Vauvojen kehitys

Huii täällä tyttö alkaa selkeesti yrittää kääntyä selältä mahalleen, punkee punkee! :) (perjantaina tulee 4kk)

Ja tänään se viimein tapahtui!:hello2 selältä mahalleen lelukaaren alla ja paska äiti ei ollu näkemässä kun oli keittiössä keittämässä itelle kahvia ja lapselle lämppääs maitoo :sad001
 
Meillä pyörähti eilen selältä mahalleen ja vielä selälleen mutta ei kumpikaa miehen kans nähty vaikka olohuoneessa oltiin kaikki! Sen verran oli liikkunu että pääteltiin kierineen :D yleensä ei mahalta käänny selälleen, se taito on unohtunut
Meilläki tänää käänty takas selälleen mut tais olla enemmänki vahinko :) aikasemmin ei ole edes yrittäny. Kääntyy vaan aina mahalleen ja huutaa sit rupee ketuttaan :)
 
Täällä ei tuin lauantain jälkeen ole juuri mahalleen käännytty. Oon yrittäny olla huomioimatta kun kitisee leikkimatolla selällään ollessa, että jos vaikka kääntyisi itse kun kuitenkin on tyytyväinen jos käännän. Mutta ei se nyt oo auttanut. Ja ihan selkeesti kääntyi lauantaina, kai tää on semmoinen näytän teille että osaan mutta en kehtaa lapsi :D
Mutta tuettuna istutaan kans varsin hyvin. Pyrkii sylissä aina istuvaan asentoon niin istutin sitten sohvan nurkkaan. En kyllä kauaa istuttanu mutta sen verran kuitenkin että näki tytön hyvin pysyvän pystyssä.
 
Täälläkin pyritään aina kovasti istumaan sylissä ja oon antanutkin sit istua sylissä että loppuu se tuskastelu, kattoa on vissiin tarpeeksi katottu 16viikon aikana niin käynyt tylsäks :p

Täällä käännytään takaisin mahalta selälleen, mutten osaa sanoa varmasti onko vahinko vai ei.. kun kummiskin joskus niin tuskailee mahallaa ja sit on tyytyväinen kun käännetään. Kai se itse kääntyys jos sen taidon hallittis?

Niin ja nyt poika on alkanut pakittaa! Ennemmin meni kyllä eteenpäin naama lattias kiinni mutta nyt sit pakitetaan :grin
 
Täällä 'istutaan' äidin sylissä eli pystyssä on mutta peppu on aina jossai reiässä tai tosi pehmeen päällä (mun maha mm. :D) ettei se paino tuu kaikki sit vauvalle kannettavaks. Tukikädet on myös käytössä .
Kysäsin neuvolassa istumisesta ni juurikin jossai tosi pehmeällä lyhkäsiä aikoja jos yrittää kovin pystyyn eikä malta enää maata :D
 
Meille just tänään 5 kk neuvolassa sanottiin että saa istuttaa, mutta kun näkee että selkä alkaa pyöristymään, niin sitten pitää lopettaa. Aika hyvin vetää meidän tyttö jo selkää suoraksi. Mutta ei vieläkään käänny mahalleen, paitsi sängyssä pari kertaa vahingossa. Siitäkin on aikaa. Kyljeltä toiselle menee ja etenee lattialla ja kannattaa päätään hienosti kun on mahallaan. Alkaa jo huolestuttaa toi kääntymättömyys.
 
Mutta jokainen vauvahan kehittyy eri tahtiin ja joku juttu saattaa jäädä välistäkin. Ja jotkuu kääntyy vasta 6kk. Yks kaveri sano et hänen vauvansa vasta löysi varpaat ja on jo 8kk. Älä turhaan huolehdi, hän on huomannu et muutenkin pääsee liikkumaan ni ei tarvii kääntyy :)
 
Neiti on nyt iltapäivän ja illan aikana kääntyilly masulleen, tai yrittäny. On vaan yks hemputin ongelma kun pitää samaan aikaan syödä alimman käden sormia niin eihän sitä saa alta pois :D mutta kun ei ole tuossa leikkimaton likellä niin neiti vaan hyväntuulisesti murisee eikä kilju ja kitise vaikka kellahtaa takas selälleen eikä onnistu.
 
Meillä esikoinen käänty vähän ennen kun tuli 6kk mittariin. Kyllä siinä kerkes monesti miettiä mikä sillä oikein kestää kun ei vielä kääntynyt. No Mutta siitä se sitten lähtikin 6,5kk oppi itse menemään istualtaan ja 7kk konttas. Tais olla sitten 10kk kun käveli. Että huoli pois vaan Lyydia, kaikki etenee omaan tahtiinsa.
Nyt meillä tosiaan 3,5kk ja käänty. Toivottavasti ei yhtä vauhdikkaasti lähde liikkumaan. Olis hauska jos työmies, se on niin hauskan näköistä. Toiselle kyljelleen pääsee kyllä, mutta kääntymään ei. Eikä oikein tunnu olevan edes intressejä vielä. Varpaita välillä ihmetellään, muttei kosketella. Kädet polvilla ja silmät suurina tuijotetaan vaan.
 
Meillä tuijotellaan vasenta kättä ihmeissään! Sormet levällään ja käsi ojennettuna. Ja oikea käsi lähes aina nyrkissä. Jännää!
 
Täällä saadaan nyt varpaista kiinni ja ihmetellää niitä :) aiemmin yletettiin vain polviin ja eileen piti nilkasta kiinni ja nyt sitte jo varpaista, voih kun mun vaavi kasvaa niin nopiaa :Heartred kohta sille saa ostaa koulurepun :p
 
Meilläkin saatiin eilen ekan kerran varvas suuhun asti! Pari kertaa varovaisesti maistettiin isovarvasta, ei tainnu olla järin hyvää. :D
 
Meillä hipelöidään polvia vaikka kylvyssä varpaita tuijotellaan. Eli pikkuhiljaa edetään :)
 
Meilläkin saatiin eilen ekan kerran varvas suuhun asti! Pari kertaa varovaisesti maistettiin isovarvasta, ei tainnu olla järin hyvää. :D
Meijän tytön jalat on ainaki nii hikiset et varmaan ei o hyvää :D
 
Täälläkin varpaita katotaan suu auki siihen malliin että suuhun pitääs saada, mutta eipä onnistu vielä :rolleyes:
 
Mä näin jo unta että poika nousi itse istumaan :nailbiting: äkkiä yritin ottaa kuvaa mutta ei onnistunut millään :joyful:

Siitä varmaan tuli tää uni kun poika oli lelukaaren alla kyljellään ja veti lelusta niin että oma olkapää nousi lattiasta ja pelkkä lantio osui maahan :wideyed: oli niin yllättävä näky että aivan säikähdin että ei kai se nyt jo nouse pystyyn :woot: onpa sillä vaan jo kovasti voimaa :eek: ja ennen kaikkea kova tahto! :grin
 
Nyt on löytänyt varpaat pari kertaa suuhun asti, useimmiten niistä tosin pidetään vain tiukasti kiinni. Edelleenkin kiepsahtaa selältä mahalleen vain toisen kyljen kautta. Kauhea yritys päästä eteenpäin. Peppu nousee maasta ja pää lattiaa vasten sitten pungetaan. Ei vielä kädet mukana menossa. On se vaan aika avuttoman näköistä touhua:hilarious: Mutta saa vielä mun puolesta pysyäkin avuttoman näköisenä, ei kiirettä matkaan.
 
Onkos muita, kenen tenava ei vielä käänny selältä mahalleen? Täällä ei oo oikein mitään yritystä, liekö odottelee rauhassa aina että joku kääntää... Viihtyy kovasti mahallaan touhuamassa. Nyt on alkanut punnertaa itseään eteenpäin. Se on kuin mittarimato välillä, kädet vaan ei hoksaa siirtyä eteenpäin kunnolla (vaan ovat suussa..) niinpä vauhti ei onneksi vielä päätä huimaa :)

Jalat on löytyneet myös, ja niinpä sukat ei pysy sitäkään vähää jalassa mitä ennen... Ne on niin kiva repiä pois.

Päristelyä harjoitellaan, ja silloin tällöin sieltä sellainen pärinäkin tulee, useimmiten kuitenkin vain kuolakuplia...
 
Takaisin
Top