Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Hyi kauhea miten tuolla haiseekin nyt noi tuotokset, ihan hirveelle! Ja ripuli se vaan jatkuu... Eilisestä neuvolaan soitosta ollu taas mitään hyötyä, sano ett no voi voi, ottakaa maitohappotippoja, ja tarkkailkaa kuivumisen oireita.
Just, sitäkö tässä sit pitää oottaa et ihan kuivuu jo, mun käsittääkseni ei kyllä niin pitkälle kannata katella, jos ripuli vaan jatkuu ja jatkuu.

Meillä on ollut aika itkuinen vauva ja vihreät kakat, jotka haisee kauhealle rotan saatua. Siis edelleen ja rokotuksesta on pari viikkoa. Iltaisin varsinkin vauva on jatkuvasti sylissä. Onneks miehellä on tauko töissä menossa, kun ei muuten sais mitään aikaseks.

Me saatiin nyt sitten kans ne nexiumit. Lääkäri meinas että sekä refluksista että koliikista johtuvaa. Myös osa syy mun antibioottikuuri minkä söin vauvan ollessa 2-4vko ikäinen. Se muuttaa kuulemma suoliston bakteerikantaa ja voi aiheuttaa pidempi aikaisen ilmaongelman vatsaan. Maitoallergiaan ei usko koska pelkällä rintamaidolla ja perheessä ei allergioita. Eli näin meillä ja nyt odotellaan että auttaako lääke. Kuukauden päähän sovittiin vähintään puhelinyhteys lääkäriin ja katsotAn miten menee...

Meillä on siis spiraali aika samasta vaivasta kärsivät vauvat. Nexium auttoi meillä pahimpaan itkuun mut tänään on taas kyllä huudettu melkein koko aamu.. Vesitin mun maidottoman syömällä aamulla rahkan. Ei kai tää nyt siitä voi johtua? Eilen ku oli koko päivän kakkaamatta ja nyt tulee 15minuutin välein, huudon kera. Miten vauvan maitoallergia todetaan? Meillä on todella vahva sukurasite ja olis kyllä kiva tää selvittää keinolla millä hyvänsä.

Maitoaltistuksella todetaan Lälly! Mut en tiedä kuinka pienelle sitä voi tehdä. Oliko teillä korvike käytössä?

Ja meillä lääkäri sanoi et mitään syöttöjen väliä ei tartte venyttää kun on näin pieni lapsi kyseessä! Kiinteät tulisi aloittaa 3kk iässä, peruna tai banaani. Ja niin et ensin kiinteä ja sitten maito.

Ollaan kerran annettu korviketta. Sillon ku maito ei ollut vielä kunnolla noussut, mutta muuten rintamaidolla. En vaan käsitä mikä se eilinen oli ku kaikki oli niin hyvin ja tänään näköjään sama meno jatkuu ku ennen. Se olikin liian hyvää ollakseen totta.. Vauva on mulla tässä rintarepussa ja hiljaa vaan jos liikun koko aika. Muuten huutaa pää punaisena... Mä en jaksa.

Voi ei! No mutta meille tuo lääkäri ainakin sanoi et pari viikkoa pitää kokeilla lääkettä ennen kuin tietää auttaako se! Ja voihan teillä tosiaan olla sitä maitoallergiaakin? Sanoiko lääkäri siihen mitään?

Maitoallergiassa vissiin usein ihan vihreetä ja todella normaalista poikkeavaa kakkaa, sekä usein iho-oireita.
Sen vuoksi en usko että meillä ainakaan huuto ja ripuli johtuis maitoallergiasta kun tuollasia oireita ei kumminkaan ole.

Ei sanonut siihen allergiaan mitään.. Mutta allergia kun saattaa oireilla refluksina. Koska selkeesti joku apu Nexiumista oli ja tän päivänen itku on enemmän masu kivuista johtuvaa huutoa, koska itku ei liity enää nieleskelyyn. Masentaa ku kerkesin jo eilen innostumaan ja nyt taas reilusti takapakkia.

mut jo teillä on myös koliikkia nii siihenhän tuo nexium ei auta! ja nexium voi aiheuttaa ilmavaivoja, JEEE :excited001

Meillä ei jokainen kakka oo vihreä, mutta sitäkin esiintyy. Yhessä vaiheessa pelkästään. Mut se nyt voi johtua vissiin monestakin asiasta. Ja toinen mistä oon huolissani ni on tää iho. Neljättä viikkoa yläkroppa kauttaaltaan tosi huonossa kunnossa. Pitikin syödä se rahka aamulla! Nyt jatkan maidotonta, jos eron huomaa heti ni aika selkeeltä tää ainaki mun mielestä vaikuttais.

No teillä lälly voikin varmaan olla sit se maitoallergia.
Mun kaverilla kesti tosi kauan ennenkun vauvalla diagnosoitiin maitoallergia, väitettiin atooppiseksi ihoksi kun oli iho-oireita.
Yksityiselle menivät sitten testit tekemään ja sieltä paljastui allergia.

No mutta jospa se refluksi helpottais nyt nexiumilla ja ilmavaivat sitten ajan myötä? Jatka ihmeessä maidotonta ja tarvittaessa sitten uudestaan vaan lääkäriin et saa selvyyden allergia-asiaankin. 2 viikkoa pitäis äidin olla täysin maidottomalla että voi tehdä sen altistuksen.

Tsemppiä! :Heartred Mä tässä pohdin et antaisinko ekan annoksen nexiumia jo nyt vaikka pitäis aamuisin antaa? Mistä se vauvan maha tietää milloin on aamu? Jos huomenna antaa sit vähän aiemmin päivällä, sit taas vähän aiemmin jne kunnes päästään aamuun...

Onhan tää vähän tämmöstä hakuammuntaa.. Mutta kun ei voi kattoo vaan vierestä ku toinen selkeesti kärsii. Vaikeetahan se on näin pienillä todeta mitään heti varmasti, kun eivät ilmaise vaivoista muuta kuin itkulla, joka on ihan normaalia myös terveellä vauvalla.

Keitettyyn veteen teen. Kaks teelusikkaa ja ruiskulla saan hyvin syötettyä vaikka aika rakeinen koostumus onkin. Ja annoin itse ekan annoksen tähän aikaan ja seuraavan päivän annoksen jo 11.

Muoks. Oon siis antanut jäähtyä 10 minuuttia, etten ihan kiehuvana sentäs ;)

Meillä on käytössä. Ohjeistuksen mukaan annetaan eli kolme kertaa päivässä 10-15 tippaa kerralla.

Takaisin