vauvaneuvolakäynnit 2

                             paino                  pituus                pipo

6 kk                     7420g                 68,5 cm              43,9 cm

5 kk                     7020 g                65 cm                 43 cm

4 kk                     6520 g                62,5 cm              41,5 cm

3 kk                     5860 g                60 cm                 40 cm

2 kk                     5060 g                58 cm                 39 cm

5 vkoa                4670 g                57 cm                 38,2 cm

1 kk                     3540                    53,4                     36,5

2 vkoa                3050                    50,7                     35,8

synt.                   2466 g                47,5 cm              35 cm

6 kuukautiskäynnillä muuta...Rauhallinen, hyvävointinen, ja tyytyväinen poika. Lattialla viihtyy ja yrittää kovasti eteenpäin. Kasvu ok. Soseet, puurot ka korvikemaito (ton vaadin korjattavaksi jälkik'teen kun eihän meillä mitään korviketta mee...) Mukin käyttöä harjoittelee.

Seuraava käynti 7 kk iässä jolloinsaadaan kausiflunssan tehoste (siis sikapiikin tai jotian)...sit virallinen käuýnti 8 kk iässä jolloin lääkäri ja terkkarikäynnit...

 
Pakko kommentoida sen verran, että se alkuperäinen vauvaneuvolakäynnit-keskustelu olisi löytynyt ekalta sivulta painamalla "viimeisin viesti"-kohtaa.
 
Pakko laittaa pikakommentti.. meillä pituutta oli tullut miinus puolisenttiä.. emoticon oikein venyttämällä sai puoli senttiä edelliskertaa enemmän. Mä väitän, että "pikku" mittausvirhe viime kerralla...
 
me käytiin tänään 5kk neuvolassa. Piikit tuli ja itku myös, mutta hieman lievempi kuin viimeks. Ja vierastamisesta huus ihan yhtä paljon :D

paino 6860g
pituus 66,6cm
pää 43cm

pituuskäyrä oli lähtenyt nousuun eli kohta taas 0-käyrällä :D painokin varmaan kiinteiden ansiosta menee nyt viivasuoraan (-9%) eikä enää laske!

Ens neuvolassa Niklaskin saa varmaan sen 7 kiloa rikki :)
 
meidän neiti tänäänn 5kk neuvolassa 6600g ja 63cm. Pituuskäyrä hieman laskeva edelleen, joten seurataan hieman tiheämmin.....=(
Muuten kaikki asiat loistavasti.
 
Hugolla kans tänään 5kk neuvola :) 

Piikit tuli ja itku kans, mutta tällä kertaa sentään rauhoittui ihan jonkun ajan päästä. Edellisellä kerralla piti lähteä huutavan vauvan kanssa pois :( 

Paino 7420g (3080g synt. 4kk 6890g) 

Pituus 67,5cm (49cm synt., 4kk 64,8cm)

Pään ymp. 43,9cm (3cm synt, 4kk 42,9cm) 


Suhteellinen painonnousu vähän alaspäin ja pituus ihan tasainen :) Saa nähdä kun pari viikkoa ollaan kiinteitä syöty, että näkyykö sit 6kk neuvolassa yhtään. :) 
 
Mulla se löytyy sivulta 3 tai 4..vaikka kuinka yrittäis...helpompaa kun nää joihin eniten on asiaa löytyvät samalta sivulta...
 
Aika moni käynyt eilen 5kk neuvolassa.. niin mekin. :)

Pituus 68cm
Paino 6980g
Pipo 42,5cm

Pitkä, hoikka ja siro tyttö edelleen.
Rokotukset saatiin kovan huudon kera, suuhun niiden jälkeen annettu rota maistui tytöstä niin mainiolta, että harmitus unohtui. Illalla sitten nousikin 39 asteen kuume, tänään aamulla vielä 38 astetta. :(
 
Meillä tänään 5kk neuvola, rokotuksista itkivät niin tyttö kuin äitikin....  Viime rokotuksista oli neiti vaan vähän unisempi, nyt ollut ihan hurjan kiukkuinen
emoticon

Lääke auttoi, mutta selkeästi vieläkin normaalia ärtyisämpi...

Pituus: 66,5
Paino 7210

Mun vanhasta neuvolakortista katoin, itae olin saman painoinen mutta 3cm pitempi.....
 
5kk neuvola tänään.

Paino 7540

pituus 67cm

Paino nolla käyrällä pituutta ei tällä kertaa ollu tullut kovin paljoa. Silti nolla käyrällä mennää.

Piikit laiton ajan itketti muuten meni käynti hyvin, hieman vierasti tätiä. Vielä ei ainakaan ole mitään oireita ollu, toivottavasti yö menee hyvin.
 

Meilläkin tänään 5kk neuvola.

paino 6880, eli +580g (mikä on meillä ihan huimasti)

pituus 66, eli +1,2cm

pää 41,8, +1cm

Saatiin korttiin että iloinen, terve ja hyvin kehittynyt tyttö. Osasi noukkia jo tädin näyttämän helmen pöydältä, edelleen kuulemma ikäisiään edellä kehityksessä. Sai rokotteet ja vimpan rotan, itki sen pienen hetken kun rokote laitettiin ja se siitä. Rotan imaisi kun vanha tekijä, täti oli vaikuttunut kun kerroin että Elsa juo vettäkin pillillä.

Ihana täti ei ollut yhtään sormiruokailua vastaan emoticon

 
Pilliä mäkin ajattelin kohta juomiseen koittaa, saas nähdä kuinka käy:) Helpottas vaan niiiiin monia asioita.

Millä oli neuvola viime viikolla, tasan 5kk iässä.

Painoo 7880 (800g tullu lisää kuukaudessa)
Pituutta 67,7 (4cm tullu lisää kuukaudessa)
Py 43,5 (en muista edellistä lukemaa just nyt)

Oli mukava käynti, vaikkakin ne rokotteet tuli ja sen myöten poika oli tosi kärttynen seuraavan päivän rokotuspäivän illasta alkaen. Onneks särkylääkkeet on keksitty.

Ai niin, apteekista sanoivat että heti kun vauva vaan ottaa nestemäistä lääkettä, on suositellumpaa antaa sitä kuin suppoa. Imeytyy kuulema varmemmin. Mä kun luulin et astia olis just toisin päin. Testataan seuraavan kerran siis sit sitä nestemäistä. Ainakin rotarokotteen poika on aina ottanu tosi hyvin, jos sit tän lääkkeenkin kans olis sama asia.

 
Mä hain sitä nestemäistä, mutten antanut: siinä on glukoosisiirappia ja mansikka-aromia.. en halua antaa vielä moisia. Mutta joo, oon ehkä "vähän" tarkka näistä suuhunmenevistä jutuista.. emoticon
 
Meil on nestemäistä panadolia. Se on makeutettu sorbitolilla josta meni meijän pojan mahan ihan sekaisin, joten siirryttiin käyttämään suppoja.
 
Meilläkin on nestemäistä panadolia. Niinä kahtena kertana kun olen sitä joutunut antamaan, on se mennyt alas mutisematta, eikä ole tullut mitään ongelmia. Herkulta varmaan maistuu kun tuoksuukin niin hyvälle...
 
Siinan 6kk neuvola tänään

painoa 7700g      +280g
pituutta 67.5cm      + 2cm
pipo 44.0cm      + 0.5cm

Äiti näytti tätille mitä tyttö osaa ku ei tykänny tätin kopeloinista. Kaikki siis hyvin. Paitti tietty iho jonka takia mennään torstaina ihotautilääkärille.
 
Mulla on kaapissa sekä suppoja että nestemäistä panadolia. 5kk neuvolassa annetun rokotuksen jälkeen illalla alkoi huuto ja suppoa yritin laittaa. No se ei todellakaa pysyny siä missä piti ja se vaan "suli" mun sormiin ja kynsien alle tai sitte vaan pullahti pihalle. Neiti huutaa ihan jäykkänä joten sekin toi lisähaastetta. Nestemäistä saatiin jonkin verran alas - ilmeisesti vahingossa nielaisi osan - mut loput oli sitten pitkin naamaa, leukaa, vaatteita, mun vaatteita ja varmaan ympäri kämppää. Oli ihan hirveää sokerilitkua tai siltä ainakin tuntui kun niinkin pienestä määrästä tuli valtava sotku. Vähän enimpiä saatiin pyyhittyä märällä rätillä, mutta sitten kun viimein nukahti niin ei uskaltanu muuta ku laittaa sänkyyn. Mutta ihan kiva, että molempia löytyy jos vaikka ens kerralla se suppo olis parempi. Päiväystä supoissakin on 2015 vuoteen saakka ja nestemäisessäkin 2013.
 
Aleksin 5kk neuvola toissapäivänä;
(suluissa 4kk mitat)

Paino 8115g (7355g) +760g
Pituus 67,5cm (63,5cm) +4cm
Pää 42,1cm (41cm) +1,1cm

Muita merkintöjä:
Terve, hymyileväinen poika! Kehittyy normaalisti, hyvin kasvaa. Soseita syö, korviketta ja rintaa myös.

Rokotukset sai, itkua ei tullut eikä myöskään tullut kipeäksi rokotteista, onneksi!
Meillä myös suppoja ja nestemäistä, ollaan käytetty nestemäistä, helppo antaa.
 
Takaisin
Top