Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Niin joo ja meillä ei se gaviscon litku auttanut ollenkaan vaan Nexium kun saatiin tytölle käyttöön niin alkoi rauhallisempi arki meilläkin.

Jep! Klo löi 22 ja huutokonsertti alkoi. :sad001 Uskomatonta tarkkuutta! poitsulle annoin ennen syöttöä maidonsakeuttajaa ja nyt se nukkuu rintarepussa. Varmasti pian raasu herää taas huutoon.

Meillä huudot tulee aamupäivällä ja illalla tai alkuyöstä. Päivisinkin on välillä kärttyinen ja nukkuu tosi vähän. Yöt onneksi nukkuu aika hyvin. Nyt oli yksi 3,5 h unipätkä, sitten vähän lyhempiä. Unissaankin kyllä ähisee ja venkoilee, joten mä en välttämättä itse saa noilla lyhemmillä pätkillä unta kun seurailen ääntelyä.

Kristus tää lapsi on äänekäs.. kolmesta eteenpäin örisi ja murisi sängyssään, ollen siis täydessä unessa koko ajan. Eipä siinä metelissä oikein pysty nukkumaan. :P

Meidän bebe kans nukkuu hyvin äänekkäästi! Tuhisee ja mörisee ja venkuilee ja silti ihan sikeessä unessa. Pikkuhiljaa alkaa tottumaan siihen että saa itsekin nukuttua paremmin mutta jaksaa ihmetyttää.

Meilläkin poika pitää kaikenlaisia ääniä unissaan. Kiihtyy myös nollasta sataan sekunnissa unissaan. Saattaa itkeä hetken ja sekunnin päästä nauraa räkättää.

Nyt on ollu pari päivää taas aika raskasta. Eilen tyttö oli tissillä koko päivän. Imetin aina tunnin kerrallaan ja sitten maksimissaan tunnin väli ja taas tunniksi tissille. Senkin ajan mitä ei ollu tissillä itkeskeli eikä rauhottunu ollenkaan. Päivän aikana tyttö nukkui vissiin kaksi 15 minuutin pätkää.

Mulla on heränny nyt aika vahva epäily silent-refluksista, oireet ainakin täsmää aika hyvin. Kiinnitin huomiota ekaa kertaa varmaan viikko sitten siihen, että tyttö kitisee yöllä aikasempaa enemmän. Hamuaa tissiä, mutta sylkäsee sen melkein heti ulos ja sitten taas hamuaa takaisin. Nukkuessaan nieleskelee paljon ja pari kertaa oon nähny miten suuhun noussu puklua minkä sitten nielasee samantien alas. Nyt on alkanut myös päivällä imettäessä sylkemään tissiä ulos ja hamuilemaan heti takasin, venkoilee myös enemmän ja välillä rääkäisee lohduttomasti ja taas jatkaa imemistä. Selin makuulla ei viihdy juuri ollenkaan vaan täytyy pitää pystyssä. Viime yönä sain tytön nukkumaan pinniksessä pari puolentoista tunnin pätkää kun tungin tyynyn patjan alle niin, että tulee kunnolla pään puoli koholle.

Saatiin nyt ensi maanantaille neuvolalääkärille aika ja se sitten lähettää kotkaan jatko tutkimuksiin jos tarpeen. Yritin katsoa myös yksityiselle lastenlääkärille aikaa, mutta ekat ajat meni heinäkuun puoleen väliin. Ois nyt vaan kiva saada jotain helpotusta kun tällä hetkellä tyttö itkee hereillä ollessa lähes koko ajan ja rauhottuu vaan tissille. Mieki niin haluaisin, että tyttö olis tyytyväinen ja itekkin olis kiva saada nukuttua ja tehtyä päivällä muutakin kun imetettyä.

Voimia sinne sarava! Itse epäilen omallani myös tuota silent refluksia. Vauva nielee selvästi jotain syöntien välissä ja välillä nousee vaahtoa suuhun ja näkyy "sattumiakin" nousevan. Hengitys kuulostaa vaikealta syönnin jälkeen. Tulee puklua, mutta ei mitään älyttömiä määriä.

Täällä meni viime yö justiinsa niin kuin arvelinki; tasan klo 22 alkaa huuto, nukahtaa välillä ja kun lähtee siirtämään sänkyyn, niin huuto jatkuu. Lopullisesti nukahti tasan klo 2 yöllä. Tänään varaan lääkärille ajan, että saisi pienelle jotain helpotusta ja alkaa tässä itsekkin olemaan melko rauniona.

Kyllä alkaa joo ottaa aika koville. Oon pitkään tuskaillu ton imettämisen kanssa kun tyttö ois koko ajan tissillä ja oon stressannu saako se riittävästi maitoa. Paino kuitenkin noussu ihan ok täysimetyksellä. Nyt kun alko noi nieleskely oireet ja venkoilu tissillä ni alko raksuttaa josko kyseessä onkin toi refluksi ja tyttö hakeekin vaan lohtua tissiltä, mikä taas pahentaa refluksioireita. Mies tuo tänään apteekista maidon sakeuttajaa ni kokeillaa oisko siitä apua

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Miten tota maidonsakeuttajaa käytetään? Mä oon kuvitellut että se pitää sekoittaa maitoon eli toimii vaan pullon kanssa. Mut sitä voi käyttää vaikka imettäisi?

Siinä maidonsakeuttajan paketissa on ohje, että jos annetaan rintaruokinnan ohessa pitää keittää 25ml vettä ja antaa sen jäähtyä noin 40 asteiseksi. Siihen sitten sekoitetaan mittalusikallinen jauhetta ja lusikoidaan vauvan suuhun. Just testattiin ja ihan ok tyttö sen nieli vaikka aikamoista liisteriä olikin. Käsittääkseni ton voi sekoittaa myös korvikkeeseen tai omaan maitoon. Nyt tässä just imetän ja mielenkiinnolla ootan mitä tapahtuu...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on Cuplaton kokeilussa, mutta musta tuntuu et poika huutaa vaan enemmän. Voi ku toi Cuplaton tai joku vastaava helpottaisi meidän arkea

Mä oon vähentänyt huomattavasti Disflatylin antoa kun vauvalla on illat jo parempia. Mut niin tutulta kuulostaa toi klo 02 nukkumaan, et sympatiat sinne! Eilen vauva nukahti vasta lähemmäs yhtä, mutta hiukan paremmin on mennyt. En sitten tiedä mikä auttaa, mutta meillä on auttanut osittain myös tutti. Vaikka sitä vastaan olinkin. Se vie suurimman imun tarpeen ja sitten ei tuu maha niin kipeäksi kun ei koko ajan ole tissillä.

Ihme on tapahtunu, mun vauva huutaa! :o Oltiin shoppailemassa, tyttö manducassa ja koko shoppailureissun ajan jutteli ilosena ja tuijotteli ympärilleen mutta kun päästiin kotiin ja sain tytölle tissin suuhun niin 5 min jälkeen alko armoton kiukku ja huuto! Mikään ei siihen auttanu ennen kun 45min itkun ja kiukuttelun jälkeen tajusin laittaa tytön takas manducaan ja siihen se sit nukahti ja nukku rauhassa tunnin. Nyt kun se heräs niin onkin taas normaali aurinkoinen itsensä, mutta olipahan erikoinen väsymysraivo!

Eikä siinä siis tietenkään oikeesti oo mitään ihmeellistä että vauva itkee, mutta oon melkeen 8 viikkoa odottanu että millon tää päättää ruveta itkemään ja nythän se päätti sen alottaa ja heti hirveellä voimalla!

Vähän lämpöä ja hengitys rohisee mutta mun mielestä paranemaan päin. Ite oon kyllä sitäkin enemmän kipeenä...ja toivoin siks aamulla että tytöllä ois tänään hyvä päivä.

Takaisin