Vauvavakuutus

Kiitos Snuzzle :) Näin ajattelinkin. Suoraan tuossa tarjouksessa ei lue edellytyksenä muita vakuutuksia (joita meillä siis on), mutta tosiaan hintaan vaikuttanee.
 
Onko kukaan saanut Pohjolasta mitään hintatietoja? Sain Lähitapiolasta tarjouksen, hinta oli 571 €/vuosi ainakin alkuun. Lisäksi omavastuu on 100 € + 10%. Jotenkin yllätyin tosta hinnasta. Oletin jotain 400-500 euroa ja tossa pitäs olla jo 8 % keskittämisetu. Pitänee odottaa sitä Pohjolan tarjousta. Onko kellään kokemusta Pohjolan vakuutuksista, että joko ne nykyään korvaa atooppisen ihon perusvoiteet? :)
 
Just katsoin vakuutuskirjaa, kun tuli lasku, niin eipä tuo näyttänyt olevan ku pikkusen reilu 300 e.
 
Onko Pohjolassa siis heti tuo maksu 300 luokkaa vai onko odotusajan maksu pienempi?
 
Meillä Pohjola ei korvaa pojan perusvoiteita..on atooppinen iho..kortisonivoiteet korvaa kyllä.
 
Kaikkine alunnuksineen Pohjolan eka vuosi oli vauvavakuutustarjouksessa 297€. Nousee siitä seuraavina vuosina, vielä oon Mittaturva Easy -vakuutuksien piirissä, kunnes nyt tänä vuonna tulee 28 vuotta ikää täyteen. En huomannut tarjouksessa eroa odotusaikana vs. syntymän jälkeen, mutta en luottaisi siihen, että osaan tulkita tuota täysin.
 
Mun tarjous oli pohjolasta n180e. Eka vuosi -30% sit oli erilaisia keskittämisaleja kun meillä on pankkipalvelut op ja vakuutukset pohjolas. Omavastuu 100e. Muuten en niin tarkasti tietokonee ruudulta niitä tavannut vielä. Rakenneultra on 5.5 jonka jälkeen sen voi sitten vasta tehdä. Mutta tuo hinta kyllä ihmetytti ku odotti useampia satasia.
 
Voipi olla. Siinä kun oli eriteltynä ne alet niin laskin että n180e oli eri aleja. 80e oli siitä et eka vuosi oli -30%. Eli sen verran se sit ekan vuoden jälkee tuosta nousee.
 
Laskin Pohjolan nettisivuilla vauvavakuutuksen hintaa siten että pistin ruksin että rakenneultra olisi jo tehty (ilman sitä ei näytä hintaa). Laitoin hoitokorvausten omavastuuksi 50 euroa, ja vakuutuksen vuosimaksu on silti vain 195 euroa. En ymmärrä... Eikä mulla ole sieltä muita vakuutuksia tai pankkipalveluitakaan.

Enkä mistään löytänyt infoa siitäkään vaaditaanko se että ois kotivakuutuskin tuolla. Noh pitänee maanantaina soitella tuonne...
 
Mä tutkailin taas joku hetki tuota pohjolan vakuutusta ja pohdin vaan, että mitähän kaikkia se pitäis pistää sisältämään.. kun sen saa laajempana tai suppeampana..
 
Testasin pikaisesti Pohjolan laskurilla paljon tulis maksamaan, niin mulle näytti hinnaksi vähän yli 100e/vuosi, tosin nostin omavastuuosuuden 250euroon. En ehtinyt sen tarkemmin tutkimaan ehtoja tai muuta, mies saa perehtyä niihin jos haluaa että tuo vakuutus otetaan.
 
Mekin ollaan pohdittu vakuutuksen ottamista. Tällä hetkellä ollaan kallistuttu sen puolelle, ettei oteta. Usko julkisten terveyspalvelujen sujuvuuteen vs. vakuutusyhtiöiden kovat omavastuuosuudet ja usein vielä joka kerta, kun eri sairaus. Tuntuu, että saman hinnan jos säästää, pääsee muutenkin jo muutamia kertoja yksityiselle. Kuitenkin taas toisaalta, jos todella saa jonkin sairauskierteen, johon rahaa uppoaa, harmittaa, kun ei vakuutusta olla sitten otettu. Mutta toistaiseksi ei aiota ottaa, katsotaan muuttuuko kanta vielä :)
 
Me odotellaan nyt ensi perjantain rakenneultraa. Jos siellä kaikki kunnossa, niin sitten täytyy varailla aikaa Pohjolaan ja oikeasti alkaa vakuutusta mietitin:)
 
Me ei olla vakuutuksista puhuttu. Edellisille muksuille on otettu vakuutukset jo raskausaikana.
 
Meillä ei oo suvussa koskaan ollut mitään vakuutusta vaativia sairauksia, mutta pelkään, jos vakuutusta ei ota, ni sit ainakin tulee jotain :S
 
Me ollaan alustavasti suunniteltu vakuutuksen ottamista. Nyt on sen verran ollu hektistä töissä, että on jääny vertailu vähälle. Toisaalta rakenneultraan on vielä reilu viikko, niin ennättää tässä välissäkin tutustua ehtoihin.
 
Nyt on pohjolaan täytetty terveysselvitys nyt vaan vielä pitää odottaa päätöstä. Vähä jännittää vaikuttaako se että istukka oli vähän liian lähellä kohdunsuuta siihen vakuutukseen jotenkin.
 
Mulla ei ainakaan istukka vaikuttanut, vaikka vähän on kohdunsuulla :)
 
Takaisin
Top