Vauvat 6kk ->

Kyllä lapsi pitää ruokkia tai ainakin sitä yrittää! Et todellakaan ylireagoi! Mua pistää vihaks kans tollanen... Nyt nostat kissan pöydälle. Hmph, tsemppiä!

Meillä on muuten siirrytty yksiin päikkäreihin enään, ja toki huominen synttäripäivä menee sit ihan piloille sen takia kun ei kerkee missää välissä nukkua, kun aamulla siihen ei enää suostu...
Onnea katjuskaisen 1v-neidille myös 28.05.2011!
 
Kiitos mohomaha ja onnittelut teidänkin neitiselle! Kyllä on ihan uskomatonta, miten tää eka vuosi voi jo olla ohi! Meillähän se koko homma alko kuukauden liian aikasin, että oikeesti meidän neidin kuuluis olla vasta 11 kk... mutta kun meni syntymään neljä viikkoa ennenaikasena! Mut just mietin, että jokainen päivä on ollu edellistä parempi, tässä hoitovapaalla olemisessa on kyllä se ihanuus, et se vaan "paranee vanhetessaan". En tiedä maltanko ikinä mennä töihin! :D Toivottavasti ei tarviikaan pitkään aikaan.

Meillä on myös huomenna synttärijuhlat, mutta sunnuntaina sitten saadaan miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa, kun kummitäti ottaa pikkuneidin ja me päästään leffaan ja ulos syömään. Ihanaa pitkästä aikaa! Huomisia juhlia on tässä valmisteltu, oon leiponu kolmena päivänä, huomiselle jää vielä siivoomista. Täytekakun delegoin mun vanhemmille, ne kun on tosi hyviä siinä hommassa :) Ite tein kolmea eri suolasta piirakkaa, pari puolukkarahkapiirakkaa, suklaapiirakkaa ja banaanikakun. Lisks sit taidan laittaa jotain keksejä tarjolle ja vähän karkkia. Siinäpä ne sitten :) Vauvakavereille pidetään synttärit vasta parin viikon kuluttua, kun sopi paremmin aikatauluihin. Tänään just oltiin yksillä 1 vee synttäreillä.

Meillä pärjätään myös jo yksillä päikkäreillä, yleensä ne ajottuu jonnekin 12 - 13 tietämille. Tosin niinä päivinä, kun ollaan paljon liikenteessä tai herätään joskus tosi aikasin, nukutaan edelleen kahet päikärit. Mut esimerkiks tänään herättiin aamulla kello 9, päikkärit nukuttiin 12 -13, ja yöunille neiti meni sitten 20:30. Mun mielestä on ihanaa, kun ei tarvii enää niin paljon sumplia noitten päikkäreitten kanssa, että moneltako laittaa vikoille unille jne.

Mutta nyt iltapesulle ja nukkumaan... huomenna on jännä päivä :)

Ja Gibsonille: et ylireagoi, joku raja sentään tohonkin touhuun! Tsemppiä kovasti!
 
Heti alkuun mohomahalle kiitos murovihjeestä. :D Hyvin on maistunu äidille ja tyttärelle kun on niin terveellisiäkin. Meilläkin syödään vaan puuroja aamulla ja illalla, onneks niitä on sentään erilaisia mutta kyllä noi murot on kivaa vaihtelua.

Gibsonille harmittelut miehen aika itsekkäästä käytöksestä. :/ Mulla alkaa kiehua veri kun lukee noita miesten päähänpistoja. Ja kenen mies se olikaan kun ei voinu juoda aamukahvia ja syöttää vauvaa samalla... huhhuh. Jokaisen miehen pitäis olla pari päivää itekseen hoitamassa kotia ja lapsia jos sitte alkais käytös muuttua.

Mohomahalla oli vaikuttava lista neidin 1v.-tarjottavia. :) Teitkö ite kaikki? mulla on tapana stressata kauheesti kaikesta ni aattelin tehä vaan jotain suolasta, pasteijoita tai jotain kun suvussa on kondiittori niin pyysin häntä tekemään kakun. Meillä on tosiaan ens lauantaina 1v.-kemut anoppilassa, pienet vaan.

Tsemppiä kaikille ketkä kärsii vielä yöherätyksistä! meidän tyttö alko itekseen nukkua yli viikko sitten lähes koko yön pitusia unia, mies syöttää vaan kerran n. 23:00. En uskalla vielä kauheesti iloita mutta jos toivoa olis! :)
 
Kylläpäs meinas tulla tippa linssiin tosta mohomahan synnytyskertomuksesta, ihania muistoja emoticon  Pitääkin mennä lueskelemaan lisää noita..

Isot onnittelut kaikille 1v täyttäneille emoticon  Vaikee uskoa että ekat meidän palleroista täyttänyt jo vuoden ja loputkin ihan kohta, tosi nopeesti mennyt tää eka vuosi emoticon

Mä en oo yhtään miettinyt vielä tulevia synttäreitä, en että koska pidetään, ketä kutsutaan ja mitä tarjotaan.. pitäis alkaa varmaan kohta suunnittelee ettei iske paniikki emoticon

Gibsonille voimia, kuulostaa tosi kurjalta tilanteelta emoticon 

Meillä myös vähän vääntöä miehen kanssa kun mua niin ärsyttää kun ei pidä kiinni mistään rytmeistä lasten kanssa silloin ku oon töissä. Syödään ku syödään jos syödään ja nukutaankin vähän miten sattuu.. Tässä yhtenäkin iltana oli laittanu tytön "päikkäreille" vielä kuuden aikaan, no eihän sitä saanut sitten yöunille millään. Varsinkin silloin ku ittellä on seuraavana aamuna aikanen herätys nii kyllä ottaa pattiin.. Viime yönä tosin tein niin kun ei meinannut neiti millään väsähtää niin annoin tytön miehelle ja painuin itse pehkuihin, vaikka normaalisti nukuttamiset on mun hommia jos oon kotona..

Mitähän mun piti vielä kirjottaa.. aivot on ihan homeessa kun on pitäny nousta jo kolmen aikaan aamulla.. nukuin tossa pienet päikkärit kyllä mutta se tais vaan pahentaa tilannetta emoticon
Meillä neidillä uusia juttuja tällä hetkellä on sohvalle kiipeäminen mutta onneksi myös sieltä alas tuleminen itsenäisesti, hienosti osaa tulla peppu edellä. Nyt se röhnöttää sohvalla vähän väliä ku isommatkin emoticon
Myös ensiaskeleita on otettu täällä, aika varovasti vielä ja jonkun pitää olla aina vastassa ottamassa kiinni ennenkuin uskaltaa päästää irti ja kävellä mutta ennätys taitaa olla jo 3-4 askelta ilman tukea emoticon  Ja toinen on aina niin riemuissaan kun on onnistunut tekemään jotain uutta, hihkuu ja nauraa kauhiasti emoticon
Sanoja meillä ei vielä montaa tule, äittä, laiva (kun leikitään ja lauletaan laivalaulua) ja hei hei on sellaset mitkä tulee aika hyvin jo.. muita ei vielä pahemmin ole.
Nyt tuo neiti alkaa olemaan sen verran väsykiukku että taitaa nukkumatti olla jo matkalla.. taidan itekkin mennä jo nukkumaan, jos vaikka huomenna toimis aivotkin taas jo paremmin emoticon
 
Meiltä löytyy se mies joka ei voinut teetään juoda samalla kun syöttää neidille ruokaa... mutta muuten täytyy kyllä nyt sanoa, että sitä mukaa, kun neiti oppii ja kasvaa, on mies alkanut muuten viihtymään neidin kanssa paljon paremmin. Joitain tollasia yksittäisiä ihmetapauksia on kyllä, mutta on ollu kiva huomata, että enää ei ole mitenkään vastenmielistä jäädä neidin kanssa kaksin tai vahtia neitiä kun mä teen jotain muuta. Että kehitystä siis tapahtuu!

Meillä 1 vee synttärit meni tosi kivasti, ilma ei ollu kaikkein paras niin sisäjuhlat sitten olivat, mutta eipä se menoa haitannut! Tunnelma oli ainakin tiivis! Neiti sai paljon kivoja lahjoja ja alkujännityksestä päästyään viihtyi tosi kivasti juhlissaan. Tepasteli siellä kaikkien seassa ihan muina miehinä ja sai kakkuakin maistella:)

Tänään sitten käytiin miehen kanssa leffassa ja ulkona syömässä, neiti oli kummitädillään hoidossa sen aikaa. Ja hyvin oli mennyt, kertaakaan ei ollut tullut itku, tai muutenkaan ollut ikävä. Ovesta kun tultiin takasin sisään, pääsi neidiltä pieni itku, mutta eipä sitten muuta. Uskaltaa siis jättää taas toistekin hoitoon, ja kuulemma saa tiuhempaankin käydä:D Viimeksi neiti oli kummitädillään hoidossa joulukuun alussa, että onhan siitä jo aikaa! Nyt kuitenkin on jo ihan erilaista, kun neiti kävelee ja touhuaa. Joulukuussa ei vielä edes ryömitty.

Mutta nyt vähän löhhöömään ja sitten nukkumaan. Huomenna onkin 1 vee neuvola.
 
Jos mä nyt alan hehkuttaa; niin muuttuuko taas kaikki ? 
No  ruoka halut on palannut takasin ja nukkumaankin malttoi jopa eilen
ja tänään mennä heti ensimmäisellä kerralla. !

Meillä oli eilen ristiäiset  ( meidän kummipojan) nimeksi tuli
Jami Jalo <3 poika on ihan Jamin näköinen; ihana peikko poika. 

Kaikki meni muuten hyvin; mutta voi luoja tuota meidän poikaa!
Kukaan ei kuullu  mitään, kun Turo-Eemil veti roundia koko ajan
kun pappi yritti puhua. kiljui, nauroi ja huusi.
Turo-Eemil otti sitte ja puri miehen veljen poikaa päähän; ottaan jäi
vaan kauheeet hampaan jäljet !
Sitten kun sielä oli kuukauden vanhempi poika kun T-E
 niin ajattelin, josko Turo-Eemilinkin pahan teko jäis, jos "leikkisi"
sen pojan kanssa niin paskan marjat !  Raasu, kun toinen yritti nousta tukea vasten seisomaan, niin Turo-Eemil otti ja veti jalasta; no toinenhan kaatuu !
JNE. tämä lista on l-o-p-u-t-o-n.
Onneksi ristiäiset oli pienimuotoiset ja kaikki sielä olevat tiesivät , että
T-E on  eläväinen, villkas ja utelias poitsu.

No, sitten lähdimme sieltä suoraan häihin toiselle
paikkakunnalla. Ja sielä vasta hiki tuli !
Ensin oli vihkiminen kirkossa neljältä. Kellosta kun katottiin niin
meni 55 sekuntia ja Turo-Eemil oli  valmista kamaa pois kirkon
penkiltä. Ei malttanut olla paikoillaa, ei sekuntiakkaan. 
No onneksi toimitus oli tosi lyhyt ja saatiin kaikki temput
tekemällä T-E: kutakuinkin suht hiljaa sielä olemaan. Kirkossa
kun kaikuu aivan mukavasti. 
Jäätiinkin suosista takapenkkiin istumaan josko 
pois olis tavinnut aikasemmin lähteä.

No sitten menimme juhlapaikalle ja jumakauta sitä show:ta !
Päästiin pöytään istumaan niin Turo-Eemil repi pöytäliinan ehkä noin kymmeneen
osaan; kaatoi Jussin juomat ym. 
Turo-Eemil sitten "viihtyi" itse juhlapaikalla sen tunnin ja sitten
vietiin se mun vahempien luo hoitoon; koska haluttiin ite nauttia hetki
ja levähtää enne kaikkea....
Mutta kyllä mua suoraan sanottuna hävetti kun muut lapset samanikäisetkin
istui vaan kiltisti paikoillaan ja USKOI mitä niille sanottiin . . .  Ei meillä.
Mutta tätyy sanoa, että häät oli muutenkin tosi kuivat; ja huonosti suunniteltu
etenkin lasten osalta. Ei ollut tilaa, jossa lapset voisi olla vapaasti.
Vaan olisi koko ajan pitänyt jaksaa istua syöttötuolissa tai sylissä.
Varmaan jokaiselle taaperolle mahdoton tehtävä; mutta etenkin meidän pojalle !
Tuli taas monta asiaa mieleen, jonka itse haluan tehdä toisin omissa
häissäni joskus jos sellaiset tulee. 
Mutta oli aika ihana tulla tänään kotiin ja vain OLLA !

Sitten, meillä nukutaan enään yhdet päikkärit ! [:

Netalle suuret onnittelut kävelemisen taidosta ja etenkin 
istumisen taidosta <3 hienoa !


Gibsoni
 et yli reagoi ! Täytyy olla sen verta älliä päässä; että
ymmärtää lapsen ruokkia ! Siinä menee pieni hetki; jolloinka
laps on taas tyytyväinen ja hyväntuulinen! Ei ole suuri vaiva. . . 
Ikävä kuulla, että teillä nyt alamäkeä sielä . . .

Miehet on vaan (joskus) niin uskomattomia ! Ei edes sanat riitä.
Jokaisella meillä varmaan jos jonkulaista kokemusta . . . 




 
Voi jenni, teillä kyllä ei oo shown puutetta T-E kanssa :D
Petapapun Iidalla on vähän sama tyyli, kun Nealla tehdessään jotain oikein, Nea alkaa taputtamaan käsiä yhteen ja hihkuu sellainen korvasta korvaan hymy naamallaan. Esim, kun näyttää missä on kello ja sanon sille, että HYVÄ! :)
Meillä synttärit sitten oli ja meni, tarjottavat suli vieraitten suihin hetkessä. Täytekakkua ja vadelmapiirakkaa jäi pieni pala, muut loppui juuri sopivasti :) Lihapasteijat jäikin vasta seuraavalle päivälle ja Brianna ne oli ainoo juttu mitä en tehny ite. Vieraita kävi kyllä aika paljon, koska kaikki muumimukit oli käytössä (multa löytyy kaikki mitä ikinä kaupassa on ollut) ja loppu-illasta joutu ottaa muita kuppeja käyttöön +sitten mehunjuojilla oli vaan lasit :D Nea jaksoi hienosti koko päivän ja sai paljon mm. kirjoja. Vaatteita ei tullut kauheasti, mutta mm. pinkit reinot tyttö sai :)
Tänään oltiin neuvolassa, saatiin 2 rokotusta, kun nyt oli tullut joku uus ohjeistus, että tuhkarokkookin vastaan pitää rokottaa jo 1vuotiaatkin. Nea oli 10kg / 76,5cm.
 
Heipparallaa!

Onnea 1-vuotiaille! Ja heidän äideilleen ja isilleen! :)

Gibsoni: hurjalta kuulostaa miehes käytös! et ylireagoi kyllä ollenkaan..voimia sinne!

Petupapu: minäkään en oo miettiny YHTÄÄN Jamin synttäreitä :D meillon vielä kuukausi onneks aikaa,lohduttaudutaan sillä ;D

jami oppi reissussa kävelemään ihan kunnolla...toki nopeiten pääsee vieläkin konttaamalla,vaan suurimmaksi osaksi tuo kävelee,tukee ottaa aina välillä jostakin ja sit taas mennään :) niin sulkun näköstä toi kävely!!

Mä olin koko viime viikon vatsataudissa..oli pahin missä oon koskaan ollu!! Onneks jamin mummu sai joustoa töistä ja pysty pojan kans olemaan kotona..mä en kyenny mihinkään! huh,nyt olo jo parempi ja 4 kiloo kevyempi..olisin kyllä mieluummin liikunnalla laihduttanu kun viikon syömättä olemisella :D onnes ei tarttunu kehenkään muuhun se tauti..

muuten reissu meni ihan hyvin,eikä jamillekaan mtn vesirokkoo oo tullu..:)

 
Onnittelut kaikille yksvuotis synttäreitte johosta. Pitäs kai sitä vähä itekin alkaa suunnittelemaan niitä kemnuja vaikka meillä sinne on vielä kuukauen verran aikaa, mut nyt kun rupeis suunnitelemaan nii toivon mukaan ei tulis nii kiire sit toteutuksen kanssa.. Meillä synttäreitä toden näkösesti juhlitaan aika samoilla porukoilla kun mitä aikoinaa ristiäisiäkin eli suht pienesti mutta sitäkin riehakkaammin.. :D
Meille tuli sit taas flunssa. Viime yö meni taas melkein valvoessa kun toine ei osannu nukkua kun nenä tukossa ja tuttia olis kuitenkii halunna syyä.. Toivottavasti tyttö paranis viikonloppuu mennessä kun olis tarkotus lähtee tallinnan risteilyllä käymää kun nyt oikeestaa ainut viikonloppu lähtee jos meinaa kun seuraavat viikonloput alkaa olemaan täynnä kaikenmaailman juhlia.. Lupauduin vielä siskonrippijuhliakin valmistelemaa ja vähän äitin siivouskaveriks.
Viime viikolla käytiin vähä myöhäsessä 10kk neuvolassa ja siellä täti kahto kun neea leikki ja laitteli leluja yhen kuorma-autonlavalle ja heitti sit vaan et vois jo ruveta opettelemaan kuivaks kun osaa leluja laitella sisäkkäin. Kuulemma jostain sellasen "sanonnan" muistaa kuulleen. Noh sen innoittamana sit viikonloppuna purettiinkii Neean hoitopöytä varastoon ja otettiin potta kunnolla käyttöön. Aattelin et no kokeillaan pottailua, ei mulla mikää kiire kyllä 
oo jättää vaippoja pois vielä pitkään aikaan, harjotellaan vaan pikkuhiljaa.. (Aijemmin ollaan iltasin harjoteltu vähän potalla istuskelemista.) Ensimmäisen päivän aikana saatiin  sit saaliiks 3 pissit pottaan ja eilenkin sinne lirahti 3:t pissit. Aika suuresti kyllä yllätyin miten nopeesti Neea tajus potin idean. :o Eilen istu potilla ja kahto minua kun teki pissat pottaan ja taputti et nyt vois taas kehua kuinka hienosti tuli pissit. :) 
Tytöstä on tullu ihan hirvee kirjojen syöjä äkkiä lähtee palasia paksuistakin sivuista kun hetken pehmittää. :D Aamulla katoin kun tyttö leikki nukeilla ja ite puuhailin kettiössä ja hetkee myöhemmin kurkkasin mitä neiti tekee kun niin hiljaseks meni nii siellähän se jurskutti kirjan kulmaa hyvällä ruokahalulla. Pitää kirjat nostaa ylös ja lukee vaan yhessä kun ei niistä kohta muuten oo mitään jälellä.
 
Meillä jäi tänään tuttipullot pois ! 8]

Joo meillä riittää liiaksikin vauhtia ja vaarallisia tilanteita. . . 


Jamille onnittelut kävely taidostaa ! :)


 
Oh, onpas tekstiä! Ihanaa :) (miks ne on taas vaihtanu noi hymiöt!!! arrrgh!)

Onnitteluja jo 1-vuotta täyttäneille! Meil ois ny sunnuntaina synttärijuhlat, aika pienet tulee oleen, ei jaksa hössöttää eikä kämppäänkään hirveenä sakkia mahdu... Mut ihanaa kun sai taas syyn pistää kämppää vähän kuosiin ja laittaa herkkuja. Autokaakku mm. ois suunnitelmis, saa nähä kuin onnistuu ;)

Täällä ei vieläkään kävellä, mutta kyllä noin ylipäätään huomaa kuinka "iso" poika jo on. Tekee samaa ku Petupapun tyttö, kiipee omatoimisesti sohville ja sängylle. Ja huimasti kehittyny se mitä jo tajuaa, tuntuu et sille saa jo jutellakki asioita kun näyttää niin paljon jo hokaavan ;) ja ihmeellisesti alkanu jopa uskomaan välillä kun kielletään asioita.... Pottailuakin ollaan vähän harjoteltu, harvakseltaan pissat tekee. Tänään just päätin et huomenna lähtee hoitopöytä hittoon, poika ei suostu hetkeekään oleen siinä ja mielenkiintoseks muuttunu nää vaipanvaihdot ja pukemiset kun toinen vipeltää väkisin karkuun... kiitos housuvaippojen! paha vaan ettei kestovaippoja saa yhtä helposti päälle :P Päikkärit on lyhentyny kans huimasti, kotona jos nukkuu niin kahet max.tunnin unet, useet onki jo siirtyny yksiin päikkäreihin...

Kuinkas on niillä sujunu joitten muksut on jo tarhassa/hoidossa? Mulla on hirvee ahistus iskeny kun Liekki menee syksyllä tarhaan ja tossa kun käytiin reissussa porukoitteni luona niin iski totuus kun tajusin kuin lyhyt meijän napanuora vielä on :O Liekki on hirveen reipas ja hetken varuillaan olon jälkeen on aina hyvää pataa vieraitten kanssa mut sit toisaalta on ihan lahkeessa kiinni koko ajan... Oon tehny suunnitelman että tässä pian alan vierottaa ensin yötissistä ja sit kun siitä on päästy niin siirretään herra omaan huoneeseen. Ehkä näillä sais vähän vierotettua... Ja kesällä täytyy tietenki imetystäkin vähentää :( Oon vaan ollu jotenki ihan shokissa ku luulin et ei se oo mussa yhtään kiinni. Mut sit totuushan on että kahestaanhan me ollaan melkeen koko ajan... Pitää miehen kesäloman aikana pistää sitäkin oleen pojan kanssa enemmän.

Nii ja vielä Gibsonille, et musta yhtään ylireagoinu. Meillä on ollu samantyyppisiä tapauksia... Ottaa niin päähän kun se harva kerta kun mies on lapsesta vastuussa niin ei tee niinkun pitäs... Ja sit(niinku meillä käy) jos lapsella menee tällasesta pasmat sekasin niin sitä saa sitten ite paikkailla ja kuunnella kiukuttelua... :(
 
Meillä ei kävellä, eikä nousta seisomaan itse. Seisoo tukea vasten jos siihen nostaa; mutta ei nouse vielä ite. . . 
Nousee vain polvilleen . . 
Meillä ei ole vielä tullut  tuota kiipeily vaihetta . . .  Mutta ei siihen enään kauaa mene !
Meillä kontitaan mieletöntä vauhtia paikasta A paikkaan B !
 
Takaisin
Top