Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Joka päivä on jotain huolenaiheita äidillä vauvaan liittyen, millä mä saisin rentouduttua enkä stressais :)
Välillä maha ei toimi yhtään ja oon tosi huolissani, sitten se on löysää ripulimaista ja huolestun siitä, sitten on iltoja että huudetaan monta tuntia putkeen ja tietty siitäkin stressaan et mikä hätänä, sitten on sellasta limasuutta ja röhinää ja köhinää.... Voiko tää kaikki olla vaan normaalia!? Ilmeisesti.
Onneks maanantaina neuvola niin voi kysellä.

Onko ne d-tipat muuten välttämättömiä vauvan terveydelle, siis annatteko kaikki niitä? Mä oon aatellu et jos ne ei sovi vauvan mahalle niin en viittis niitä sitten toisen kiusaksi antaa.

Mimi, meillä esikoisen aikana jätettiin d-tipat pois kun alkoi mennä vatsavaivat tosi pahaksi. Meillä ei myöskään sitä suun kautta annettavaa rotavirusrokotetta annettu neidille loppuun kun oli ja on vieläkin herkkävatsainen.
Ihan terve tyttö on näin 2v synttäreiden korvalla :)
En tietenkään suosittele tippoja jättämään mutta kyllä meillä ainakin neiti kasvoi normaalisti ja kasvaa edelleen vaikka ei ihan pienenä d tippoja saanutkaan :)

Mun pitäis toi esikoinen ehkä käyttää joskus tutkimuksissa kun vauvana puklaili paljon, mahavaivat alkoivat jo synnärillä ja nykyään sillä nousee välillä ruokaa suuhun (tosin on sellainen että syö pöydässä pitkään ja sit sitä pitää hoputtaa syömään ja sit se varmaan syö pureksimatta tjtn??), mutta kuitenkin - tuli mieleen että kannattaa tutkituttaa nyt vauvana jos epäilee jtn!
Meillä tää vauva on pulauttanut nyt 1 kk ikään mennessä KOLME kertaa ja ihan tosi vähän, esikoinen heitti kunnon lastuja monta kertaa päivässä , aika iso ero!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miten nois vaipoissa onkin niin eroja... luulen et tytön punanen peppu johtuu noista liberoista. parisen vkoa oli peppu ihan hyvässä kunnossa ku oli pampersit koska meidän kaupassa ei 1.kokoa muita ole. Nyt ostin 2. Kokoa liberoita ison paketin ja pylly taas punanen.. inhoon vaan niitä pamperseja ku ne tuntuu niiiin märiltä heti yhdestä pissasta... pitää kai ostaa nyt jotai muuta ku ilmakylvyt, vesipesut eikä sinkki oo parantanu tota parissa päivässä _yhtään_, menny vaan pahemmaks...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä tytön pylly punotti 2 päivää kun vaihdettiin liberon 1 koostaa 2 kokoon. Ihmettelin sitä sillon aika paljon kun merkki pysy kuitenkin samana. En tiiä mistä johtu mutta punotus lähti sinkkivoiteella sen parin päivän jälkeen.

Hullua? Meillä nyt liberon 2. Käytössä sen muutaman päivää... mut sinkkivoide ei auta. Ostettiin nyt pamperseja, katotaan auttaako

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Rekrytoitiinko ketään muuta synnärillä D-vitamiinitutkimukseen? Me oltiin kuulemma koko tutkimuksen viimeinen rekrytoitava perhe, joten hyvä et päästiin :). Me alotettiin eilen D-vitskut(vauva 2 vkoa), ja tutkimus kestää muutaman vuoden, jonka aikana vauva saa ilmaset vitskut ja on muutamia käyntejä sairaalalla, mun pitää täyttää vitskukalenteria ja vastailla sellaseen pariin laajaan kyselyyn(kattelin jo nyt et vois alottaa vihkojen täytön, ovat melkoisia ne taustatietokysymykset). Kuulutaan joko 30mg tai 10mg ryhmään, jännää :)

Meille vaan neukkutäti mainitsi että tollanen on käynnissä ja voi johtaa suositusmäärien korottamiseen. Meidät rekrytoitiin sytomegalovirustutkimukseen, mutta se ei kai johda mihinkään jos lapsella ei syntyjään ole virustartuntaa.

Me osallistuttiin vaan 1 tyypin diabetesta koskevaan tutkimukseen ja sekin osallistuminen tyssäs lyhyeen kun ei ollu taipumusta äidillä, isällä eikä vauvalla :D

Me ollaan aika laiskasti annettu D-vitamiinia ku tuntuu, et aina sen päivän aikana esiintyy kitinää, jota ei muuten oo ollenkaan. Kumpikohan on vatsa ystävällisempi, öljy vai vesipohjainen?

Meillä kaikki D-tipat aiheutti esikoiselle vaivaa, helpotusta ei tuonut maitohappobakteeritkaan..
Tää vähän kitisee noista neuvolan omista, mutta jos ei tietäisi että ollaan aloitettu D-tipat niin vois luulla ihan peruskitinäksi.
Kai jotkut vauvat on vaan niin herkkiä, että joutuu sit testaamaan monta!
Esikoisen aikana lopetin 3 kk:si ne kun se huusi kunnolla niistä..
Tää on saanut kohta 2 viikkoa tippaa, nyt 4 päivässä maitohappobakteerin kera :)

Meillä pulauttelut on ajoittaisia, ei joka päivä oikeestaan ollenkaan, mutta yleensä ajoittuu aamuun jostain syystä. Välillä tulee runsaastikin ja sellasta "rakeisen" näköistä. Ei oo eroa huomattu siinä et onko saanu tissiä vai pullosta maidon. Meil on kans ne MAMin koliikkipullot käytössä mutta toi hotkii niistä niin etten usko et hienosta ominaisuudesta on ihan riittävästi apua...

Mä oon nyt vaippatestauksissani päätyny toistaseks Muumiin. Meille sopii. Pampersit menee liian äkkiä tosimärän tuntusiksi ja Libero on ihan jees kans, mut meil oli vaan ykkösii ja nyt sais jo siirtyä kakkoseen, jota ei siis oikeestaan oo kokeiltu. Iho-ongelmia en oo huomannu minkään vaipan kohdalla tulevan onneksi, ainakaan vielä.

Suositushan on noi öljypohjaiset D3-tipat, mut vesipohjainen D2-tippa on vatsaystävällisempi.
Meillä pitäs aloittaa tipat sunnuntaina ja aion kyl mennä varmaan ekan viikon 1-2 tipalla ja katsoa kuinka pienen masu kestää. Rela-tipat on myös ollu jo viikon käytössä mun ab-kuurin vuoksi.

Meillä Rela-D3-tipat. Hiukan väheni vaivat siirryttäessä Devisolit niihin :). Uskon itse maitohappobakteerien voimaan.

Vaipat järjestykseen: 1. Libero, 2. Naty 3. Pampers. Libero laitetaan aina yöksi ja pampersia kutsutaan miehen kanssa tuttavallisemmin paskavaipaksi kun se päästää paskat läpi... :grin

Meille terkka sanoi torstaina, et jos toi Devisol aiheuttaa mahavaivoja, ni voi vaihtaa siihen vesipohjaisenn Jekovitiin. Voihan noi Devisolit käyttää sit myöhemmin, kun vauva on isompi ja mahakin sietää paremmin.
Aloitettiin D-vitamiinit tänään. Katsotaan kuinka käy. Annoin samassa lusikallisessa myös Rela-tipat.

Takaisin