Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Meillä tytöllä tosiaan sama, tosin se ei onnistu kamalasta yrityksestä huolimatta kääntymään ollenkaan. Kerran vahingossa onnistui, muuten yrittää ja yrittää, kunnes tulee turhautuminen. Odottaisi että alkaa lihaksisto olemaan kääntymiskunnossa!
Tuntuu että tyttö on kaikkia teidän vauvoja jäljessä liikkumisessa. :D
Otetaan teidät vielä kiinni!

No ei tässä mikään kiire ole! Kääntyminen kuuluu varsinaisesti ohjelmaan tuolla 4-7 kuukauden iässä. Osa musta on hyvin ylpeä tytöstä (mies on suunnilleen ilmoittamassa sitä kaikkiin mahdollisiin huippu-urheilun koulutusohjelmiin :grin ). Samalla mä oikeasti toivon että ipana ottaisi nyt rauhallisemmin ja opettelisi ensin puhumaan, sitten vasta liikkumaan. Se on vaikuttanut musta aina järkevämmältä järjestykseltä.

Meillä oli koliikki suunnilleen 2 viikkoisesta 6 viikkoiseen tai 7 viikkoiseen.

Täällä muuten loppui enimmät iltakitinät kun vaihoin d vitamiinit jekovittiin.En ikinä muistanu antaa tippoja aamulla.
Kiitos vaan vinkistä kaikille jotka liputti sen puolesta. Oon melko varma et se johtuu nimenomaan noista tipoista :)

Meillä vaihettiin sillon joskus 3vk:n iässä Jekovitteihin ja kyl ne vähens huutoa kanssa, vaikka huusihan tuo poika silti ihan hirveesti, mutta selvästi se vähens jonkun verran huutoi. :) Onneks ei enää huuda ku aiheest.

Ompas joillakin jo kehittyneitä lapsosia. Meillä on vasta opittu kääntymään selältä kyljelleen ja ainoastaan vasta oikealle kyljelle. Pomppia ja heilua jo haluaisi ja selinmakuulta koitetaan kovin vatsalihaksilla nousta istumaan. Miten toisen sais tajuamaan,ettei kovin vielä sais istua ilman että tulee huuto? :confused:

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon kyllä hämmästelly jo moneen kertaan että miten tyttö oppi kääntymiset niin aikasin. Oikeen kyljen kautta kääntyy siis molempiin suuntiin. Sen lisäks tyttö ähvertää sekä mahallaan että selällään akselinsa ympäri yli 90 astetta ja on möngertäny jo useena päivänä matolla sellasen 20-30 senttiä ihan eteenpäinkin. Ei kyllä varmaan kauaa mee että oppii ryömimään koska niin määrätietosta ja sinnikästä on harjottelu! Toissapäivänä tyttö otti ekan kerran kiinni vaunulelussa roikkuvasta muovirenkaasta ja vei sen suuhun. En tiiä oliko se vahinko vai ihan tietonen juttu, mutta näytti jotenkin yllättävän hallitulta puuhalta. Kyllä on hurjaa näiden vauvojen kehitys!

Siis pakko kysäistä että kuinka monella vauvat ovat siis kääntyneet selältä vatsalleen? Meillä kun ei vielä se onnistu mutta tämä masulta selälleen menee kyllä :)

Meillä tyttö käänty kovalla alustalla selältä mahalle muistaakseni 17.7. eli 2kk ja 2vko ikäsenä.

Tänään kääntyi ekan kerran mahaltaan kiepin kautta selälleen. Mutta muuten ei kyllä täällä vielä kääntyillä, vähän yritystä löytyy mut toistaseks riittää pään kääntäminen ees taas ja raajojen tohottaminen niin että heiluu leikkimatolla suuntaan jos toiseen. Sängyssä kanssa tohottaa itseään usein aina sen reilun 90astetta... Kai se kääntyilee sit ku on valmis, eikai vielä kiire ole??

Jomsuli, ei ole kiire ei! :)

Hymis, huh! Mä kun luulin että meidän esikoisella oli kiire aikoinaan :D

Ruisleipä, peruna ja venhä on mulle sellaisia ruoka-aineita, jotka tekevät kiusaa. Miksei siis lapsellekin lyyti. Koitas pari päivää taukoa taas ja kato mitä tapahtuu.

Mun vauva kans tänään harjoitteli kääntymistä leikkimatolla jotenki tosi tarmokkaasti kaupunkireissun innoittamana(?). Mut ei onnistunu ja siitä sit kovasti hermostu ittelleen. Voi toista ku ei meinannu itku loppua ja alahuuli niin alaspäin ku olla ja voi :Heartpink

Meillä kääntyi nyt kovalla alustalla selältä mahalleen, kun on 2 kk 5 pv, ja sai toistettua tempun oikean kyljen kautta monta kertaa. Muutaman kymmenen sentin ryömiminen onnistuu pehmeällä alustalla, kovalla on vielä vaikeaa.

Ei täällä mitään kääntyillä vielä :) onpas monella jo liikkumisjuttuja! Mihin heillä kiire :) menee tääki sängyssä mahallaan eteenpäin, koska herättyään hermostuu kun pää törmää seinään.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Viikkoa vajaa 2kk oli meidän poika, kun kääntyi selältä mahalleen. Kyljelleen on punnannu jo ekasta viikosta lähtien. Lisäksi nyt on oppinu tarttumaan leluihin, ikää 2kk 2vko.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin