vauvojen kasvu ja kehitys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ronja89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten teillä on tuo kääntymishomma lähteny käyntiin? Onko vauva kääntyny eka kyljelle ja siitä vai suoraan humpsahtanu?

Meillä neiti nostaa jalkoja ilmaan ja pitää käsillä polvista kiinni, tavoittelee jopa varpaita, mutta mitään muita kääntymisen merkkejä ei havaittavissa.

Onko lapsi ähellellyt lattialla yksin vai oletteko ollu siinä vieressä kun eka käännöa tapahtunu?

Ainakin ne tapaukset joita mä ole nähnyt, laittaa jalat kippuraan mahan päälle ja samaten kädet koukkuun ja ensin kyljelleen. Siitä on aika vaikea punkea mahalteen kun se kyynerpää jää jumittaan mutta kun hoksaavat sen niin sitten kääntyy :) Mä olen ottanut vauvaa kädestä kiinni ja kääntänyt siitä kyljelleen ja mahalleen. En tiedä auttaako tää vauvaa hieman hoksaamaan kuinka se tapahtuu, ehkä, ehkä ei..

meillä neiti on ruvennut laiskaksi kääntymisen suhteen, ennemmin odottaa(lue huutaa) et joku kääntää kuin kääntyisi itse. Isommat lapset sitten käyvätkin häntä kääntelemässä :p

Ei ole täällä kyllä oikein mitään merkkejä mahalleen kääntymisestä. Varpaista ottaa kyllä kiinni ja kyljelleen välillä melkein kellahtaa.

Pihla ei enää pysy selällään. Mihin sen laskeekin, se on aina hetken päästä mahallaan. Nauttii kun näkee eri tavalla, mutta turhautuu kun ei pääse eteenpäin. Jalat on koko ajan kunnolla potkineet vauhtia, nyt tajunnut miten käsiä kuuluu käyttää, mutta ei ryömiminen silti ihan huipusti suju :)

Meillä ei ainakaan ole vielä mitään merkkejä kääntymisestä tai sen yrityksistä. Meillä vaan yritetään mennä eteenpäin. Kyljelleen kyllä sängyssä kääntyilee, mutta se on siinä. Sitä teki jo ihan pienenä.

Meillä neiti kääntyi ensin kyljelleen ja siitä yritti tosi kauan kääntyä (käänsi päätään ja jalkojaan mutta hartiat ja kädet aina junnasi). Autettiin yleensä pitämällä jalasta kiinni tai tuuppaamalla pepusta, jos ihan alkoi neidillä mennä hermo. Sitten paria päivää ennen varsinaista onnistumista typy keksi ottaa vauhtia kääntymiseen heijaamalla päätä ja jalkoja ja silloin oli enää sentistä kiinni etteikö olisi onnistunut. Pohti sitten asiaa pari yötä ja tänä aamuna onnistui ensin vahingossa ja sitten toistamalla tempun pari kertaa kekkasi tekniikan. Nyt masulla ollessaan yrittää hirmuisesti äheltää itteensä eteenpäin mutta tekniikka ei oo vielä hallussa (kädet levällään sivuilla ja vain peppu nousee maasta), mutta eiköhän me tällä tahdonvoimalla ja harkkaamisella jo ryömitä ennen pääsiäistä.

Muokattu viimeksi:
Lilliputtis, meidänkin Pihlalla samat harrastukset :D Tuo kielen näyttö on ollut hitti on jo n. 2 kk iästä lähtien :)

Tänään oltiin ekaa kertaa vauvauinnissa :) tyttö oli yhtä hymyä altaassa, lopussa alkoi vähän väsy painaa. Suosittelen kyllä! Tosi mukava koko perheen juttu :)

Meillä on nyt opittu kiljumaan ja karjumaan. Extravoimakas ja kovaääninen äänenkäyttö on nyt muutaman päivän ihan se ykkösjuttu. Mitä kovempi ääni suusta pääsee, sitä leveämpi hymy tulee tytön kasvoille suorituksen jälkeen!! :) Harmi vaan, kun aikansa huutelee, menee kurkku tosi kipeeksi ja siitäkös sitten tulee itku :(

Meillä on kans alotettu ryömimisharjoitukset. Vielä ei mihinkään liikuta, mutta kovasti peppu ylhäällä ja jalat vatsan alla hakee asentoa :) nyt masullaan tavoittelee ja nappaa leluista kiinni. Ja kiljuminen on pop ! Varsinkin jos sillä saa äidin nauramaan niin ei meinaa loppua tulla :D

Onks muilla löytyny korvia vielä? Meillä on toisen käden sormet suussa ja toisella kiskotaan korvaa :D

Täällä on löydetty se "pikkuveitikka"! Heti kun vaippa aukeaa niin pitää alkaa räplätä, ja sekös on mukavaa varsinkin kun jäbä on ollut viime päivinä sellainen kakkatykki että viisi kertaa päivässä on tortut turautettu :wtf:

Täällä opetellaa ahkeraan kääntymistä ja pienen avun kanssa käännytäänki! Käsillä tekkee hirveenä töitä! :) lempilelu on nyt limppari pullo, siitä saa hyvin kiinni :D

Me osataan juoda jo "harkka"nokkamukista eli sellaisesta joka on tuttipullon ja nokkamukin väliltä. Siitä neiti saa hyvin kahvoista kiinni ja oikeeseen osoitteeseen menee helposti. Siitä me juodaan vettä sosemaistelun päälle.
Ja kappas, mä kun luulin ettei typy ikinä opi imemään rintaa ilman rintakumia, niin 4kk ikäisenä oppi senkin. Mä olin jo luopunut ajatuksesta edes vierottaa neitiä siitä, mutta helpompaahan tämä on.

Neiti yllätti tänään äidin ihan totaalisesti. Laitoin typyn lelukaaren alle leikkimatolle, kun siinä ei ole tilaa kääntyä masulleen, ja kävin keittiössä hakemassa kahvia, niin kun tulin takaisin typy makasi mahallaan leikkimaton vieressä. Ilme oli neidillä yhtä hämmästynyt kuin äidilläkin. Laitoin typyn takaisin matolle ja hetken kuluttua temppu toistui. Jalat lelukaarelle ja sitä kautta pääsee pois kaaren alta ja siitä mahalleen. Pikku murulla tuntuu olevan niin paljon päättäväisyyttä ja tahdonvoimaa, että kohta käy niin että keittiöstä palattuani tyttö on jo kadonnut tutkimusmatkoilleen.

Takaisin