Synnäriltä kyllä saa lainata pumppua, ei tarvitse ottaa omaa mukaan. Mäkin tykkäsin eniten ihan käsikäyttöisestä, sähköisessä oli aina väärä rytmi mun herumistahdille :) Mulle rintapumppu oli todella tarpeen juurikin siksi, kun maitoa ei alkuun meinannut tulla kunnolla ja vauva ei jaksanut imeä niin paljoa, että olisi stimuloinut maidontuotantoa tarpeeksi. Siksi piti alussa pumppailla aika paljonkin. Myöhemmin sitten pumppu oli tarpeen, jos piti saada lisämaitoa talteen oman vauvattoman menon takia. Ja varsinkin niiltä menoilta palatessa, huh sitä helpotusta kun sai äkkiä pahimmat maitopingotukset pois. Kerran tai pari kävin aktiivisena imetysaikana kavereiden kanssa kaljallakin niin, että mulla oli pumppu mukana :D Vielä vinkkinä, että rintapumppuja saa edullisesti myös käytettynä, jos ei ole varma, kannattaako satsata uuteen. Toimivuus ja ylipäätään käyttökokemukset kannattaa kyllä tarkistaa - mulla oli aluksi joku halpis pilipalivehje, jonka imu oli niin ponneton, ettei sillä tehnyt mitään. Sitten ostin tämän, mikä ainakin mulla toimi mainiosti: http://www.philips.fi/c-p/SCF330_20...ttoeinen-comfort-rintapumppu#see-all-benefits
Täältäkin ääni maidonkerääjälle, se kannattaa kyllä hankkia kun ei ole edes iso rahallinen panostus. Sen avulla sain pumppaamattakin kerättyä esikoiselle mukavasti varamaitoja pakkaseen omien poissaolojen varalle.
Imetysasioista suosittelen kyllä lämpimästi ottamaan hieman selvää etukäteen. Itse en esikoista odottaessa ottanut vaan kuvittelin, että luonto kyllä hoitaa. Vaan kun ei aina hoida! Ihme oli, että koko homma ei kaatunut heti alkuvaiheessa tietämättömyyteeni. Imetysohjauksen taso vaihtelee niin paljon, että en enää uskalla täysin luottaa siihen, että ammattilaisilta saa riittävää opastusta ja oikeaa tietoa. Imetyksen tuki ry:n Facebook-ryhmä on ihan mahtava!
Täältäkin ääni maidonkerääjälle, se kannattaa kyllä hankkia kun ei ole edes iso rahallinen panostus. Sen avulla sain pumppaamattakin kerättyä esikoiselle mukavasti varamaitoja pakkaseen omien poissaolojen varalle.
Imetysasioista suosittelen kyllä lämpimästi ottamaan hieman selvää etukäteen. Itse en esikoista odottaessa ottanut vaan kuvittelin, että luonto kyllä hoitaa. Vaan kun ei aina hoida! Ihme oli, että koko homma ei kaatunut heti alkuvaiheessa tietämättömyyteeni. Imetysohjauksen taso vaihtelee niin paljon, että en enää uskalla täysin luottaa siihen, että ammattilaisilta saa riittävää opastusta ja oikeaa tietoa. Imetyksen tuki ry:n Facebook-ryhmä on ihan mahtava!
Muokattu viimeksi: