Me tarvittais nyt kyllä tänne joku kivailija oikomaan käsityksiä, luulen :D heh! Se hiustenleikkuuasia kyllä toisaalta mietityttää. Mikä oikeus vanhemmalla on pakottaa lapsi leikkaamaan hiuksia, koska se nyt vaan on sisitimpi niin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mites sitten kun levitellään kaupassa alahyllyn elintarvikkeet...?Lueskelin yhtä kirjaa, joka kulki Attachment parenting otsikon alla, mutta se olikin yhden (jenkki-)äidin kokemus ko kasvatuksesta. Enivei, siinä kyllä perusteltiin mun mielestä tosta kieltämisestä hyvin, että tarkoitus on ettei kiellettäisi vain kieltämisen vuoksi. Esim jos lapsi kiskoo alimmasta vetolaatikosta kaikki tavarat ulos ja levittelee ne, kenen ongelma se on? Vanhempi voi siirtää tavarat pois sieltä, laittaa vetolaatikkoon lukon jolloin se ei aukea, mikäli häntä häiritsee levittely. Taaperon elämään luuluu asioiden ja tavaroiden tutkistelu, tervettähän se on, joten tuolaiessa tilanteessa munkin mielestä (näin jälkikäteen ajateltuna) on hölmöä olla kieltämässä. Toisaalta toi sopii mun pyrkimykseen muutenkin olla stressaamatta turhista asioista. Jos ne tavarat on sitten lattialla kokoajan ja niitä saa olla siivoomassa, niin siihen voi menettää hermonsa joka päivä miljoona kertaa ja pilata päivänsä - tai sitten vain kerätä ne ja olla ajattelematta asiaa sen kummemmin.
Muoks muoks, tehdäänkö tälle oma ketju, tää olikin Vauvan kehitykseen liittyvä :D
Ootko kirjautunu kasvuseulaan? Sieltä on hyvä katella lapsen omaa käyrää ja sen mukaan suunnitella vaatteita mikäli ei mitään kunnon kasvupyrähdyksiä tai pysähdyksiä tapahdu. Ite tässä just pohdin ens talvelle alesta haalaria niin sieltä tutkin ja sit kysyin siskolta kun sen tyttö on 51vkoa eli vajaan vuoden meidän tyttöä vahnepi ja samoissa mitoissa kasvaa kun meidän tyttö tuolla käyrällä..Bongasin ihanan ohkasen body+housut puvun, mitäköhän kokoa sitä sais ottaa ens kesälle. Miten nuo vauvat oikein kasvaa mll kertoo että keskimäärin triplaa syntymäpainonsa ja pituutta tulis vuodessa 25-30cm, kääk meniskö sit jo isommat ku 80 -kokoset vaatteet päälle ! Typerää ku ei voi ennustaa, tytön serkku(tyttö) oli vähä yli vuoden ku käytössä oli yhä 74 vaatteita turhauttaa ku ei pysty etukäteen hankkimaan kun halvemmalla sais. Sekö jos joku kyrpii että uutukaiset vaatteet jää täysin käyttämättä.. muutaman uuden bodyn oon laittanut sivuun niin että on käytetty yhden ainoan kerran käytettyjä vaatteita on suurin osa siis.. meniköhän tää ny tarvikepohdinnaksi
Bongasin ihanan ohkasen body+housut puvun, mitäköhän kokoa sitä sais ottaa ens kesälle. Miten nuo vauvat oikein kasvaa mll kertoo että keskimäärin triplaa syntymäpainonsa ja pituutta tulis vuodessa 25-30cm, kääk meniskö sit jo isommat ku 80 -kokoset vaatteet päälle ! Typerää ku ei voi ennustaa, tytön serkku(tyttö) oli vähä yli vuoden ku käytössä oli yhä 74 vaatteita turhauttaa ku ei pysty etukäteen hankkimaan kun halvemmalla sais. Sekö jos joku kyrpii että uutukaiset vaatteet jää täysin käyttämättä.. muutaman uuden bodyn oon laittanut sivuun niin että on käytetty yhden ainoan kerran käytettyjä vaatteita on suurin osa siis.. meniköhän tää ny tarvikepohdinnaksi
Meillä kasvetaan näköjään just tollasilla pyrähdyksillä! Siis koko 62 vaatteet meni vajaan viikon, kun sit hypättiinki 68.. Meillä on sellanen kumma tahti, että painoa tulee aina väliin kilo kk.ssa ja pituutta tosi nihkeästi, ja sit yks kaks painoa tullut muutama hassu sata grammaa ja pituutta 6cm!!! Pakko sanoa että itse en kyllä uskalla ostella tuolle pyrähtelijälle mitään vaatteita etukäteen...!!!Ootko kirjautunu kasvuseulaan? Sieltä on hyvä katella lapsen omaa käyrää ja sen mukaan suunnitella vaatteita mikäli ei mitään kunnon kasvupyrähdyksiä tai pysähdyksiä tapahdu. Ite tässä just pohdin ens talvelle alesta haalaria niin sieltä tutkin ja sit kysyin siskolta kun sen tyttö on 51vkoa eli vajaan vuoden meidän tyttöä vahnepi ja samoissa mitoissa kasvaa kun meidän tyttö tuolla käyrällä..
Meillä oltas 75cm vasta puoltoistavuotiaana :Dpitihän sitä mennä kirjautumaan heti tonne kasvuseulaan :D jos nyt mentäis täysin tasaseen ni näyttäs että pikkumuija on 1-vuotiaana 75 senttinen :D noh.. kesäbody+housut jää nyt vielä ostamatta, ehkä sitten lähempänä..