Vauvaneuvolajuttuja

Päivät menee niin nopsaan näiden kanssa, ettei voikaan tuollaisia hoksata kun ei ole automaattisesti valmis aika :wink
Täällä kävellään jo aika lailla, oikeastaan puolet konttaillaan ja puolet kävellään :shy: On siinnä äidillä ihmettelemistä, mutta olenpas kuitenkin onnellinen että sain nähdä nämä pienet akeleet ettei käynyt niin että hän ne ottais jonkun muun kanssa, esim päiväkodissa :happy:
 
Selkeesti suunniteltu juttu kaupungilta! Käsketään tilailla itse se aika, kun luottavat siihen ettei puolet muista mokomaa ollenkaan :woot: Tulee säästöä :wink

Oi, siellä jo tepastellaan noin ahkeraan :happy: Ihana kun tosiaan sait ihan itse todistaa nuo askeleet! :) Täällä kovasti harjoitellaan ilman tukea seisomista, harvemmin enää pyllähtää vaan aina itse nätisti laskeutuu takas pyllylleen :)
 
Juurikin näin Hellis, selvää säästöä :wink Onneksi on pehmeä pyllähtää pyllylleen kun on vaippa alla :happy: Kerran meidän tyttö kyllä pyllähti aika pahanlaisesti legon päälle niin siittä tuli kyllä itku ja pieni muistelmakin pakaraan :oops: Mutta meno jatkuu :grin
 
Neuvolassa käyty. Poitsu painaa 8600g, mitattu ei ollenkaan, koska "tää nyt on vaan tämmönen välitsekkaus"... Jännä, kun siinähän se mittari olisi puntarin vieressä ollut... noh, en nyt ruvennut sitten vaatimaan, mutta oli se vähä kumma juttu! Muuten ihan mukava juttutuokio oli.
 
Meilläkin seuraava käynti vasta vuoden kohdalla. Paino tosin kuullaan muulla lääkärireissulla kuun lopussa, ihan kiva kuullakin. Tosin ainakin pojulle ruoka maistuu ja jotenkin näyttää omissa silmissä vähän pyöristyneenkin (on siis sellainen minimallinen aina ollut, nyt vähän vantterampi). Ja taidot karttuu sellaista vauhtia, et kaikki lienee hyvin :D
 
Eikö muilla vielä ole ollut 1-vuotisneuvoloita?

Meidän 1-vuotias painaa 7850 g ja on 74 cm pitkä. Kovin pikkuinen tyttö on ja ruokaa syökin melko mitättömiä määriä. Tuntuu elävän lähinnä rintamaidolla. Täytyy nyt ihan toden teolla ruveta vähentämään imetystä, jos ruokahalu siitä kasvaisi.

Onko muilla pieniruokaisia pikkuisia? Mitä vinkkejä olette saaneet ruokahalun lisäämiseen?
 
Meillä oli 1-v. neuvola, mutta sitä jouduttiin siirtämään, kun terveydenhoitaja oli sairaana. Sitten meillä oli se korvauskerta, mutta mies unohti mennä sinne :hilarious: Nyt pitäisi maanantaina heti soittaa ja varata uusi aika. Kai ne jonkun laskun tuosta unohduksesta laittaa. No välillä on laho pää (ei mulla tosin tällä kertaa) :p
 
79 cm ja reilut 11 kg oli meidän pikkuinen 1-vuotisneuvolassa eilen. Draamaa riitti, kun ensin niin mukavalta vaikuttanut neuvolan täti kiusasi peräti kolmella rokotuksella. Pneumokokkirokotteesta nousi jälleen kuume, ja tyttö on tänään aika reppana. Ensi viikolla jännätään vielä, tuleeko MPR-rokotteesta oireita. Sitten onneksi seuraavat rokotteet (mahdollisia influenssarokotteita lukuunottamatta) saadaan vasta 4-vuotiaana.
 
Takaisin
Top