Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Alkoi yhtäkkiä kauhee huutokonsertti taas. Keskellä päivää. Aamulla "leikki" tyytyväisenä lattialla ja katseli menoa. Sitten kuin katkaisijasta, tunti edellisestä ruoasta kun olin laittanut nukkumaan niin alkoi kamala huuto. Sitä kestikin sitten taas tunnin, niin kauan et viitsin antaa lisää ruokaa. Hiljeni sitten tissille ja pienen käninän jälkeen nukahti syliin pystysentoon rinnan päälle. Siinä sitten kädet ja jalat puuduksissa pidin poikaa tunnin ja sitten sain siirrettyä pinnikseen. Katsotaan kuinka kauan nyt nukkuu. Edellisestä ruoasta nyt se 1h20min.

Lasketaanko toi syöttöväli muuten edellissen syötön alusta seuraavan alkuun vai edellisen syötön lopusta seuraavan alkuun? Oon tässä vaan miettiny miten toi menee..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meiän tyttö tajus eilen ekan kerran että leikkimaton leluista voi ottaa kiinni ja siitähän vasta riemu repes! Tyttö innostu niin paljon että polki jaloilla kun hullu, huohotti, jutteli ja tärisi samalla kun otti kiinni ja irrotti leluista aina uudestaan ja uudestaan! Sitä oli ihan mieletöntä seurata vieressä. Tossa se nyt taas makaa leikkimatolla, juttelee oravalle ja repii sitä hännästä!

Meidän tyttö ei kauaa vielä jaksa leikkikaaren alla mesota. Semmonen 15-20 min menee ja sitten on jo joko väsy tai muuten vaan tylsää. Nukkujatyyppiä tää meidän pikku leidi :) Voi taas tuumata että kuin onki erilaiset lapset meillä! Temperamentilla on todellakin väliä! :)

Nyt sen rotarokotteen jälkeen tyttö vaan nukkuu! Ja nukkuu! Onko tää ihan normaalia???

Nyt sit itketään kippurassa aina kun on saatu pullomaito juoduksi. Ja kyllä kun ote irtoaa tissistä aika nopeaan alkaa huuto. Ilmaa taitaa olla niin että tekee kipeää. Eikai noi lääkkeet pahenna ilmavaivoja? Vai onko se nyt sittenkin toi uus korvike, eikai noi apteekkikamatkaan kaikki kaikille käy...

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Lyyti: Meidän vauvat on melko samanikäisiä.. Meillä käytössä on viimenen paketti Libero 1, oon huomannu et kakat tulee yleensä yläkautta läpi niin uskon 2:n olevan nyt parempi, kun ylettyy korkeammalle. Vauva on n. 4200g. Vaipat menee toisaalta niin nopeasti et eipä se paljoo haittaa jos ostaa jokusen paketin "vääriä".

Vauva on koko alkuviikon alkanu ähisee klo 5-6 eteenpäin, ja mä oon nukkunu tosi huonosti :confused1 Useampi yö 2+2 h unilla ja mua alkanu ahistaa miten pärjään jos tää jatkuu. Olen kokeillu antaa tissiä, tuttia, Cuplatonia, puklauttaa, vaihtaa vaipan etc., mut ähinä ja kiemurtelu vaan jatkuu. Kuitenkaan ei halua herätä, vaan jatkaa ähinää silmät kii vaikka klo 11:sta. Nyt jo ite niin väsyny, ettei pysty rentoutuu nukkuu, vaik vauva päiväunilla :sad001

Meillä ei vielä ole rotaa alotettu. Vasta seuraavassa neuvolassa kun tyttö tasan 2kk... Jännä että toisilla on jo aloitettu...

Rotan saa aloittaa jo 6 vkon iästä, katsoin tuoteselosteen. Normaalisti aloitetaan 2 kk iästä. Meillä myös vauva nukkui hyvin pari päivää ja oli selvästi väsähtäneempi.

Täällä koko päivän ja illan huutoa ja nyt vauva kantoliinassa rauhoittuneempana. Kuulen kuinka hänen massu kurisee ja pulputtaa :sad001

Eikös hymiksenkin vauva ole jo paria päivää vaille 2 kk? Meillä se ikä tuli täyteen tänään :).

Täälä ollaan vaan niin tarkkoja ettei edellisellä neuvolakäynnillä vielä aloteltu. Mut saapa nähä miten meijän likan vatsa kestää moisen litkun

Meilläkin on ollut pientä oireilua. Vatsa pienellä välillä pulputtaa, sen kuulee ja tuntee kun laittaa käden vatsalle. Ilmaa menee syödessä aika lailla, eikä röyhtäytys aina onnistu.

Lisäksi selkeästi on päiviä, jolloin pulauttelee aika lailla. Useimmiten tyttö nielee ne takaisin. Ikävä katsoa kun toinen yrittää nukkua, mutta herää kakomaan useaan otteeseen. :(

Innolla odotan sitä, että päästään noista eroon.

Miedän vatsavaivainen tyttö kesti rotan mielestäni hyvin yhtä pahempaa huutokohtausta lukuunottamatta ja siitäkään ei tiedä oliko se normi iltahuutoa vai ei.

Nyt tää hassu huutajatyttö nukahti tähän kantoliinaan suu auki. Ei uskalla laskea pois sylistä kun varmasti alkaa huuto taas.

Viikon päästä tyttö on 2kk :) Meille neuvolassa sanottiin että aikasintaan 6 viikon iässä eka rota ja seuraavat vähintään 4 viikon välein! Sitä litkua oli mun mielestä muuten tosi iso määrä! Ajattelin että se olis hoitunu muutamalla tipalla niinkun d-vitamiinit mutta ei tosiaan. Monta kertaa piti ruiskutella tytön suuhun vaikka oikein nätisti sitä nieleskelikin.

Mä en suostunut ottaa sitä rotaa nyt keskiviikkona kun oli neuvola. Venytän mahdollisimman pitkälle niin selviää nämä muut vatsakuviot ensin...

Takaisin