Meillä tyttö nyt 9 vrk ikäinen. Windy, sä oot paljon reippaampi kuin minä. En oo vielä käyny ulkona lainkaan poislukien autollekävelymatkat, kun käytiin vielä lähtöpäivän jälkeen tarkastuksessa sairaalassa ja sitten viime perjantaina neuvolassa. Tänään aion kyllä ottaa itseäni niskasta kiinni ja käydä edes iltalenkillä koiran kanssa. Mies palaa töihin vasta joulun jälkeen eli apuja on kotona hyvin saatavilla, mutta eiköhän se ulkoilmassa liikkuminen tekisi ihan hyvää :)
Meillä 2vee esikoinen on pääosin arkipäivisin päiväkodissa, joten ehditään miehen kanssa hyvin tutustua uuteen tulokkaaseen ja sitten iltapäivällä panostaa enemmän esikoiseen.
Täällä on myöskin lähtenyt imetys hyvin käyntiin. Paljon paremmin kuin esikoisen kanssa. Nyt ollaan menty alusta asti täysimetyksellä ja neuvolan punnitsemisen mukaan painoa on tullut hyvin lisää, jee!
Mulle kerrottiin muuten mielenkiintoinen juttu synnärillä, kun ihmettelin kuinka ahkerasti tyttö jaksaakaan imuttaa. Kätilö sanoi, että monesti toisella lapsella on paljon helpompaa imetyksen kanssa, koska esikoinen on raivannut jo tien rintoihin. Eli ensimmäinen lapsi saattaa uuvahtaa nopeammin imetyksen alkutaipaleella, koska homma on rinnoillekin uutta, mutta seuraavat lapset palkitaan nopeammin jonkinlaisella maidontulolla, joten jaksavat sitten paremmin jatkaakin.
Päivät menee pitkälti maitobaarina olemiseen. Sohvannurkkauksessa alkaa olemaan jo mun berberin muotoinen kuoppa :D Tyttö nukkuu ja syö ja sama kertaa sata... yöllä saan nukkua parin tunnin pätkiä, onneksi pystyn päivällä päikkäröimään tarvittaessa ja hormonitkin kantaa osaltaan.
Nyt jo tuskailen, kuinka nopeasti nämä alkupäivät menevät... Ja tunteet on kyllä pinnassa.. kuunnellaan kotona jouluradiota ja pillitän aina ihan valtoimenaan kun siellä soi Lapsi tuoksuu joululta -biisi... :)
Mikä oli Windy terkkarin arvio mahdollisesta napatyrästä?