Vauvojen kehitys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiluT86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nimenomaan kun se vaikuttaa ni miks sit ei otettu sitä testiä vaikun poiston jälkeen. Huoh! Ja luulin et otettais eri mittausmetodit käyttöön ni ei, vasta sillon joulukuussa ..

Meillä kierähdettiin tänään selältä masulleen ihan ite! Tosi nopeesti tapahtu kehitys, kun vasta eilen selkeästi alko kiinnostaa kierähdys. Koko eilinen treenailtiin ja tänään se sitten tapahtu! Ikää 3kk 1vko. Kohta mun vauva ei oo enää vauva. Nyyh :(

Meillä tehtiin jollain päähän laitettavilla antureilla se kuulotesti. Kun ei synnärillä saatu. Onneksi sillä toisella saatiin vaate.mutta onneksi olet jo itsekin huomannut että pikkuinen kuulee, nii ei sun tarvitse pelätä.nyt vaan sitten tarvitaan sama paperille
Nimenomaan kun se vaikuttaa ni miks sit ei otettu sitä testiä vaikun poiston jälkeen. Huoh! Ja luulin et otettais eri mittausmetodit käyttöön ni ei, vasta sillon joulukuussa ..

Meillä tehtiin jollain päähän laitettavilla antureilla se kuulotesti. Kun ei synnärillä saatu. Onneksi sillä toisella saatiin vaate.mutta onneksi olet jo itsekin huomannut että pikkuinen kuulee, nii ei sun tarvitse pelätä.nyt vaan sitten tarvitaan sama paperille. On varmasti tosi turhauttavaa odottaa sinne asti. Oliko niillä syy miksi eivät voineet toisella laitteella kokeilla ?

Jooh nykyisin tarttee hiljentää volyymia jos ei halua että vauva herää päikkäreiltä, tiputin lusikan lattialle tänään ni sinne meinas mennä äidin rentoutumishetki kun vauva heräs :rolleyes:

Ikää 3kk ja pari päivää päälle ja meillä ei vielä tartu leluun, vaatteisiin, harsoihin yms kyllä tarttuu ja repii. Katselee kyllä leluja ihaillen ja juttelee niille sekä heiluttelee roikkuvia leluja nyrkillä. Myöskään kääntyminen ei vielä kiinnosta, pötköttelee tyytyväisenä joko selällään tai mahallaan mutta edes kyljelleen ei käänny kuin joskus ihan satunnaisesti.

Meillä viikon päästä 4 kk ja noin viikon ajan mennyt kaikki kamat suuhun. Saa revittyä irti jopa lelukaaresta. Kääntyily ei kiinnosta, potkuttelee kyllä kovasti. Ääntelee paljon ja nauraa mm. Tekoaivastuksille. :)

Joo täälläkään ei kääntyily kiinnosta. Paitsi jos kyljelleen laittaa niin alkaa kauhea venkoilu että pääsee mahalleen.. Mutta ei kyljelleen pääse itse eikä yritä edes. Ja ikää oli 3kk ja 1 vko..

Meillä tulee huomenna 4kk ja pari päivää sitten kääntyi ekan kerran selältä mahalleen. Mä olen vähän koulukuntaa "antaa toisen touhuta, kyllä se sieltä tulee" kun taas mies on koko ajan vieressä säätämässä ja avittamassa. Annoin tarpeeksi pitkään yrittää itsekseen niin hienosti loppuviimein kääntyi, ja kädenkin sai pois mahan alta.

Lelut (oikeasti ihan kaikki muukin) menee suuhun. Seuraavaksi odotellaan sitten omien varpaiden löytymistä.

Helmeri: Samaa koulukuntaa täällä :) Eiköhän ne siitä liikkumaan lähre ihan iteksiinkin ;)

Minä oon liikaakin semmonen auttaja, kaiken on oppinukkin sitte kun on vahingossa jääny itteksen, esim vessasta tullessani oli eka kertaa päässy selältä mahalleen ja ihan ilman äitin hössötystä... pitäs vaan malttaa antaa yrittää..

Täällä on alettu kääntymään selältä mahalleen sängyllä tosin vielä, joten sitä ei varmasti lasketa kääntyilyksi. Mutta yritys jo kova levottomat yöt tiedossa, kun tätä harjoittelee yöllä ja herää tietenkin sitten siihen kun on mahallaan..

Miten niin ei lasketa? :D katoin just esikoisen tiedoista, et kääntyi 4kk 1 vko ja ryömi tästä viikon päästä. Sit saakin lisää vahdittavaa jeejee....;)

Hui! Minäki mietin kauhulla sitä päivää kun pikku mies lähtee ryömimään. Kaikki isosiskon tavarat joutuu ulottuville.. täytyy alkaa panostaa siivoamiseen ihan eri tavalla.

Meillä levottomat yöt on nyt taas tasaantuneet. Oon saanut hilattua rytmiä ees vähän myöhäsemmaksi ja eilen nukkui 19-05.20. Sit söi, kakkas, söi ja kakkas. N. 6.50 sain nukahtaa vielä yli tunniksi viereen, kun laitoin tutin suuhun ja hytkytin joustinpatjaa. Toissa aamuna (tai aamuyönä) sain tiny rocket napperiin nukahtaa, kun keinutin tärinä päällä.

Nyt jos pysyisi noin pitkät yöunet, niin ei tarttis ees unikoulua parin kuukauden päästä. 19-06 on ihan loistava yö :)

Meillä 3kk ja 10vrk tänään. Poika kääntyi vihdoin selältä mahalleen. Eihän sille siis kiire ois vielä, mutta poika on sitä viimesen viikon kyljellään pungertanu mahalleen sen näköisenä että kohta kääntyy! Ja tänään tulee tasan vuosi plussasta :)

Ei enää tyttö viihdy selällään, masulleen pitää samantien kääntää. Varpaat on löytyneet ja naureskellan, yleensä isille. Polvet löytää välillä pepun alle, mutta käsivarret työntää niin kovasti, että peruutetaan. Sivusuunnassa pääsee myös ympäri (siis mahalleen, sivusuunnassa liikkuen) jo tosi vauhdikkaasti. Voi isoa tyttöä :')

Vähän päivitystä meidän pojan kehityksestä:
Eileen käännyttiin parikertaa mahalta selälleen, mutta en sitte tiedä oliko vahinko... välillä käännytään ilman mitään ongelmia mahalleen ja välillä on niin vaikiaa että huuto tulee :wideyed: pyllyä nostetaan lattiasta ja kiemurrellaan :grin
Ja hammas on tulossa! Pienen pieni valkoinen piste näkyy ja on terävä :nailbiting: se selittääkin pojan kiukkuilut ja kuolaamisen? :rolleyes:
Ja ikää pojalla on nyt 3,5kk

Täysin odotttamatta tyttö kääntyi tänään mahalleen kolmannella yrityksellä. Sit vaan kääntyili koko illan. Ja samanikäisenä kuin isosisko 4kk ja 1 vko. Tästä se taas lähtee. :)

Takaisin