Vauvojen kasvu.

Vilskettä on tosiaan kerrakseen ja esikoinen energinen touhuaja kun yrittää koko ajan kiipeillä pöydille mitä vahtinut herkeämättä, nyt ohessa jouluvalmistelut koitan saada valmiiksi ennen rakkauspakkauksen syntymää. Viime päivät olen ottanut reissaamisissa vähän rauhaisammin kun kauppareissuilla tullut kovempia supistuksia, ihana että miekkonen avustelee parhaansa mukaan :)
 
Pitkästä aikaa.. Mulla alko työt 3 viikkoa sit.. Lapset on mummon hoidossa, esikoinen alottaa kyl ensivuonn perhepäivähoitajalla.. Mut Leo on vielä mummon hoidossa varmaan sinne 3v asti.

Mut nyt itse asiaan.. Leo oppi 9kk kävelemään tuen kaa.. Kulkee semmosen taapero kärryn kaa pitkin taloa ja puita pitkin kulkee kanssa. Välillä seisoo ilman tukea ja yrittää myös iteksee nousta seisoo.. Ihana pieni äitin mussukka se on :Heartred ihan äitin poika :Heartred kelpaa se isikin kyllä kun aamut siirtyy isin kainaloon nukkuu ku ite nousen 4 aikaan.
 
Meillä ajellaan syöttärillä hirveen käkätyksen kanssa :)
Meillä on siis tämä laitos:
534474_02.jpg
 
Heloouu piiitkästä piiitkästä aikaa, unohdin raskausaikana ja synnytyksen jälkeen täysin että tämäkin oli olemassa :sad001 Nyt kun tänne tulin niin täällä myös olen :) Meidän neiti on 7950g ja 73cm pitkä ja ikää tulee kohta 10kk :) Ei kävellä vielä mutta hiljattain oppi ryömimään, tosin taaksepäin ja välillä yrittää konttausasentoon :) Meillähän tosiaan sikiöaikana todettiin oikean munuaisaltaan laajentuma, joka ei synnytyksen jälkeen kadonnutkaan. Kontrolliultrissa ollaan jouduttu käymään ja käytiin viime viikon keskiviikkona, altaan koko oli onneks pienentynyt, mutta seuraava kontrolliultra on Maalis-Huhtikuussa sitten. Oltiin osastollakin 10 päivää tossa Lokakuun alussa kun Janette sai rajun virtsatietulehduksen, siihen päälle vielä lisäksi 3 eri flunssavirusta (mm. Rino, Adeno & RS-virus).
 
Tervetuloa takaisin! :) Harmi, että mennyt sairasteluksi. Täälläkin podetaan flunssaa. Toivottavasti vain yhtä!
 
Ai niin, mekin oltiin eilen kymppineuvolassa. Pituutta oli nyt 73cm ja kiloja 11,2.

Tällä neitillä oli tuossa 8 kk ja 10 kk välissä semmonen hurja kehityspyräys, että sen aikana opittiin nousemaan seisaalleen ja kävelemään tukee vasten sekä nyt tuen kanssa. Kaksitavuisia sanoja tulee, muutama tosin vasta mutta kyllä niillä on ihan merkityksensä. Osataan kutittaa toisia mahasta ja jalkopohjasta ja samalla sanotaan "kutikuti", välillä kutitetaan itseäkin ;-) Sit tää osaa kiukuta sillein vänkymällä, ei tee oikeeta itkua vaan semmosta kauheeta väninää joka saa kaikki läsnäolijat hermostumaan. Semmosta täällä..
 
Heipsan.. Leon kuulumisia pitkästä aikaa.. Meil on opittu sanoo mamma... Kulkee miun perässä ja jankutta sitä koko ajan :D ja sit osataan kävellä taluttaen yhdestä kädestä ja seisoo itekseen ilman tukea.. Vielä ei kävele ite mut ehkä kerkee synttäreille oppii.. Niinku isosiskokin oppi just ehkä pari viikkoo ennen 1v synttäreitä :)

Tissi ja ruoka maistuu ja iloinen poika on, tosi taitava motorisesti kyl, palikkalaatikot, kassakone ja dublot on lemppareita :)
 
Takaisin
Top