Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Huhtikuisista huutelen, Huihuihui me myös ollaan samassa D-vitamiinitutkimuksessa :) meillä niistä annetuista tipoista ei oo tullu mitään masuvaivaa, paitsi ihan ekana päivänä, joten oon siihen tyytyväinen! Niitä papruja vois kyl taas täytellä, oon ollu vähän laiska niitten kans :grin

Onko teidän pienten masut jotenkin reagoinu korvikkeeseen kun ootte ekan kerran sitä antanu imetyksen lisänä? :)

Jenskuli meillä on annettu kaks kertaa korviketta, eikä oo reagoinut vatsa mitenkään. Tosin määrät ovat olleet 20ml, että aika vähän on sitä ylipäätään saanut.

Alkaa käymään aika raskaaksi tää, ettei vauva nuku muuta ku vaunuissa(niiden ollessa liikkeessä), autossa, sylissä tai tissin ollessa suussa. Millon sitä itse nukkuisi... En kovin sikeään uneen pääse imettäessä ja ähinä alkaa kun tissi putoaa suusta. Tutti toimi eilen, mutta tänään ei. Omaan sänkyyn laskeminen takaa varman heräämisen. Kapalointi ei myöskään tuonut ratkaisua tähän pulmaan, joten alkaa vähän epätoivo iskemään.

Lälly: meilläki herätään aina kun yrittää nostaa viereltä omaan sänkyyn. Viime yönä siirrot onnistu helpommin, kun pidin pojun omaan peittoon käärästynä syöttöjen ajan. Sitten siirrettiin, kun oli nukahtanut tissille. Vähän aikaa kyllä odottelin, että oli vaipunut kunnolla uneen.

Kullan arvosia vinkkejä kokeiltavaksi, kiitos! Nukkuu nytkin tissillä, mut auta armias jos yritän laskea omaan sänkyyn tai edes yritän irrottaa imuotteen..

Unipussi voisi toimia meilläkin, vielä ollaan menty käärisemällä lapsi vilttiin ja siihen sitten nukahtaa helpommin. Mutta yleensä aina rinnalle tms. ja vaikeaa siirtää muualle nukkumaan.

Meilläkin on kyllä kakka ollut sairaalasta pääsyn jälkeen todella vetistä, mut oon kuvitellut sen olevan ihan normaalia vauvan sinappikakkaa?

Meillä oli kans yhessä vaiheessa tosi vetistä muutaman päivän, mut meni itekseen ohi. Siis sellaista vetistä ettei ollu juurikaan sattumia. Normaalisti on siis vetistä sattumien kera.

Meidän vauva kakkaa vaan parin päivän välein, ja sillon ähistää sellasen määrän vaippaan että! Ja selvästi on tuskainen siinä vaiheessa kun on taas pari pvää edellisestä kakasta. En tiiä millä sen sais toimimaan säännöllisemmin, mut tuolla facen ryhmässä joku suosittelikin mallasuutetta niin täytyy varmaan sitä vielä kokeilla.

ainiin ja cuplatonia siis kokeiltiin mutta se nyt ei ainakaan sopinut mahalle, nyt oon pariltakin kaverilta kuullu että disflatyl on ollu paljon parempi, voisi sitäki vielä kokeilla.

En tiedä vielä varmaksi sanoa johtuiko hyvin nukuttu viime yö kapaloinnista, mut ehdottomasti aijon testata sitä myös tänään. Toivotaan, että tässä ratkaisu meidän ongelmaan. Kiitos vielä tästä vinkanneille :)

Meil nukutaan edelleen tosi lyhyitä pätkiä, ehkä kaks tuntia kerralla öisin. Ensi yönä kokeilen pitää pojuu sen verran hereillä, että imis toisestakin tissistä kunnolla. Jospa täydemmällä mahalla otettas pidemmät unet. Mulla vaan migreenit jatkuu päivisin :( tuskin pitkään kannattaa elellä noilla migreenilääkkeillä.

Pinnasänky viritetty laita laskettuna meidän sängyn viereen. Saas nähdä onnistuuko sinne siirtyminen tai kuka sinne siirtyy. Viime yönäkin tää pikku pedinvaltaaja hivuttautui kokoajan mun kylkeen vaikka koitin ottaa väliä ettei littaannu ihan naama kiinni muhun. Lopulta mulla oli jo toinen pakara sängynreunan yli ja bebellä piolen sängyn vera tilaa...

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Täytyy muuten kokeilla sitä unipussia, kiitoksia vinkkaajalle! Mä oon sellaisen hommannu mut aattelin et se on kauheen hankala. Ei tullu mieleen et vauvan voi tunkee sinne jo syöttövaiheessa :D

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Voi Lucy! Mulla ei vielä ole migreenit alkanut vaivata... Mitä lääkettä uskallat ottaa? Imetätkö?

meilläkin ruvennu tulehen masuvaivoja ja mä ostin sitten eilen Kupla Stoppia, kun apteekista suositeltiin sitä Cuplatonin sijasta ja poika huusi kahta kauheammin koko illan :confused: tänää nyt en taas antanu ja ilta ollu paljon rauhallisempi, vaikka kiukkua, kitinää ja ähinää on ollukki.... nyt en sit oikein tiä mitä tekisin..... tota Kupla Stoppia en ainakaan uskalla enää kokeilla :sad001

Ollaan asioitu samassa apteekissa Kyfixfix :D Meillä se KuplaStop onneksi toimi, mutta kokeile rohkeasti Cuplatonia, jos toi ei sopinut! Niissä on jonkun verran samaa ainetta, mut ehkä se ainesosa, joka aiheutti kitinää.

Takaisin