Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Mä oon vaan yrittänyt selittää sille ettei sormista tule maitoa. ;)

Järkipuhe alkaa vissiin menemään perille joskus parinkymmenen vuoden kuluttua?

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Hei osaiskohan joku täällä neuvoa. Tytön iho on kasvoista ja oikeestaan ihan koko pään ja niskan alueelta tosi kuiva ja hilseilevä. Minkälaisella rasvalla näin pienen kasvoja uskaltaa rasvata vai pitääkö jättää rasvaamatta?

Meillä kans sormet on alkanut mennä suuhun yhä useammin. Ja pystyn nyt jakamaan siskon miehen aikanaan esikoisen kohdalla tulkitseman iloisen lausahduksen: 'meidän vauva on oppinut kuolaamaan!'

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Decubalin clinic creamia suosittelisin. Kantsii myös kokeilla pestä öljyllä, eli käyttää pesuun mieluummin esim ceridalin pesuöljyä.

Me ollaa laitettu Baby olia tai sit oon laittanut ceralan plus perusvoidetta. :) Meidän pojal on kans iho ihan sika kuiva.

Mie alan olla kohta huolissani, kun nyt tuo tyttö tuntuu kakkaavan jatkuvaan :sad001 Melkein joka syötön jälkeen, ja nyt alkaa peppukin jo punottaa.
Syö pelkästään Nania, pitäsköhän kokeilla vaihtaa korviketta vai mitä ihmettä mie teen? Siihen asti kun nuo ilmavaivat ja mahakitinät alko, se teki ehkä kerran päivään. Mikä on vissiin ihan normaalia kun pelkästään korvikkeella.
Voiko cuplaton aiheuttaa tuollasta?

Meillä taas poika syö nania ja äidinmaitoa, mutta nyt ei oo tullut kakkaa 4 päivää. Alkaa täälläkin huoli nostaa päätä, vaikka tiiän et on normaalii et vauva saattaa kakkaa vaan kerran viikossa.

Ja nyt oli jo pelkkä vetinen kakkalänttipierukin. Tosi kiva jos nytte pukkaa vielä lisää mahavaivaa.
Mut onneks tuo on muuten ihan ilonen ja syö hyvin.

On se vaan kumma että vauva nukkuu hyvin niinä päivinä(eikä ole itkuinen) ku jätän d-vitskun pois.. Onks jotain ikää milloin helpottaa nuo d-vitamiinikipuilut? Me ollaan siinä tutkimuksessa, joten meidän täytyy käyttää siks tätä tiettyä öljypohjasta valmistetta. Mä säätelen sitä annosta koko ajan edes takas, mut en voi loputtomiin, kun 5 tippaa päiväs pitäs ottaa. Täytyy varmaan koht kysyä neuvoa niiltä tutkimustyypeiltä.

Poika yritti torstaina ja tänä aamuna ihan tosissaan kääntyä selältä mahalleen, mutta tyhmä käsi oli tiellä. Siitähän seurasi hirvee raivari. :D mut oon hirveen ylpee pienestä ja samalla kauhuissani, se kasvaa niin nopeesti! :(

Baby oilia muutama tippa kylpyvedessä on meillä lievittänyt pahinta kuivuutta. Kovin kuivaa ihoa ei hänellä ole ollutkaan, taitaa olla normaali vauvan iho. Ollaan käytetty Sophie the giraffe-merkkistä baby oilia, ollaan ihan tykätty siitä :)

Meillä käytetään edelleen disflatyliä aamuin illoin. Ei olla vielä uskallettu jättää pois. Itku-piereskelyepisodit on poistuneet viimeisen reilun viikon aikana kokonaan aamuöistä! Vaavi nukahtaa rauhallisesti tissittelyn jälkeen. Tosin vasta klo 00-02 aikoihin tavallisesti. Sammaslääkkeen annostelu vaikuttaa tähän, vauvan noin 12 tunnin valveillaoloaikana täytyy ehtiä antaa lääkettä neljä kertaa ja antaa sen vaikuttaakin suussa jonkin aikaa ennen maidon antamista. Nukkumaanmeno helposti siis venyy.. Ja sehän ei tietenkään mitenkään liity jalkapallon ja muiden tosi tärkeiden tv-ohjelmien katsomiseen ja yleiseen haluuni kukkua.. :rolleyes:

Koitan miettiä että mistä itkuisuus meillä johtuu mutta mulla alkaa jo puuroutua hahmotus siitä onko tyttö milloin enemmän ja vähemmän itkuinen. Oikeastaan itkua taitaa olla vakiomäärä, mutta sen ajankohta vaihtelee.

Nyt tyttö itkeskelee syödessä ja parahtaa aika kovin varsinkin pulloruokinnan päälle. Kerta-annos on vain 30 ml, ettei luulisi ainakaa liian täyteen tulevan. Röyhtäyttämisen jälkeen rauhoittuu eli onko sitten alkanut vetää ilmaa mahaan enemmän. Meillä on vielä käytössä 0+ tutti, onkohan se liian hidas ja kiskoo sen takia ilmaa? En oo vaihtanu nopempaan virtaukseen ettei tottuisi liian helppoon syömiseen ja vierotu rinnasta, mutta olisiko nyt silti syytä vaihtaa tuttia?

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meillä tytöllä aina aika vakio illalla iltakiukuttelut. On siis väsynyt ja nälkäinen mutta raivoaa ja pouhtoo vaan tissillä! Kun tovin jaksaa odotella ja hyssytellä sekä sylitellä niin saa imetyksenkin rullaamaan ja tyttelin unille :) Sitten hän nukahtaakin itseksiin pinnikseen :) Ei tarvi ainakaan vielä nukutella sen kummemmin

Nipsumuki mäkin oon tässä nyt kohta kuukauden toiminut salapoliisina ja yrittänyt miettiä mistä itkuisuus milloinkin voisi johtua. Maito, kanamuna, naudan jauheliha sekä kaikki muut viljat paitsi kaura jätetty omasta ruokavaliosta pois. Välttelen myös osaa kasviksista ja hedelmistä(sipuli, kaalit, sitrushedelmät), mutta silti huutoa. Eilen söin aamulla soijajugurtin ja huutoa koko päivän. Tota erikois korviketta kun veti yhden illan ja kokonaisen yön niin seuraavana päivänä ei huutanut ollenkaan. Imetystä en tahdo lopettaa ja toi korvike on niin äly kallista ja työlästä valmistaa, että siihen siirtyminen ei ole vaihtoehto.

Itseäni ahdistaa suunnattomasti, kun pitää miettiä joka suupalaansa ja sekään ei riitä, vaikka selvästi on jo helpottanut. Pelottaa mitä sitten käy kun pitää lääkitys lopettaa..

Mutta jos on koliikkia, niin se on selittämätöntä itkua eikä siihen auta omat ruokavaliot juurikaan :sad001. Ja hurjan työlästä tipauttaa aina joku ruoka-aine pois. Mä en oo jaksanu niin tehdä ja mietin, että meillä oli koliikkia ja vatsavaivoja, josta koliikki on helpottunut ja vatsavaivat johtuvat edelleen ties mistä. Raskasta se on, mutta nyt on jo paljon parempiakin päiviä olemassa.

Niin varmaan onkin "vain" koliikkia ja mä yritän turhaa helpottaa vauvan elämää tehden samalla omastani yhtä taiteilua. Mut eiks koliikki oo yleensä semmosta yhtä jaksoista itkua yleensä samaan aikaan päivästä? Meillä ei oo mitään kaavaa itkulle, ja muutenki vauva on koko hereillä olo aikansa tosi kurjan oloinen. Ei meillä mitään hymyjä satele, tai muutenkaan jakseta seurustella. Näyttää onnelliselta nukkuessaan ja tissillä. Tosi kurja olo itellä ku tuntuu et vauvan elämä on yhtä kipuilua.

Ootko sä Lälly saanut neuvolasta sellaisen kirjasen, nimi on ehkä 'Itkuinen lapsi ja koliikki'? Saattaa löytyä netistäkin. Meillä on varsin vähäitkuinen lapsi, mutta oppaasta oli silti hyötyä. Se avasi vähän joidenkin selittämättömiltä tuntuneiden iltaitkujen syitä kun en yhtään osannut sanoa, sattuuko vauvaa johonkin vai onko sillä joku muu tarve.

Takaisin