Vauvavakuutus

aBu

Myyttinen hahmo
Syyskuunmammat 2015
Onko kenelläkään tietoa näistä "vauva" vakuutuksista (esim. edellisten raskauksien/lasten myötä)? Tiedän olevani aikasessa, mutta nopealla vilkaisulla vakuutuksen pystyy hankkimaan jo vkon 12 jälkeen?! Jotenka onko kenelläkään mitään haisua eri vakuutusyhtiöistä? :) Positiivisia, negatiivisia, kaikenlaisia tietoja otetaan vastaan. Koska itse tiedän, että haluan vakuutuksen jossain vaiheessa - itse kuitenkin oman vakuutuksen kautta säästänyt monia tuhansia..
 
Meillä on esikoiselle Pohjolasta, pankkiasiat kun on OP:ssa niin saa keskittäjä- ym. alennuksia. Kalliitahan noi vakuutukset on, mutta kyllä ne sit nopeesti maksaa ittensä takasin jos tulee jotain. Muistaakseni tuo vakuutus maksaa jonkun reilu 300 e vuodessa, satasen omavastuu on vakuutuskaudessa. Mulla myös itsellä hyvä hoitokuluvakuutus, jonka turvin oon käynyt leikkauksessakin.
 
Jos aikoo ottaa, niin kannattaa ajoissa! Meidän piti edelliselle ottaa se syntymättömän lapsen vakuutus, mut alkuun mun neuvolakortissa puuttu veriryhmä, niin täyty uudet kopiot kortista lähettää ja sillä aikaa oli jo tullu ongelmia raskaudessa, joten ei saatu sitä vakuutusta sitten..vauvalle sai sitten vasta 2 kk vanhana ja se on meillä jo maksanut itsensä takaisin, kun on jouduttu ravaan lääkärissä yms..
 
Me otettiin silloin odotusaikana pohjolasta. Vauva-aikana käytiin muutaman kerran yksityisellä, mut 2vuotiaana korvatulehduskierteen aikoina oli ehdoton toi vakuutus ja putkitus sekä kitarisan poisto sujui yksityisellä todella hienosti ja vain,omavastuu maksettiin. Ja samassa operaatiossa avattiin vielä ahtaat kyynelkanavatkin. toisaalta koin että ainakin vauvan ja kanssa sai myös kunnalliselta nopeasti palvelua. Eli käytettiin sekä,että, riippuen vähä vaivasta. Nyt on tarvittu enää harvoin, mut lopettaakaan viititä. Vaihdettiin nyt kaikki vakuutuksen lähitapiolaan josta saatiin paremmat ehdot ja hinta oli huomattavasti pohjolaa edullisempi. Korvausten hakeminen on ollut helppoa netissä ja melko ovat maksaneet. Koskaan ei ole tullut vakuutuksen kanssa mitään ongelmia. Mietittiin et eiköhän toisellekin,Pitäis ottaa,kun toisellakin on. Rahallisesti meillä tulee vaan olemaan aika tiukkaa vanhempainvapaan ajan...hmmm
 
Onko sen vakuutuksen saamiselle jotain esteitä? Siis niinkö.. Millaiset ongelmat raskauden aikana on ongelmana?

Meillä on itsellä kaikki vakuutukset tällä hetkellä Pohjolassa ja homma on toiminut hyvin. Nyt olen vähän vilkuillut, niin ilmeisesti ifillä ainakin selviäisi halvemmalla, mutta onko halvempi parempi? Se on taas asia erikseen :D Mutta pitänee jonkinlaista tutkimustyötäkin tehdä tuossa jossain vaiheessa.. Ja miksei sitä sitten voisi kaikkia vakuutuksia siirtää muualle, jos jostain irtoais hyvä tarjous.. :>
 
Abu lähitapiolasta saatiin tosi hyvä tarjous, joka otettiin. Vuosimaksut tippu 100€ ja ehdot paremmat, korvaussummat Ym. Ja s-bonusta saa myös.
 
Voi olla esteitä ettei saa. Jos esim. Ultrassa näkyy poikkeavuuksia, kuten meillä oli, niin ei välttämättä saa. Meillä oli siis silloin se et puuttu yks napasuoni ultran mukaan niin se esti saamasta. Myös äidin terveydentila vaikuttaa saako.
 
Täytyy kyllä varmaankin oikeesti olla yhteydessä vaan noihin vakuutusyhtiöihin ja tuumia kellä olisi paras tarjous. Heh, saako äiti olla jo alkumetreillä selkäongelmainen? Toivotaan, ettei se ole ongelmana vakuutuksen saamiselle o_O Koska minähän tahdon vakuutuksen!
 
Kannattaa kyllä aika tarkkaan tutkia ne vakuutusyhtiöiden paperit. Itse olen töiden kautta (yksityiset terveyspalvelut) aika paljon tekemisissä lasten kanssa, joilla on vakuutukset. Niissä on tosiaan eroja.
-Joissain on vuosikohtaiset omavastuut, toisissa sairauskohtaiset (todistelun kanssa voi olla ongelmia, jos esim. korvatulehduskierre, onko sama vai eri sairaus?)
- Jotkut vakuutukset ei nykyään korvaa atopiaa ja allergioita. omalle lapselle ihan ehdottomasti sellanen, joka korvaa, itse kun olen atoopikko, puoliso astmaatikko ja molemmilla yliherkkyyttä lapsina.
- Joistain vakutuuksista saa päätökset nopeasti ja voi helposti hoitaa verkossa, toiset vaatii paljon enemmän tositteita ja paperia.

Itse oon vertaillu jo kauan jo olisin kyllä päätymässä LähiTapiolaan. :)
 
Siinä on tarkka selvitys terveydestä. Mulla ei ainakaan vaikuttanut diagnoosi ja raskaudenaikainen lääkitys, mut katsovat sen varmasti yksityiskohtaisesti. Ei Abu varmaan peruskrempat vaikuta :D
 
Joo ehdottomasti toi vuosikohtainen omavastuu on paras. Ennen pohjolalla oli omavastuu/hakukerta eli,jouduttiin kerään esim,koko vuoden kuitit ennen kun haettiin sit kerralla. Eli harvemmin,tuli silloin käytyä,yksityisellä koska rahaa ei ollut ylimäärästä pitää kuiteissa kiinni. Nyt kun esim yhden kerran käy tämän vuoden puolella lääkärissä niin käytännössä maksetaan Se Yks kerta itte ja sit seuraavat käynnit vuoden aikana onkin kaikki takasin päin.
 
Eli täytyy ehkä painella paikan päälle eri vakuutusyhtiöihin ja yrittää esittää fiksua, jotta löytäisi sen parhaan.. Nuo on kyllä hyviä pointteja, että täytyy miettiä, mitä oikeasti haluaa.. :)
 
Geenivirheet veren hyytymistekijöissä ainakin voi estää vakuutuksen saannin. Siks mua nyt pelottaa että minkä tuloksen saan 2 viikon päästä eli jos mulla on se APC resistenssi niin tuskin saan raskaudenajan vakuutusta. :meh:

Mutta jos sen saan niin ehdottomasti otan. Pitääpä sitten ottaa ja vertailla noita ehtoja. Mulla on muut vakuutukset kaikki IFissä mutta noi ehtojen erot taitaa olla niinkin isoja että otan tuon vakuutuksen sieltä mistä se ois itsessään järkevin ottaa...
 
Mä oon miehelle nyt puhunut, että vakuutus otetaan. Siinä säästää niin nopeasti paljon, jos jotain tulee.. Tietenkin sitä toivoo, ettei tule mitään, mitä tarvitsee vakuutukseen laittaa, mutta.. Ilman vakuutuksia mulla olisi kamalat velat tällä hetkellä jalkani takia - joten onneksi on itsellä ollut vakuutus aina! Se vaan on ehdoton juttu..
 
Mietiskelin tossa yks päivä et pitää kysellä täällä teiltä vakuutuksista kokemuksia,mut täällähän olikin jo oma ketju tälle. Hyvä hyvä :) Me aiotaan kyllä ottaa, pitää vaan asennoitua joku päivä tutkimaan niitä ehtoja suurennuslasin kanssa...
 
Me mietittiin ja hakemustakin jo täyteltiin esikolle. Päädyttiin kuitenki siihen et jäi ottamatta kun tiällä kaikki alle 6kk ikäiset ohjataan hyvin nopiaa erikoissairaanhoidon piiriin.
Tokkiisa varmasti helepottaa jos korvakierrettä ym. Mut jotenki näillä kokemuksilla ois ollu turha. Esikolla tutkittiin 6vko-3kk välillä sydämen sivuääntä ja kyl meni helpolla kunnallisella/shp:n kautta. Viaton oli lopulta, mitä alkuunki epäiltiin, mut silti laajat tutkimukset.
 
Herättelen tätä ketjua eloon. Onko tietoa/kokemuksia millon noita vakuutuksia kannattas alkaa miettiä, mistä lähtien niitä edes saa otettua?
 
Tais saada otettua jo 12 viikon jälkeen... mieluummin liian aikasi kuin myöhään.. voi olla kyllä yhtiökohtaistakin milloin saa otettua
 
Näin ajattelinkin, et ottasko nyt hyvissä ajoin jo. Pitää ens viikolla ajan kanssa tuumailla varmaan ja soitella yhtiöitä läpi kun on loma ja aikaa :)
 
Täytyy muuten itsekin varmaan alkaa tutustumaan noihin tosissaan! :)
 
Takaisin
Top