Vauvantuoksua ♡

en tiedä oletteko muut huomanneet mitään baby bluesin kaltaista tai ainakin hurjaa hormonimyrskyä synnytyksen jälkeen.. Täällä mennään tunteiden kanssa ylä ja alamäkeä..

Välillä on päiviä jotta ei tarvitse kuin katsoa nukkuvaa neitiä niin itku tulee kun on niin mahdottoman onnellinen hänestä!:Heartpink onnittelukorttejakaan en pystynyt lukemaan kun tiesin että itken heti kun luen ensimmäistäkään runoa:grin
sitten taas seuraavassa hetkessä tuskastuttaa kaikki pienimmätkin asiat, mm. päivisin en yleensä kerkeä syödä kun jogurttia ja kaikkea mitä voi yhdellä kädellä syödä samalla kun imettää.. Yritän imettää niin paljon kun tyttö jaksaisi imeä mutta omamaito ei vaan riitä, tähän tyttö hermostuu ja itselle iskee aina riittämättömyyden tunne kun joudutaan lisämaitoa antamaan.. samalla hetkellä alkaa kuulua mielessä sukulaisten neuvot ja kommentit siitä kuinka äidinmaito on sitä parasta lapselle..:confused1

öisin myöskään mies ei heräile tytön kitinöihin ennen kuin itse joudun hänet herättämään ja joka kerta pyytämään että olisiko välillä hänen vuoro vaihtaa vaippa tai lämmittää maitoa että saisin hetken levätä! kyllä hän yleensä käykin kun pyydän mutta lähinnä ärsyttää se miksi asiaa pitäisi edes pyytää! Jouduimme käymään myös keskustelun siitä kun iltanukuttamisetkin jäivät jatkuvasti minun harteille siitä syystä kun osaan sen homman miehen mielestä paremmin.. onneksi kuitenkin sain hänet pakotettua että hänen täytyy vain harjoitella, ja että jos hän itse on kireä/kiireinen tyttö vaistoaa sen eikä siksi rauhoitu. Joudun usein myös sanomaan miehelle että kun tyttö on hereillä hälle kannattaa jutella, ihan sama mitä tai mistä kunhan hölpöttää.. en tiedä tunteeko mies itsensä vaivaantuneeksi jutellessaan pienelle vai miksi sitä arastelee..

tyttö on nyt siis 2viikkoa 3päivää ja mies palasi tällä viikolla jo töihin..

Kaikesta tästä huolimatta olen siis pienokaisesta ja miehestäni todella onnellinen ja ylpeä ja vaikka he voimia välillä vaativatkin niin paljon heiltä myös voimaa saan! (huh nyt on vuodatettu:dance008)
 
Kyllä täällä myös aika tunteiden vuoristo rataa. Oli varsinkin sillon kun sairaalasta palattiin. Tyttö huomenna 2 vk vanha. Tuntui että jo sain omat tunteeni jotenkin kuriin mutta tänään käytiin tyksissä löysien lonkkien takia ja valjaathan tyttö sieltä sai päälleen jotta lonkat asettuisi. Nyt itkeskelen täällä nuita valjaita, toinen näyttää niin raasulta ne päällä, aikamoinen viritelmä :sad001 ennuste lonkkien suhteen hyvä ja mulla ollut itsellä sama homma ja ei ole lonkat koskaan vaivannut, joten olen luottavaisin mielin että vauvallakin korjaantuu hyvin :)
 
Jemppa90: me kotiuduttiin eilen, tänään neidillä ikää 3 vuorokautta ja mies on töissä :grin. Vähän ärsyttää, mutta minkäs teet. Onneksi ainakin vielä unipätkät on sellaisia, että ehtii hyvin nukkua imetysten välillä ja päivällä puuhastella.
Enemmänkin ottaa päähän anopin tarjoama vauvanhoitoapu, "sen takia että saisin nukuttua".. Hyväähän hän tarkoittaa, mutta minä kun haluaisin ehdottomasti saada imetyksen toimimaan, eikä se onnistu jos välillä annetaan korviketta pullosta tarpeettomasti. Imetys ja vauvanhoito on nyt minun työ, eikä siihen tarvita ketään sotkemaan väliin. Enemmän apua voi jossain vaiheessa olla vaikka siivoamisesta, mutta nyt haluan vain saada rutiineista kiinni ja elää vauvantuoksua kaikessa rauhassa ♡.
 
Täällä neiti huomenna 1 kk ikäinen ja äidin tunteet myllertää edelleen!! Vieläkään en osaa nauttia täysin äitiydestä vaan koko ajan oon huolissani jostakin. Tänään kuultiin labrakokeiden tulokset ja hemoglobiini jo laskenut 92 tasolle eli tosi matala. Pelottaa että jos toi rautalisä ei auta, ottavat tytön sairaalaan ja antavat verta. Toivottavasti ei ainakaan joulua menis sairaalassa. Ens viikon pe uus labrakontrolli. Siihen asti oon varmaan ihan vauhko! :sad001
 
MaMa tsemppiä ja voimia sinne. Toivottavasti saatte viettää joulun muualla kuin sairaalassa!
 
Millaiset navat teidän vauvoilla on? Meidän pojan napa pullottaa tosi ulkonevasti, on suunnilleen peukalon levyinen ja sentin korkuinen. Eilen kokeilin kevyesti painaa sitä, niin se on ontto sisältä! :O ja siitä kuulu sellainen omituinen äänikin, niinkuin navan sisällä olisi ilmaa?! Mies tutki asiaa netistä ja vaikuttaa siltä, että kyseessä olisi ehkä napatyrä :sad001 onko kellään kokemusta aiheesta? Napa ei ole kipeä eikä muutenkaan ulkoisesti esim tulehtunut.
 
Napero 5viikkoa ja hui kamala mihi tää aika on menny! Vauva- arki on menny hyvin, mies kun tulee töistä ja saa syötyä ja nukuttua päikkärit nii mies on aina sillon pylliksen kanssa, eikä onneks tartte eriksee pyytää tai mitään. Homma ruennu toimimaan itestään :)
Hormoonit on meinannu vähä huijella miten sattuu, saattaa yhtäkkiä rueta itkettää ja sitte v*tuttaa ja en meinannu kestää pyllerön itkua yhtää.. kummallisia tuntemuksia... onneks on nyt ainaki menny iha hyvin :) sitä vaa ihmettelee, että miten paljon voi rakastaa toista :eek:
 
Voihan nyt flunssa. Käytin tyttöä lääkärissä kun yskä kuulosti pahalta ja kuumetta toista päivää. En saanut aikaa lastenlääkärille, mut käytiin sitten nenä-,korva- ja kurkkutautien erikoislääkärillä. Pienellä oli toisessa korvassa ja keuhkoissa"tulehduksen oireita". Määräsi sitten antibioottikuurin. Nyt tuntuu kauhealta aloittaa antibiootit noin pienelle :sad001
 
Unikko^3 i feel you. Täällä aloitettiin antibiootit eilen. Jotenki sellanen huono äiti olo. Ett miten meidän pieni nyt tämmösen sai :sad001 Lämpöä ollut aamusta 37.6 (pepusta mitattuna). Eikö se kuumeraja ole 38?
 
Stork, millä perusteilla teille määrättiin antibiootit? Ja mitä merkkiä? Ja onko ollut jo vatsavaivoja? Mä pelkään et vauvan maha menee ihan kipeäksi ja huutaa vaan :sad001 Ja mua jotenkin hirvittää kun noin pienelle joutuu antaan, mut kaippa ne lääkärit tietää mitä tekee :/
Vähän on tosiaan huono äiti-fiilis mut eihän tälle mitään mahda. Ei voi nyt kuin hoitaa pieniä parhaansa mukaan :Heartred
Niin ja kuumeraja taitaa olla se 38 mut sekin on yksilöllistä. Ja kuumemittaristakin kiinni. Taidan seuraavaks hommata vanhan elohopea-kuumemittarin kun menee hermot siihen et taloudessa on kolme kuumemittaria ja jokainen antaa eri tuloksia :mad:
 
Eli me käytiin maanantaina lekurissa. Toisen korvan tärykalvo punoitti. Lekuri sano, että panadolia kolmen yön ajan. Jos öisin silti levoton tai jos kuume nousee niin sitten antibiootin aloitus. No, lämpö oli kurissa mutta toissayö oli tosi vaikea ja siksi aloitettiin eilen illalla kuuri. Meillä on relan d-tipat joissa siis maitohappobakteeri. Kyllä jäbä silti tänään itki selkeästi masua, mutta en ollu vielä kerenny antaa relan tippoja. Saatiin Amorion 100mg oraalisuspensio, 1ml kahdesti/vrk. Soitin vielä terveysneuvontaan ja kysyin noist panadoleist (60mg suppo) niin voi antaa ohjeen mukaan. Sanoi vaan, että ei anneta huomenna aamulla panadolia ja jos on vielä itkuinen niin lääkärille koska antibiootin pitäis jo vaikuttaa ja paras mennä tarkistuttaa tilanne. Jäbä onneks syö, pissaa ja kakkaa normaalisti.
 
Juu juu. Meillä varmaan noiden keuhkojen takia aloitettiim antibiootti saman tien. Sama antibiootti ja annos meillä on 1,6ml 2 x/vrk ja painoa se 4,1kg. Tänään annoin ensimmäisen annoksen eikä ainakaan suuremmin vaikuttanut masuu. Hän onkin nukkunut tänään todella paljon, hyvä vaan jos sillä parantelee itseään :Heartred

Kiitos tttiuhti :Heartred
 
Kurja kuulla, että pikkuisilla on flunssavaivoja :sad001 Pikaista paranemista toivotaan!

Meillä on mennyt tää yö kanssa ihan pelleilyksi. Puoli yhteen asti neiti nukkui hyvin, mutta sitten söi ja nenä meni jotenkin tukkoon. En tiedä johtuuko kuivasta sisäilmasta, menikö maitoa nenään vai onko tulossa kipeeksi. Kuivaa räkää ollut nenussa jo pari päivää. Noh tämän jälkeenhän sitten ei koko perhe olekaan saanut unta vaan neiti rohisee ja nukkuu hyvin pätkittäistä unta ja vanhemat valvoo. Huomaisn myös että on nyt yskäissyt muutamia kertoja.

Stork, Unikko: Miten siis tiesitte että kyseessä on flunssa? Käyn ostamassa niistäjän heti kun apteekki aukee ja kokeilen josko nenä aukeis sillä. Mutta jos jatkuu, niin lääkäriinhän se on lähdettävä, viimeistään ma-aamuna.
 
No just kun nenä meni räkäiseksi ja jäbä sillee kurlasi hengittäessä. Ja sit yski kun räkää valu kurkkuun. Yskä voi olla myös merkki korvatulehduksesta. Ja kuume sit pyllystä. Alle kolmikuinen aina lekuriin jos 38 tai yli. Ja ehdottomasti nenätipat niistäjän seuraks ja käyttöön. Helpottaa liman juoksettumista.
 
Täällä kans alkoi nenän tukkoisuudella. Ensin mietin et onko vaan vetänyt maitoa henkeensä (sekin kuulemma yleistä näillä pienillä). Sitten alkoi olla itkuisempi ja kun se yksi yö meni pienen rohistessa ja seuraavana yönä alkoi kamala yskä. Meillä keskimmäisellä ollut pienenä kurkunpääntulehdus ja aina kun tulee flunssa, hän yskii semmoista "koiran haukunta yskää". Vauva yski samalla tavalla. Keuhkoputkentulehdus kuulostaa hieman samalta niin vein vauvan lääkäriin.
 
Meillä taitaa tämä nenän tukkoisuus liittyä tuohon syömiseen. Eilen aamulla vetäisin friidalla nenästä räät pois ja päovän mittaan huuhtelin Physomerilla muutamaan otteeseen. Ei ollu koko päivänä tukkoinen. Yöllä sitten taas 5,5h unien jälkein söi rintaa oikein ahnaasti ja taas menk lopulta nenu tukkoon. Ei kun huuhtelua ja niistämistä ja nukkui levollisesti taas seuraavat 4h. Vetöisisköhän maitoa jotenkin rööreihin niin että menee tukkoon?
 
Meillä myös olen huomannut että jos tyttö syö oikein ahmimalla alkaa hetken päästä nenässä räkä rohisemaan,,,sitten tahtoo rinnalla ollessa siitäkin hermostua kun ei saa ilmaa muuten kun välillä tissin suusta pudottamalla. Oletteko muuten uskaltaneet ulkona nukuttaa pienokaisia? Itse tiedän että voisi jättää vaunuun ulos lenkin päätteeksi mutta jotenkin en ole vielä raahtinut
 
Meillä kyllä nukutaan ulkona vaunuissa, parhaat unet vissiin liki 4h, eilenkin -4 ja unta 3h, olis varmaan nukkunut pidempäänkin mutta kun äitin piti käydä tunkemassa sormia niskaan ja ties mihin (tarkistin, että pienellä on lämmin) niin siihenhän tuo sitten heräsi
Niin ja vauva nyt 6,5 viikkoa.
 
Takaisin
Top