Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Mun vanhemmat halus olla mamma ja pappa, mun isä on 50 ja äiti vielä reippaasti alle. Miehen vanhemmat on mummi ja vaari, vaari on jo eläkkeellä ja mummi hiukan nuorempi. Iso-isovanhemmille ei olla viel keksitty nimityksiä, mulle ne on mummi ja vaari niin onko ne sit isomummi ja isovaari? Mummi lienee nimityksestä toista mieltä ja kuuluvasti...

Mun tutuilla on samoja kokemuksia tosta Cuplatonista et on ollu enempi haittaa ku iloa :(. Lisänny joillakin pulauttelua ja masuvaivaa muutenki entisestään.

Ja vaipoista; meil on jo Liberon 3!!! Järkyttävää. Meil on tullu ongelmaks sivukakka. Ensin päästi Pampersit, no ne nyt päästää aina. Niihin ei tunnu mahtuvan pissaakaan ku lusikallinen. Sit meil falskas muumit, eikä oo viel saanu toista mahista kun just sillon piti täydentää varastoa ja Liberot oli ollu parhaat. Nyt niist on tullu jo niin monesti sivusta ohi etten oo jaksanu laskee. Onkohan vika koossa, vaipassa vai vaipan laittajassa...

Meilläkin pitäis ottaa jo Liberon 3 mut perhana kun on vielä 1 täysi paketti kakkosta... Kakkoset jo vähän kinnaa ja teipit ei meinaa mennä kunnolla kiinni. Pissalle tullut pari kertaa ohi :(

Mikä niis liberon kolmosissa oli se painohaarukka? Meillä 2. käytössä,ei oo ollu viel kauaa ja nyt jo reisissä painaumia ja teipit välillä yltää huonosti kiinni. Tyttö nyt vähän päälle 4kg. En tiedä sitten kuinka paljon isompia ne kolmoset on.

Meil on noit kakkos Liberoi viel ihan älyttömästi, mutta niit voi käyttää päivällä ku vaihtaa useammin vaippaa. Yötä varten oli pakko ostaa kolmos Liberoja ku kahtena yönä on ollu yöpuku ihan läpimärkä ku vaippa ei oo imenyt 5 tunnin pissasaalista.

Onkohan meillä jotenkin normaalia kuivempi vauva kun tyttö on melkeen 5kg ja ihan tyytyväinen liberon 2 vaipoissa. Yleensä yöllä on sama vaippa 10-12h eikä siellä välillä oo aamulla mitään! Kerran on tullu pissavahinko yöllä.

Mä oon meidän jötkäleellä (varmaan jo reilu 6kg) käyttäny liberon 2 ihan viime aikoihin asti paitsi öisin. Muutama päivä sitten siirryttiin kolmosiin...

Ei meille ainakaan jää tytölle mitään ihmeempiä painaumia ja teipitkin tulee edestä vielä melkeen yhteen eikä vaippa purista.

Ei mitenkään kummemmat painaumat kuin kolmosistakaan. Tolla on tosi simpsakat reidet (pojaksi) :D

Eikä kakatkaan tullu läpi.

heität lyyti ne 2set vaan kaapinperälle, kaivat vaan sitten uudestaan esiin pikkukakkosen tullessa..:happy7? kannattaahan se jo vaippojenkin takia - ettei mee haaskioon..

En tiedä mistä puusta meidän poika on veistetty ku piti vasta eilen siirtyä ykkösestä kakkoseen(älkää ottako kaksimielisesti). Ja painoa kuitenkin varmaan jo yli 5kiloa. Eikä ykköset ees puristanut vielä mut pisut tuli läpi.

Meillä tyttö on arviolta 5,5kg ja alkaa liberon kakkoset jäämään pieneksi. Harmittaa tosi paljon, kun äiti toi niitä kerralla niin paljon, että niitä lojuu vielä kaksi avaamatonta pakettia kaapissa.

Muuten ne varmaan menis vielä, mutta meilläkin ne puristaa reisistä. Lisäksi niistä on alkanut tulemaan jonkun verran vahinkoja läpi.

Meillä on kans Liberon 2:set käytössä. Tänä aamuna tuli ekan kerran kakkavahinko selkäpuolelta. Pissat pysyy sisällä, kun muistaa avata ne ohivuotopitsit sieltä lahkeista :)

Meidän poitsulle on alkanu kehittyä karstaa päälaelle. Jätkällä on niin paljon tuota tukkaa, ettei taida päälaki tuulettua tarpeeks. Ärsyttävä vaiva.

Lälly mie ihmettelen samaa. Täälläkin oli vielä ykköset käytössä, ja vaihoin just lopullisesti kakkoseen kun tuli täälläkin ne pissit läpi. Mut nuo kakkoset jättää reisiin jäljet. Enkö mie vaan osaa nyt laittaa niitä oikein vai mikä mättää... Pitää varmaan ostaa kokeeks jo paketti kolmoskokoakin nii saa vähän verrattua. Vaan käytän kyllä nuo kakkoset loppuun jos vaan pystyy, vasta ostin ison paketin :confused:
Niin ja tyttö on n. 4600g

Meidän jäbällä on niin iso maha että siitä puristaa :D reisiin jää pienet jäljet mutta häviää hetkessä kun ottaa vaipan pois. Pitää asetella se vaippa sinne reisipoimujen sekaan :D ihanat pullukat reidet meidän pojalla, tytöllä ei koskaan ole ollut :(

Takaisin