Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Voi Lucy! Mulla ei vielä ole migreenit alkanut vaivata... Mitä lääkettä uskallat ottaa? Imetätkö?
Imetän juu... Synnärillä jo sain lääkäriltä luvan käyttää sumatriptaania. Sitä on kait tutkittu, että on turvallinen. Kuuluu luokkaan A.
Viime yön saatii nukuttua pari yli 3h unipätkää. Kokeiltiin uutta taktiikkaa, ettei anneta pojun nukahtaa pienen hörpyn jälkeen tissille vaan pidettiin virkeempänä, että jaksoi imeä kunnolla molemmista tisseistä.

Kiitos Lucy vastauksesta! Eli sumatriptaania sit huiviin jos tarttee, sitä mulla on normaalistikin!

Toivottavasti sulle ei tuu! Mulla ei ollut raskausaikana montaa kertaa migreeniä. Nyt on ollut ehkä 6-8 kertaa kohtaus päällä :( joiltain muka migreeni "paranee" ekan raskauden jälkeen....

Ei mulla parantunut mutta en tarvinnut enää estolääkkeitä. Enemmän muuttui hormonaaliseksi. Kierukan myötä menkat jäi pois mutta migreenistä pystyin päättelemään mikä kierron vaihe on menossa... Ekassa raskaudessa oli tosi pahat migreenit, tässä tokassa ei. Ja ekan jälkeen oli myös mutta nyt ei ainakaan vielä. Toivon todella et sulla helpottaa! On kauheeta hoitaa vauvaa migreenissä mut myös lääkkeen vaikutuksen alaisena....

Mulla ei oo koskaan sumatriptaanit vaikuttanu, eikä mun käyttämiä lääkkeitä saa käyttää raskauden tai imetyksen aikana. Onneks raskaana ollessa migreenit loppu ekan kolmanneksen jälkeen melkein kokonaan. Nyt on ollu kertaalleen lievä kohtaus synntyksen jälkeen. Toivottavasti pysyvätkin lievinä!

Alan olee vähän huolissaan pojan syömisestä. Päiväl joka syönnin yhteydes huutaa masu kipua tai jotain niin paljon ettei syömisest tuu mitään. Poika saa just ja just syötyy 60-70ml ja jatkaa huutoa. Pitää varmaan ens viikol neuvolassa kysellä et onks tää ihan ok. Huoli on mulla kova pienestä.

Käytättekö tuttia? Jos kyllä, minkä ikäsenä aloitus? Meijän pojulla tuntuu olevan kovat imuhalut, jonka vuoksi oon nyt harkinnut tutin käyttöönottoa. Mun tissit huutaa hoosiannaa.... Viim. 8 h aikana ollaa oltu tunnin välein syömässä.

Me otettiin käyttöön pari viikkoa sitten. Nyt parina edellispäivänä on tullut selkeästi tärkeämmäksi, imee oikein hirveällä halulla tuttia ja sitä saa olla sitten laittamassa kun ei vielä pysy kuitenkaan kunnolla suussa... Ensin oli silikoniset tutit mutta niitä ei halunnut syödä. Nyt ostin NUKin luonnonkumiset tutit ja niitä lutkuttaa suurella intohimolla!

Meillä tutti otettiin jo synnärillä, mut ei tuu paljon käytettyä. Mä vissiin toimin itse turhan hanakasti huvituttina. Kun autoillaan tai vaunuillaan niin tutti on kyllä mukana. Yleensä kuitenkin huuto alkaa heti selkaisella rytinällä ettei tutti enää suussa pysy, eikä huoli sitä suuhunsa ennakoivastikaan.
Voisi kyllä kokeilla tarjota tuttia useammin, josko saisi tytön sillä rauhoittumaan muuallekin kuin tissille. Toisaalta kun hitaasti on kasvanut ja maitoa tulee niukasti niin en ole kovin arvannut imemistä rajoittaa. Mutta tiedä vaikka parantaisi syömistä jos huvitutteilu tissillä vähenisi..?

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meidän tyttö ei oikein huoli tuttia. Mun tarjoamana ei kelpaa ollenkaan, isältään huolii joskus hetkeksi. Oon kyllä ihan liikaa huvituttina. Ehkä pitäisi kokeilla niitä luonnonkumisia?

Me otettiin tutti käyttöön ku tultiin synnärilt kotiin ja korvaamaton apu on ollut ku poika huutaa niin paljon.

tytöllä on toisinaan tosi kova imemistarve ja mä en täysin huvitutiksi suostu,tutti hoitaa homman hyvin. Joinain päivinä tytöllä tutti tosi vähällä käytöllä, joinain päivinä lutkuttaa sitä antaumuksella paljonkin. Imuote ei oo kärsinyt lainkaan niin en oo nähnyt syytä rajoittaa tutin käyttöä, en tietenkään turhaan sitä tytölle tarjoa jos viihtyy ilmankin. Toisinaan myös unen saamisessa se auttaa, mutta tyttö kyllä vähintään yhtä usein nukahtaa ilman tuttia kuin tutin kanssa...

Poika on niin kova imemis maisteri, että tajusin vihdoin ottaa itsekin tutin käyttöön. Imetys aika on vähentynyt monella tunnilla päivässä. Ennen kun saattoi roikkua illalla kuusikin tuntia putkeen tissillä. Ei sitä nännit kestänyt. Sit tää tekee sitä, et jos pidät sylissä ni alkaa imeä mitä suuhunsa vaan saa. Mulla on esim olkapäänsä fritsu ku röyhtäytin ipanaa ruokailun päätteeksi. Nyt se lussuttaa tossa vieressä tyytyväisyyttään ähisten tuttiaan, ja äiti on tyytyväinen, kun aikaa riittää muuhunkin.

Meillä oli ensin kirkkaat silikoniset tutit, mitä tää sylki heti pois. Kaveri suositteli sit MAMmin tuttia, joka käytii eilen ostamassa. Se menee kohtuu hyvin...

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Meil on kans ollu tutti melkein heti kotiutumisesta saakka käytössä. Siinäki näköjään joku malli ratkaisee, meil oli alkuun MAMin tutit ja nyt on vissiin turha muuta koittaa antaa. Ostin sellaset Nukin tutit ja ei kelpaa alkuunkaan. Mut meilläki vaihtelee se tutin tarve, yleensä keskellä yötä tarvitaan ku lämmitän maitoo ja sit joskus päivällä nukkuessa. Tissiraivareihin oon kans koittanu et sais hiukan itelle hengähdystä ja sit taas jaksaa jatkaa taistelua.

Meillä tapahtuu tällä hetkellä ihan päivittäin huomattavaa kehitystä, poika on alkanut nauraa ihan kauheesti varsinkin herätessään. Ja jokeltaa! Omissa jumppatuokioissaan selvittää kovasti koko ajan jotain. Hassuja äännähdyksiä tulee koko ajan enemmän. Ihanaa ku toinen on niin pieni ja samalla kehittyy kauheeta vauhtia. Mut samaan aikaan haikeeta jo nyt!

Meilläkin on noi MAMin tutit käytössä ja muita tutteja poika ei huoli tai ei osaa lutkuttaa. Näitäkin lutkuttaessa näyttää Maggie Simpsonilta.

Meille tutti tuli käyttöön puolitoista viikkoa sitten ja on ollut aikamoinen hermojen pelastaja! Olin aluksi tuttia hiukan vastaan, jotenkin vaan toivoin ettei olisi sitten siitä tarvinnut vieroittaa. Ja aluksi en halunnut sitä, että imuote onnistuisi paremmin ja koska sitä imemistä harjoiteltiinkin, oli ihan hyvä ratkaisu (vaikka anoppi ihmetteli miksei vauvalle ole annettu tuttia).

Mam on merkeistä mieluisin, nykyisin kelpaa jo se Aventinkin. Ihan ekat yritykset laittaa tutti lapsen suuhun oli kamalaa, vauva kakos vaan ja hyvä ettei oksentanut. Mutta nyt mukavasti hiljenee, ei juurikaan tarvii mun olla huvitutti enkä halua ollakaan kun maha on täysi, koska vauvan mahavaivat lisääntyvät jos imee hullunlailla. Toki mua saa lussuttaa välillä ja suon vauvalle omat hetket (ilman nettiäkin :D ), jotta hän saa läheisyytensä.

Mietiskelin tässä semmosta, kun meillä oli se tosi sitkee räkätauti molemmilla, mulla ja tytöllä, ja tyttö on edelleen välillä aika räkänen, niin voiko se painua keuhkoihinkin? Kun sillon pari viikkoa sitten lääkäri kuunteli keuhkot ja ne oli ok. Rupeisko tyttö yskimään?
Enemmän kyllä kuullostaa siltä että se räkäsyys on tuossa ylempänä nenän alueella mutta tänään en oo saanu oikeen ees friidalla kunnolla mitään irti.
Ja nyt alko huolestuttaa, kun tyttö tänään vissiin ihan paleli hetken aikaa, kun oli normivaatteissa lattialla sitterissä :sad001

Pitäis olla onnesta soikeana lapsensa ensimmäisestä hymystä, mutta se, että se suodaan ANOPILLE vähän rokottaa fiilistä. Lohduttaudun sillä, että ei ollut vielä tietoinen hymy. Semmoinen näytetään sitten ekaksi äidille :rolleyes:

Takaisin