Vauvojen kasvu.

No on Vivillä mittaa ;-) Pitkän huiskee kaunotar tulee! Roosa oli 9630g/67,5cm ja muistuttaa nakuna ollessaan makkarapötköä :-) Onks teillä muuten allergiaoireet yhtään helpottanu?

Tiada: Samoissapa kasvaa meidän neidit. :joyful: Meillä mitat viime viikolla 6kk-neuvolassa 69,5cm ja 7,4kg.

Eriika, meillä oli 5,5kk neuvolassa pituutta tullu vähäsesti, 0,5cm mut edelliskerralla oli tullu 4cm ja just tuossa alko liikkumaan + veikkaan et oli vaan normaali täysimetetyn vauvan kasvunnotkahdus.. Painooki oli tullu vähempi. Mut poika tyytyväinen joten en usko et ois ruuan puutteesta johtuvaa :D ja ei sit sanonu se sijainen mitään, totes et 6kk neuvola kohta nii ei tartte tarkastella.. Ja kiinteiden maistelur kuitenki jo kun 6kk tuli ikää (neuvola oli 2viikkoo sit)

Eilen käytiin 6kk neuvolassa, pituutta poikulilla 70cm ja painoa 8300g :) vielä kun kasvaa 2cm on saman pituinen kuin äitinsä vuoden ikäisenä, neuvolatäti kehui kovasti pikkuherran vatsalihaksia (en ole ennen vauvoilla sellaista kuullut kehuttavan kun tuli joku salitreenaaja-olo kommentista) :)

No silläpä kysyin kun näyttäs meilläkin alkavan helpottaa *koputan puuta*. Meillähän tää oireili lehmänmaidolle mun rintamaidon kautta ja jouduin jättämään maitotuotteet pois iteltäni kokonaan. No nyt pystyn lorauttaan jo kahviini normimaitoo ilman, että roosa kiljuu siitä päivän naama näppylöillä.

Tossa

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1440331660.979677.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1440331660.979677.jpg
    62.6 KB · Katsottu: 49
  • ImageUploadedByVau Foorumi1440331673.741381.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1440331673.741381.jpg
    50.8 KB · Katsottu: 49
Okke.. Meillä on naamassa tollasta samanlaista ja sit just rinnassa ja kaulassa.. Rinta sillä enimäkseen kutisee.. Alko vasta sillon kun alotettiin kiinteet.. En ihan tarksksleen muista.. Jännä että ei oo mitään neuolassa sanonu vaikka mä pari kertaa oon siitä maininnu.. Sano vaan että se on hikoilusta ja jos on ollu hetken kuolanen bodi päällä nii se sen aiheuttaa.. Eikä se sitä häiritse koko ajan vaan satunaisesti 2-6 kertaa päivässä yrittää raapii.. Oon kyllä rasvannu joka päivä eikä siitä kauhesti apuu oo ollu nii voihan sitä koittaa olla juomatta maitoo ja maitotuoteita ja kattoo jos se sillä paranis.. Onko tollasta punotusta jossain muualla kun naaman ja rinnan alueella?

Nanna voihan se johtua myös jostain kiinteistä jos on niiiden aloituksen yhteydessä alkanut. Meillä esikoisella ihottumaa on ollu myös pepun ja taipeiden alueella ja allergiat aiheuttaneet myös levottomia öitä. Toivottavasti iho-oireet teilläkin pian helpottaa.

Meillä ei pepun alueella oo mitään mut polvi taipeissa ja ranteissa vähän punotusta.. En oo kyllä huomannu että joku tietty ruoka aine aiheutais enemmän tai vähemmän kutinaa..

Ruppuruusa onks teillä huomattu joku tietty ruoka aine allergia mistä toi punotus johtuu?

Meilla tullu nyt joka puolelle kehoa ja luulisin myös,että johtuu kiinteistä ja ei se ole hikoilua!

Meillä esikoinen ollu melko allerginen pienenä, pahimpia ollu maito, muna, soija, vehnä. Oireita tullu myös monista muista kuten mango, omena, päärynä, bataatti jne mutta siis nyt tyttö 2,5v ja suurin osa menny jo ohi. Ainakin Maito ja soija aiheuttaa oireita edelleen. Mutta ei tytölle noin voimakkaita oireita taida enää tulla mistään.

Muoks siis maito ja soija oli meillä ne mitkä pienenä pahimmat oireet aiheutti. Maito allergia aiheutti tosi levottomia öitä ja eka korvike satsi jo aiheutti kasvoille melkoisen nokkosihottuman. Lääkärissä toki näitä myös selvitelty. Välttämällä ja altistamalla noihin saatu selvyyttä. Sori ajatus ei oikeen väsymykseltä kulje. Toivottavasti viestissä on jotain järkeä. :-)

Muokattu viimeksi:
On tää kyllä vaikeeta.. No toivottavasti menis kohta ohi toi kaulan alueen kutina vaikka se nyt ei koko ajan kutise kaan., oon yrittäny nyt juoda vähän vähemmän maitoo jos se auttais..

Takaisin