Vauvavakuutus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me tässä ollaan kallistumassa Pohjolaan. Rakenneultran jälkeen varailla ihan aikaa sinne ja mennä käymään paikan päällä. Netistä selailin ja hirveästi piti valikoida mitä haluaa siihen vakuutukseen ja mitä ei.. o_O

Täytynee kans laittaa hakupaperit menemään piakkoin! tosta lääkkeiden korvattavuudesta, mun veljellä todettiin reuma 9-vuotiaana ja voitte varmaan kuvitella paljon niille joka kuukautisille kortisonipiikeille (aivan jokaiseen elimistön niveleen) ja niille hoitoon käytetyille biologisille lääkkeille tuli hintaa. Ei paljoa vanhempia harmitellu vakuutusmaksut. Että vaikka olis pienenä terve, niin ei se sitä siltin kato. Oikeen kauhistuttaa kun monet lopettaa ne vakuutukset sitten muutaman vuodeb iässä, jos on ollu terve. Ja julkisella puolella noi kaikki reuma-jutut hoidettiin.

Juurikin tuota olen pohtinut. Juttelin miehen sekä oman äitini kanssa, että synnytyksen kohdilla tahtoisin, että on niin laajasti kaikki, mikä on vain mahdollista. Sitten sieltä on mahdollisuus mielestäni osa tiputtaa pois, jos ei mitään siihen suuntaan viittaavaa esiinny ensimmäisten vuosien aikana (toki joitakin asioita pidän vakuutuksessa ehdottomasti pidempäänkin!). Itse saanut vakuutuksen kautta niin kamalasti takaisinpäin, että voin vain kuvitella.. Ja kyllä meidän äitikin sanoi, että esim. yhdellä siskoistani lapsivakuutus on maksanut meidän kaikkien kuuden lapsen vakuutukset jo yksinään takaisin päin..

Pohjolaan kallistutaan mekin tällä hetkellä. Mut vasta rakenneultran jälkeen sit otetaan asia kunnolla hoitoon :)

Kyllä noi vakuutukset on vaan hyvä juttu. Meillä kun tuo esikoinen on allerginen ja kunnallisessa ei edes reakoitu ihottumaan, niin helpotti kun päästiin yksityiselle menemään. Vakuutus kun korvaa kaikki käynnit, kortisonit ja maidonkorvikkeestakin osan. Toi maito kun on kans ihan hiton kallista, vaikka kela korvaakin 65% niin siitä mitä jää ite maksettavaa, vakuutus korvaa vielä 50% eli itelle jää maksettavaa joku 12€ per pönikkä.

Millaisia pöniköitä nuo on, kun maksaa 12e itselle? Kuulostaa aika hinnakkaille!

Siin on 900g sitä jauhetta ja maksaa ilman korvauksia jonku 45€ kelakorvauksenkin saa vaan kun on b-lausunto. Et itekin on pari purkkia jouduttu maksaan kokonaan, kun ei sitä b-lausuntoakaan saa heti.

Voisihan vakuutuksen ottaa jo ennen rakenneultraa? Me ei nimittäin saatu esikoiselle sitä syntymättömän lapsen vakuutusta, koska rakenneultrassa näkyi jotain kystia, mikä oli jonkinmoinen riskitekijä downin syndroomaan tms... Olin tosi ihmeissäni, kun ultrassa ei ollut edes mitään puhetta mistään kystistä.

Ainakin pohjolassa piti olla rakenneultra käytynä ennen kun sen sai. Muista yhtiöistä en o varma.

Pohjolassa pitää, Fenniassa ei tarvi eikä IFissä.

Meinasin ottaa IFistä mutta peruutin sen kun tajusin että se ei korvaa mitään vauvan hoito tai lääke tai sairaalakuluja jos sille tulee jotain synnytyksen jälkeen heti (kuten kaverin vauvalle keltaisuutta ja viikon sairaalareissun lasku 900 euroa, josta Fennia korvasi yli 700). IF korvaa vain 1000 euron könttäkorvauksen JOS sairaalassaoloaika on yli 30 päivää.

IFin myöhempi lapsivakuutus korvaa hoitokuluja ja lääkkeitäkin ja sen saa suoraan jatkumaan vauvavakuutuksesta, MUTTA siihen tulee sen verran katkosta että se jatkuu vasta kun vauvan hetu ilmoitetaan kirjallisesti IFille. Jotta onpa kiva semmosia yrittää ehtiä ja muistaa sinne kirjoitella jos sairaalassa sattuu ja tapahtuu heti synnytyksen jälkeen vaikkapa... Ja sihen tulee väkisinkin päivien katkos, eli niin kauan kun hetun saamisessa menee (googletin että yleensä päiviä).

Kallistun varmaan Fenniaan kun kaverilla ainakin siitä hyviä kokemuksia ja Fennian vauvavakuutus jo korvaa ne sairaalakulut synnytyksen jälkeen jos semmosta vauva tarttee. IFin vauvavakuutus lisäksi kalliimpi, 127 euroa, kun Fennian kattavampi vastaava 90 euroa raskausajalta.

Meillä on kaikki pohjolassa, siksi kallistun sen puoleen.. Tuo on tietty sitten oma juttunsa, jos rakenneultran jälkeen ei sitä saakaan syystä tai toisesta.. Mutta olkoon se sen ajan murhe!

Meille annettiin sairaalassa jo se hetu seuraavana päivänä synnytyksestä et voi sen saada nopeetaki tietoon..

Kiva lukea että noinki moni meinaa ottaa Pohjolasta vakuutuksen! Itelläki vakuutukset siellä niinku aiemmin taisin jo mainita, eli hyvä jos ne vakuutusehdotkin on sit kohdallaan ettei tarvi vaan sen takia ottaa, kun muutkin vakuutukset on sieltä. En oo ees muistanu miehelle mainita koko asiasta.. Veikkaan että se(kään) ei oo tietonen koko vakuutuksesta, mutta varmaan ihan mielellään ois kyllä sen ottamassa.

Mä sain tänään kans pohjolasta tarjouksen. Odotin suurempaakin summaa mut ei ollukaa iha niin iso ku luulin. Tarkemmin en vielä ehtoihin ym tutustunu. Pyysin vielä toisen tarjouksen, karsitun version siitä mielenkiinnol.

Hei Pohjolasta vakuutuksen ottajat! Sain kans tarjouksen sieltä, ja vaikea arvioida sen toimivuutta. Mitä mieltä olette omavastuuden suuruudesta? Pääosin se näytti olevan 100€.

Mä olin katselevinaan, että halutessaan omavastuuta saa pienennettyäkin pohjolan vakuutuksesta? Toki se sitten lisännee jonkin verran hintaa..

Meillä on esikoisen vakuutus Pohjolasta ja toiselle otetaan sieltä myös. Meillä on sen perus sairaskuluvakuutuksen omavastuu 100 e, joka on mun mielestä ok. Yks lääkärikäynti yksityisellä on sen n. 100 e, ni sillä saa omavastuun täyteen. Ja omavastuu siis per vakuutuskausi, ei per sairaus niinku jossain!

Kiitos miuk, tuo avasi paljon. Niinhän se tuossa tarjouksessa lukeekin, kun nyt katselen. :D Entä onko enimmäiskorvaus per vakuutuskausi vai per koko elämä?
Ja mitä tarkoittaa, että "Kaikki maksetut korvaukset pienentävät enimmäiskorvausta."? Jotain oleellista?

Hölmöt kysymykset osa 74. :)
Enpä saanut aikaiseksi suoraan Pohjolaan soittaa.

linneam: Käsittäisin ton niin että jos enimmäiskorvaus on vaikkapa 50 000, ja olet ehtinyt saada korvausta vaikka tähän mennessä 1000 eurolla, niin se enimmäiskorvaus on sen jälkeen 49 000.

Tämmöisen tarjouksen sain Fenniasta.

Lapsen Sairausturva -vakuutus
* kertakorvaus tapaturmaisen kuoleman varalta 5 000
* kertakorvaus tapaturman aiheuttamasta täydelisestä invaliditeetista 50 000
* korvaus sairauden tai tapaturman aiheuttamista hoitokuluista sairautta tai tapaturmaa kohti enintään 17 000
* hoitokulut yhteensä koko vakuutusaikana enintään 60 000
* sairaalan hoitopäivämaksusta korvataan enintään 85 eur/vrk
* omavastuu hoitokuluissa 78 eur sairautta tai tapaturmaa kohti
* ulkomaila aiheutuneissa hoitokuluissa lisäomavastuu 15% hoitokulujen määrästä
Vuosimaksu 431,17 eur
Odotusajanmaksu 90,00 eur

Samalla mulla tippuis kotivakuutusmaksu 535 eurosta 175 euroon vuodessa jos vaihtaisin IFistä Fenniaan... Aika huima ero.

Mutta taidan minäkin vielä tsekata tuon Pohjolan ensin. Sen vaan pitää olla myös noiden muiden vakuutusten osalta kannattavan sen tarjouksen kun kerran pitää kotivakuutuskin siirrellä mukana... Vai pitikö Pohjolassa olla kotivakuutuskin jotta sieltä saa vauvavakuutuksen?

Takaisin