Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Ei saatu vielä draamakuningatarta pinniksen puolelle. Yhden vartin pätkän se siellä tuhisi mutta muuten hän heräsi aina kun pinniksen puolelle siirtelin ja hetken ähisemisen jälkeen alkoi huuto, joka laantui vasta tissillä. Annoin sit varmaan kymmenen syöttö-nukahdus-siirto-karjumiskierroksen jälkeen nukkua vieressä, siinä zetaili kolmen tunnin pätkän. Jos kaivais unipussin ja kapaloliinan kaapista kokeiluun.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meillä meni alkuyön kolme tuntia kehdossa hyvin, mutta sitten alkoi imetys, siirto omaan sänkyyn ja parku-maratoni. Viihdyn pintaan nukahdin ja siitä lähtien Tonttu ollut vieressä. Pitäiskö pitää kahvitermari vieressä et pystyis imetyksen ajan hereillä?

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Täältä saadut neuvot vauvan tuskaiseen yöpulautteluun on toimineet! En enää nukahda imettäessä vauvan viereen vaan imetän istuallaan, röyhtäytän hyvin usein ja lopetan imetyksen viimeistään 25 minuuttiin. Ei ole tullut kaivattua niitä imetyksenaikaisia torkkuja, koska valvominen on muuten vähentynyt. Se syötön lopuksi röyhtäyttäminen ei siis selvästi riittänyt, ja tyttö sai muutenkin syödä itsensä liian ähkyyn.

Viime yönä nukuttiin 3+4+2,5 h (ipana heräilee viimeiseltä pätkältä just) ja tällä mutsilla on tosi pirteä olo. Tyttö pulauttelee yhä, mutta normaalisti, ei tuskaisesti ja koko ajan. Suurkiitos neuvoneille!

Tästä on vähän paska mutsi -olo, mutta likka saa myös nukkua vatsallaan. Ei koko yötä, mutta aamuyön pätkän, jolloin pulauttelu on ollut pahinta ja nukahtaminen selälleen tai kyljelleen tuntuisi yhä olevan vaikeaa.

Hki, mahtavaa!

Vauva ei ole kakannut nyt 5 päivään! En ole kamalan huolissani, kun vauvathan voivat olla kakaamatta jopa viikon. Mutta eilinen oli kitinää, pätkäunia ja illalla alkoi kamala kipuhuuto joka loppui 23.00 aikoihin.
Jotenkin tuntuu et se ei kuitenkaan johtunut tuosta kakkaamattomuudesta. Vatsasta kuului taas kamalia väänteitä ja pierua tulee ihan mahdottomasti.
Lopulta vauva nukahti mun viereen ja nukuttiin 4.00 asti. Eli nukuttiin 5h putkeen, ihanaa! Pikainen syöttö ja nukahti heti uudestaan.
Nyt aamusta on ollut tosi hyvän tuulinen ja vaivaton.
Toivottavsti kakkakin alkais tulla. Käyn tänään hakemassa mallasuutetta, jospa se vauhdittaisi asiaa!

Esikoinen oli myös vauvana kakkaamatta viikon, mikä tuntui alkuun ihan kamalalta. Kun vaan ei oksenna ja ole kamlan kivulias. Vauva vaan käyttää tehokkaasti rintamaidon, jolloin kakkaa ei tule niin paljoa. Vauvat on erilaisia, jotkut kakkaa monta kertaa päivässä. Silloinhan voi olla ongelmaa ettei ravinto imeydy niin hyvin ja kasvu hidastuu.

Nukutaanko Nipsumuki teillä päivällä pinniksessä? Siis että onko se tuttu paikka? Sitähän suositellaan et vauva nukahtais itse sinne missä nukkuu niin herää samasta paikasta...

Halleluja! Vauva nukku viime yönä ensimmäisenä pätkänä kuus tuntia putkeen, kapaloituna! Heräs ekan kerran viideltä, söi pikaisesti ja nukahti samantien. En vois olla onnellisempi näin hyvin sujuneesta yöstä. Meillä selkeä pelastus on ollut kapalointi eli täällä saatu vinkki oli ihan kullan arvoinen, kiitos!!

Ei meilläkään pinnasänky kelpaa. Mun tissien viereen pitää nukahtaa ja kova huuto tulee jos nostaa pois. Ja sitten yöllä yhden-kahden aikoihin oon jo niin väsynyt, etten jaksa odottaa tuntia, et vauva ois oikeesti sikeässä unessa ja saisin hänet pinnasänkyyn.

Eilen ensimmäistä kertaa kylpyväsytettynä vauva nukahti 22.45 (entisen 00-02 sijaan) ja nukkuin 3.30 saakka. Mietimme onnistuuko se ja näin kävi. Onneksi menin itse samalla nukkumaan, muuten voisin olla väsynyt. Jostain syystä vauva valvotti mua 3.30 eteenpäin ihan koko ajan kitisi ja ähisi. Mutta oon mä nukahtanut jossain vaiheessa kun 7.45 huomasin, että mies on lähtenyt töihin ja kellokin soittanut varmaan siinä ennen seitsemää.

Kylpemisen nostan tärkeiden asioiden joukkoon, sillä tainnutetaan meidän vauveli yöunille :)

Jätkä oppi viikonlopun aikana hymyilemään, ikää on nyt kuukaus. :) ja siltä alkaa syntymähiukse tippua päästä, voi eeiiii :(

Iih, oiskohan meilläkin kohta oikeita hymyjä? Muutaman kerran on jo mietityttänyt, että oliko joku hymy tahallinen. Eilen isofammunsa sylissä puoliuninen tyttö hekotti minuuttikaupalla. Vieraskorea tyyppi, ei se meille noin naura.

Mitenköhän usein syntymätukka tippuu päästä? Meidän tytöllähän on aika ovela tukka. Se syntyi tumma tukka päässä, mutta nyt hiuksissa on jo pitkä vaalea juurikasvu. Blondi siitä varmaan tulee, mutta mennäänköhän kaljun kautta vai pysyvätkö nuo tummat latvat? Itsekin oon syntynyt brunettena ja muuttunut blondiksi, mutta kukaan ei muista irtosiko syntymätukka siinä välissä.

Muuten en tiiä, mut mun veljen muksulla oli lähteny ja sit olikin kestäny tosi kauan ennen kuin oli kasvanu takas. Tällä onneks on jo vaaleeta haituvaa ton tumman pöheikön tilalla, eli toivoa on että tukka kasvaa piakkoin takas. :)

Meillä on nyt viikon sisällä tytön ripset tummunu huomattavasti entisestä. Syntyessään tytöllä oli ihan vaaleet ripset mutta nyt niiden tilalle on kasvanu jo selkeesti näkyvät tummemmat räpsyttimet! Uudet ripset on tehny pikkusesta paljon tyttömäisemmän näkösen (vaikka edelleen puen kuulemma äijävaatteita tytölle :D).

Niin no meillä on hirvee määrä sinistä ja turkoosia vaatetta tytölle, koska ne on mun lempivärit ja niitä tulee hankittua sen takia sekä itelle että tytölle. Mun mielestä tyttö näyttää niissä oikeen suloselta, oli muiden mielestä "äijävaatteet" tai ei!

Mä kanssa huolehdin aluksi tuleeko painoa ja sitä oli tullu viikossa yli 300 g- sen jälkeen en oo stressannut maidon riittävyyttä.

Mä inhoon ylipinkkiä ja meillä on omat vaatteet vauvalle hieman poikamaisempia värejä, joita sitten yhdistellään lahjaksi saatujen vaaleanpunaisten kanssa :cool:

Meillähän tuli kolmessa päivässä +300g ja 21 päivässä tyyppi oli keränny kilon syntymäpainoon... mielenkiinnolla odotan ens vkon lääkäriä, paljon siihen mennessä on tullu. :D

Ooi miksen mää oo lukenut näitä aiemmin. :)
... en oo muka kerinny.. hyviä vinkkejä!

Meillä viime yönä 22.30-05.00. Yks syöttö ja 8.00 piti poika herättää, kun joku hirviö Lastenvalvoja oli meille ajan laittanu isyyden tunnustamiseen kello 9.00 !! Hei me nukutaan sillon?? :-D :-D

Päivisin poika nukkuu vaunuissa, sitterissä, meidän/omassa sängyssä, sylissä..

Öisin nukahtaa tissille mun viereen sänkyyn, odotan hetken, että hän on sikeässä unessa ja siirrän omaan sänkyyn samaan asentoon missä oli ja hyvin se siellä jatkaa unia. Tää kuulostaa niin hölmöltä miten sitä velmusti toimii :-D

Joo meidänkin lokeroista löytyy tytöille paljon turkoosia ja vihreää sekä sinistä! :) Kivaa vaihtelua niille lahjaksi saaduille pinkeille kamppeille! :D Ja turkoosi on mun intohimo tällä hetkellä! Olkkarista löytyy turkoosit verhot ja muutenkin tullut viime aikoina hommattua turkoosia! :)

Mä oon yllättänyt itseni sillä, miten paljon tykkään ipanan pukemisesta! Otankohan mä nyt takaisin jotain väliinjäänyttä kehitysvaihetta, kun en lapsena leikkinyt nukeilla? Värien yhdisteleminen ja jännien kuosien metsästäminen on parasta.

Meillä ei ole kovin tyttömäisiä vaatteita, kun ei selvitetty sukupuolta etukäteen ja se vaikutti sitten hankintoihin. En sitä paitsi oikeastaan yhtään tykkää pinkistä ja röyhelöistä. Mekkoja käytän itse paljon ja oon alkanut nyt haalia niitä vauvallekin. Aika usein tytöllä on päällä sekä tytön että pojan vaatteita ja yleensä se näyttää aika hauskalta – tyyliin pitsikoristeltu paita ja tummansiniset sammarit.

Melkein kaikki vaatteet on saatu kavereilta tai poimittu kirppiksiltä, mutta nyt tilasin tän Mainion mekon.

Takaisin