Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Vauva käytetty lääkärissä (yksityisellä lastenlääkärillä). Keuhkot kunnossa, nielu kunnossa jne. Eli turina on vaan nenässä ja nielussa. Pulauttelu pahentaa limaneritystä ja toisin päin. Katseli pojun näppyjä eikä sanonut mitään allergiaan viittaavaa vaan totesi että kuivaa röhelöä... Nyt onkin iho hyvässä kunnossa.

Ja oli allergiaan erikoistunut lääkäri. Olisi varmaan sanonut jos olisi jotain epäilyttävää havainnoinut. Kerroin siis pulauttelusta ja vihreistä kakoista. Itkuisuudestakin sanoin. Lääkäri viittasi koliikkiin... Eli jeppa jee ja odotellaan vaan että aika kuluu. Nyt noita vihreitä kakkojakaan ei ole tullut niin paljoa. Ei mitään logiikkaa missään!

Mä olen niin avuton ton vauvan kanssa. Ja kuitenkin "ammattilainen" :oops:

Ei varmasti ollut spiraali turha käynti, vaikka ei vauvalla mitään todettu. Ja tosi hyvä uutinen, ettei ainakaan ollut allergiaa! Mut on lyönyt ihan ällikällä tää jatkuva huoli vauvasta. Voiku vois vaan relata ja luottaa siihen, että vauvalla on kaikki hyvin.

Joo siis eihän se sitä allergiaa tutkinut mut ajattelin et jos kerron oireista niin tarttuu siihen jos olis selkeästi allergiaa tai epäily... Mennään sit uudestaan jos ei oireet ala helpottaa tai pahenee. Huomenna neuvola niin näkee painon kehitystäkin!

Jos on "ryynejä" mukana niin normaalia. Ja seuraa nyt muutama vaipallinen... Älä Lyyti kaikesta ahdistu! Saat vielä burn-outin!! ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kyllähän se kakka vauvallakin välillä vaihtelee. Jos vauva muuten vaikuttaa voivan hyvin ei kannata huolestua :) Sen todellakin huomaa kun vauvalla todella joku hätänä :)

Meillä on nyt selvästi vatsaongelmat vähentyneet! Cuplaton vaihdettiin KuplaStoppiin, siinä on maitohappobakteereita sen saman Cuplaton-aineen lisänä. Jää Cuplatonit käyttämättä, kun apu vihdoin löytyi :) . Neuvolalääkärikin kehotti kokeilemaan eri tippoja, kun eri tipat toimii eri vauvoilla.

Nyt kun vielä tyttö nukkuisi päiväunia. Tänään on taas heiluttu hereillä koko päivä!

Meillä on nyt selvästi vatsaongelmat vähentyneet! Cuplaton vaihdettiin KuplaStoppiin, siinä on maitohappobakteereita sen saman Cuplaton-aineen lisänä. Jää Cuplatonit käyttämättä, kun apu vihdoin löytyi :) . Neuvolalääkärikin kehotti kokeilemaan eri tippoja, kun eri tipat toimii eri vauvoilla.

Nyt kun vielä tyttö nukkuisi päiväunia. Tänään on taas heiluttu hereillä koko päivä!

Okei, täytyy kokeilla niitä jos ei muu auta. Tänään kyllä parempi ilta, tai sitten on pahin vielä edessä... :)

Oletteko muuten kuinka usein vaihtaneet filtteriä nenäfriidaan? Ohje kai on että joka kerta mutta niitähän menis 20 päivässä jos mäkin vaihtaisin joka kerran jälkeen... Täytyy kyllä useammin nyt vaihtaa kun nyt on mennyt vasta 4 ja friidailtu jo jokunen tovi... :o

Mä pohdin spiraali just samaa et en kyl ala joka kerta vaihtaa, pohdin jopa et jos ne pesis. Mies on sitä mieltä et koko filtteriä ei oikeestaan tarvita, hänen mielestä se on vaan kikka myydä niit lisäosia...

Ei kait sitä tarvitakaan mut on kai siinä joku ajatus et vanhempi ei saa niitä vauvan mahdollisia pöpöjä.

Me ollaan nyt molemmat ja esikoinen kipeitä joten ihan sama kai tässä vaiheessa enää! Ja mies ei friidaile ja jos sen tekee niin käskin vaihtaa filtterin koska se ei ole vielä kipee. Joka käytön jälkeen kyllä huuhtelen osat tulikuumalla vedellä ja keitän parin päivän välein...

Meillä vaihettiin Rela-D tipat Jekovit tippoihin ja voin sanoo et ihan ku meil olis eri poika. Huutaa vähemmän, jaksaa seurustella enemmän, ilmat liikkuu paremmin ja nukahtaa helpommin ja mikä parasta ei saa kipukohtauksia masussa olevan ilman takia. Ehk siin on perää et noi vesipohjaset D-vitamiinitipat aiheuttaa vähemmän vatsavaivoja.

Mua huolettaa, että tolle on ehkä kehittymässä refluksitauti. Aamuyöllä pieni taas selvästi kärsi pulautuksista ja taisteli niitä vastaan. Toisaalta mun tissit saattaa olla ihan liian täynnä öisin, ja vauva urheasti syö kaiken - ehkä pitäisi vaan rajoittaa aamuyön syöttöjä (sen sijaan että nukahdan ja annan lapsen tankata itsensä ähkyyn).

HKI: Se voi olla että vauva vaan hurmiossa syö kaiken mitä on ja pulauttaa sitten ylimäärät pois. Meilläkin välillä on sellasta ähräämistä ruoan jälkeen ja sit tulee muutama suullinen ulos ja vauva on taas tyytyväinen. Tietenkin jos vauva kärsii pulautuksista (on selkeästi kipeä) niin voi olla refluksia. Tai tietyllä tapaa kaikki pulautteluhan on refluksivaivaa... Jaksatko röyhtäyttää yöllä? Mä olen huomannut että kun imetän yöllä istualleen vauva vähän kohoasennossa ja röyhtäytän alun maitopaljouden jälkeen niin vauva syö loppuun paljon rauhallisemmin eikä pulauttelua meillä yöllä juurikaan ole... Usein refluksivauvathan haluaa rinnalle usein koska kun hapot alkaa nousta ruoan jälkeen niin uusi maito helpottaa oloa. Ja kierre on valmis.

Oon yrittänyt röyhtäyttää yölläkin, mutta väsyneenä sen yrittää tietenkin hoitaa nopeasti. Ja nimenomaan yöllä pitäisi ilmeisesti jaksaa röyhtäyttää ruokailun lopuksi tosi huolella. Viime yönä vauva rauhoittui vasta kun mies oli kanniskellut sitä pitkään ympäri asuntoa. Päivisin pulauttelu vaikuttaa normaalilta eikä vauva tunnu siitä kärsivän, mutta yöllä on ihan toisin. Tosi tiheästi tämä on kyllä aina syönyt.

Kokeilen nyt lyhyempiä ja pystympiä yösyöttöjä ja huolellisempaa röyhtäytystä (ja sängynpäädyn kohottamista) ennen kuin lähdetään lääkäriin. Onneksi on viikonloppu edessä, niin mies on paremmin saatavilla vapauttamaan mua päiväunille.

Ja suosittelen et röyhtäytät alun jälkeen kesken syötön niin loppu saattaa mennä ilman ilmaa... Meillä tämä toimii ja kun vauva nukahtaa rinnalle niin on helppo siirtää nukkumaan eikä lopuksi enää havahduttaa röyhtäytyksellä!

Tsemppiä!!!

Jos vauva kovasti ahmii niin kannattaa kyllä röyhtäyttää useasti.
Meillä viime yönä huudettiin ilmavaivoja. Tyttö tankkasi illalla ahkeraan ja ilmaahan sinne sitten meni kunnolla väliin. Ei auttanut kun valvoa ja heijailla sylissä että nukkui.
Uskaltaako enää antaa tankata?!

Takaisin