanlaisella ilmeellä, kun keskitytään ottamaan lelua käteen ja viemään suuhun.
On kyllä hassun näköinen
Annisla, juuri tänään ensimmäistä kertaa tyttö kiljaisi :)
Tällä viikolla huomasin, että tyttö selkeästi oppinut ääntelemään, kun on tajunnut mun livahtaneen pois näköetäisyydeltä. Ei ole viihtynyt oikein missään ellen ole ollut siinä näkyvillä ja mielellään niin, että näkee mun kasvot.
Juttu tuokiot kestää nykyään todella pitkää :) Ja ihanasti tykkää köllötellä vatsalleen ja katsella, kun minä ja esikoinen leikitään siinä vieressä
Mies töiden jälkeen vietti tänään tytön kanssa aikaa, kun itse keskityin esikoisen kanssa leikkimiseen. Tyttö sitten päätti jostain hermostua ja veti raivarit. Jonkun aikaa kuuntelin kunnes päätin kysyä, että haluaako mies mun ottavan tytön, mutta ei halunnut. Yli puolituntia jaksoi mies olla, jonka jälkeen luovutti ja totesi ettei mikään auta. Saman tien kun tyttö mun syliin tuli niin meni hiljaiseksi.
Eli sama linja jatkuu edelleen, että mä olen se "lempi-ihminen", mikä ei siis yllätyksenä tule. Harmittaa vain, kun mun pitää olla se joka kanniskelee ja jutustelee toisen kanssa. Koko päivän, kun sitä tekee niin illan tullessa huomaa kuinka uuvuttavaa se on.
Huomasin, että miestä harmitti, kun tyttö ei hänen seurassaan rauhoittunut. Kannustukseksi sanoin, että muutama kuukausi sitten tyttö itki samalla tavalla iltaisin munkin sylissä melkein pari tuntia kunnes rauhoittui. Ja sinä aikana en muuta tehnyt kuin kanniskelin pimeässä makuuhuoneessa edes takaisin ja puhuin vain rahoittavalla äänellä.
Miehen vastuu tässä vauvanhoidossa on kuitenkin kasvanut pikkuhiljaa suuremmaksi, mitä enemmän tyttö on tässä kasvanut ja tyttö kovasti haluaa myös isänsä kanssa viettää juttutuokioita :)
EDIT: Niin siis tyttö on äännellyt jo pitkään, mutta huomasin, että on oppinut yhdistämään sen siihen, että sillä voi kutsua äidin paikalle viihdyttämään. Piti vaan tarkentaa