Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Nipsumuki joo nutrilon pepti meilläkin. Ei kyllä näytä sopivan toikaan just ummetuksen ja kauheiden ilmavaivojen takia. Kakka on semmosta vihreetä savea ja se vaippa on vietävä samantien ulos asti roskikseen, sen verran myrkyllinen tuoksu. Mä en oo gavisconia antanu pitkään aikaan, koska seki ummetti, mut nexiumiin ei tauotus onnistu. Tänään jouduin jo topsilla avustamaan, tuloksetta. Vettä juotan aika reilustikin, koska ruokaa menis muuten ihan tolkuton määrä. Pojan vatsa on päärynän mallinen ja ihan kivikova koko ajan ruokailuista riippumatta. Tässä tää nytkin itkee sylissä tuskissaan. Ei vois enempää vituttaa suoraan sanottuna. Yhestä vaivasta pääsee ni uus tulee tilalle..

Voi ei Lälly! On niin väärin että teillä on taas kapuloita rattaissa :( uskaltaisitko aloitella luumu antoa pikkuhiljaa? Ihan vähän vaan veden seassa?

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app

Meil ainaki luumu toimii kuin junan vessa. Oon siis liottanu paria luumua kiehuvassa vedessä yön yli ja antanu pari lusikallista lientä sit kun alkaa olla useempi päivä edellisestä kakasta. 12 h sisään on sinapit vaipassa. Mut onhan toikin ylimääräistä ainetta kehittyvälle suolistolle. Mut ilmeisesti parempi kun mallauute kun viljaperäisiä ei suositella näin pienille.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Nii uskaltaisin varmaan muuten kokeilla ellei olis niin yliherkkä suoli. Mitenköhän levolac..? Viime kakasta yli 30h ja on muuten aikamoista vaikerointia tällä hetkellä.

On ollu viikon verran jo oikeesti tosi helppoa verrattuna entiseen. Ja ei tääkään oo vielä samassa mittakaavassa, että itkua olis suurimman osan vuorokaudesta. Mut alan huolestuu, jos pikku mies vielä kauankin panttaa tota kakkaa. Eiks ne niin ollut, että korvike vauvan pitäis kerran päivässä kakata? Refluksi oireet ainaki pahentunut eikä toi ähistely näytä tuottavan mitään tulosta.

Tyttö kuolaa about pari desiä tunnissa ja se yhdistettynä tähän helteeseen ja kunnon kaksoisleukaan ja ongelma on syntynyt. Kaulamakkaran alla tosi punainen hiertynyt kohta:( tän päivän aikana tullut! Yritetään nyt talkilla ja sinkillä, onko muilla samaa ongelmaa? Kuolalappu ehkä imis suurimmat kuolat mut ei tällä säällä voi sellasia pitää! Kunhan ei vaan menis iho rikki :( pestään aamuin illoin mut nyt pitää alkaa mun putsaa tota pitkin päivää ja turppaa talkkia joka raossa... tyttö ei onneks arista sitä, et ei kai kipeä ole. Mut onhan toi putsaaminen kans yks operaatio eikä likka siitä kovin diggaa..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

^Oisko bepanthen-emulsiovoide avuksi? Täällä kuumuus ja nahkea ilma saa polvitaipeet punaisiksi ärtyneiksi ja kuitenkin kuiviksi, oon laittanut tänään Bepanthenia.

Voimia,lälly! Saisi teillä nyt nuo vastoinkäymiset loppua! Ihan harmittaa pikkuisen puolesta :(

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app

Ehkä noi luonnottomat aineet on tässä kohtaa turvallisempia ummetuksen hoidossa, joo. Microlaxia harkitsin kun tällä oli viikolla tuskallisen näköistä kiemurtelua mutta kakka ehti tulla ennen kuin ehdittiin sitä hankkia.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Nii musta on ihan hirveetä, että mun vauva on jo yli kaks kuukautta ja suurimman osan elämästään joutunut kärsimään :(

Mulla olis microlaxia kaapissa, mut pelkään että jos sille tielle lähden ni ollaan kohta siinä kierteessä ettei kakka tuu ilman avustusta. Jos ei huomiseen mennessä kuulu ni soitan ensin neuvolaan ja kysyn miten toimia.

^Voisko kertalaakina laittaa Microlaxia ja sitten taas yrittää vältellä sitä. Mut jos oikein kauheen muotoinenkin se vatsa on, mä koittaisin tota Microlaxia. Eikös sitä saanutkin käyttää jo ihan pienille.

Meidän hassu pieni laulava vauva nukahti leikkimatolle :) Hän lauloi kun mä lauleskelin :) Ja kävin keittiössä hetken häärimässä ja yhtäkkiä oli syvä hiljaisuus ja siel hää selällään nyt köllöttää. Voi pientä ja söpöä :Heartred

Lälly, onpas kurjaa :( Toivottavasti se kakka nyt sieltä kuitenkin tulisi ilman avustuksia, mutta parempi kai sitten soittaa sinne neuvolaan ja kysäistä ennen kun menee antamaan mitään. Tuntuu kyllä kurjalta että pientä koetellaan ihan liikaa!!

Mä en tiedä muiden rintaraivareista mutta meillä tepsii kun hämää tyttöä. Oon pistäny tissit piiloon ja vähän lauleskellut, nostellut ja päästelly kaiken maailman ääniä ja sen jälkeen onkin sitten tissi maistunut kun on harmitus saatu menemään ohitse :) Niin ja en tiedä mainitsiko tästä joku jo aiemmin... Mutta meillä toimii! :)

Mua kans vähän huolettaa, kun ennen poika kakkas about joka vaippaan ja nyt väli on minimissään kolme päivää. Ei se sitä tunnu juurikaan vaivaavan ja tullessaan kakka on pehmeetä (ei nyt vetistä, mutta ei myöskään kiinteetä). Ja tiedän, vauvan kakkaväli voi olla jopa 10 päivää, mut tää yhtäkkinen muutos on outo.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

täällä myös kakkaväli harventunut, mut toisilla se vaan on niin.. Kyl tää joka toinenpäivä/kerran päivään on mukavampi kuin kakkosen joka ruuan päälle. Hän kakkaa edelleen useamman kerran päivässä. Esikoinen kakkas vauvana muutaman pvn välein, edelleen jää joskus päivä pari välistä vaikka kerta päivän ois pyrkimys. Kolmonen kolme kertaa pvssä.

yksilöllistä siis..

samaa mieltä tuosta yksilöllisyydestä!
mutta tykkään kyllä enempi jokavaippaan kakkimisesta :p kun kokopäivän panttaamisesta. itse kaytän kyllä pönttöä..(asian selventämiseksi..)
meillä taas kaikki olleet enempi läpipasko-sorttia vanhemmitenkin, ruumiinrakenteesta riippumatta. ja kyllä se päivänkin panttaaminen jo täällä tuskastuttaa. mutta eipä nää oo itsevalittavissa..eilen just muisteltiin yhden ystävän viikkojakin kakkaa pantanneita vauvoja - siellä jouduttin microlaxia käyttää useammin.

niin no paljon vaikuttaa et haittaako se harvemmin kakkaaminen vauvaa, meillä ei ole haitannut.

nyt on kestoiltukin aktiivisemmin, kun ei oo niin paljon kakkavaippoja.

Meilläkään tota kakkaa ei kauheen usein tuu..max 2 kertaa viikossa, mut ei vaivaa poikaa mitenkään ja kun kakka tulee niin ei ees huomaa sen tuloo, kun ei poitsu ponnistele tai mitään..hajusta kyl sit huomaa jo. Ja tulee muute aina samalla kun syö.

Meilläkin tulee pääosin aina syödessä, mutta niitä kakkoja tulee kolmesta kuuteen päivässä. Nyt on muuttunut niin, ettei öisin enää tule.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin