Vauvan yöunet

Elisinha ei mitään, toivoin, et sulla ois joku taikakeino siihen :D Nyt on saatu aika hyvin unille viimeistään 22:30 ja siihen on kai nyt toistaiseksi tyytyminen. Meillä ei kuitenkaan raivohuudeta iltaisin, vaan semmoista pienempää kiukkua, lähinnä nälkäänsä raivoaa ja hitaita rintoja. On huomattu, ettei maito vaan rinnoista riitä kun illalla on isompi nälkä, joten suosiolla pullosta lisuketta ensin ja tissiä perään. Esim tänään 80ml pullosta + molemmat tissit + 50ml pullosta, sit vasta malttoi nukkua. Yritetän röyhtäyttää joka välissä, niin viimeisen pienen määrän uskaltaa antaa pötköllään sängyssä ja nukahtaa siihen, eikä herää siirtelyyn.
Niin ja tuo nukuttelu aloitettiin noin 21:20, poika nukahti 22:10, yks vaipanvaihtokin suoritettiin välissä, et ei yöllä pissat tule vaipasta läpi. Ja noin 19-20 välillä poika tankkasi edellisen kerran, joten kyllä on iltaisin melkoinen nälkä!

Mut unta sit riittää noin 6-8h, joten seuraavalle aterialle onkin tissit täynnä :)
 
Ok juu ei oo taikakeinoja :D joka ilta käytetään samaan aikaan suihkussa tai kylvyssä, se rauhoittaa ja väsyttää vähäsen. Sit neuvolasta sanoivat että pikkuhiljaa yrittää aikaistaa, ettei kerralla yritä saada kasilta nukkuu jos on aiemmin mennyt yhdeltätoista... Sit just sitä että kunnon tujaukset sapuskaa ennen nukkumaanmenoa. Mä mietin että uskaltaisko alkaa kokeilee tassutusta. Siinä pitäisi vaan olla sinnikäs :D pitää kai hankkia kuulosuojaimet, kun musta välillä tuntuu väsyneenä jo pienikin itku riipivältä.
 
Tyttö meni illalla kahdeksan aikaan nukkumaan, pari kertaa yöllä laitoin tutin suuhun ja heräs vasta kuudelta syömään :eek: Ja nyt vielä vetää onnellisena hirsiä tuolla :rolleyes: Monet on multa kyselleet, että joko meillä nukutaan yöt kokonaan. Alkaisko se muka näin aikaisin? o_O
 
Meillä on viime aikoina tullu kanssa toi, että tutti pitää uudelleenasentaa yöllä monta kertaa. Varmaan tunnin parin välein saa olla sitä lykkimässä toisen suuhun, aiemmin vauva ei oo heränny jos tutti on pudonnu. Onneks asennusoperaation jälkeen nukahtaa ite kanssa saman tien uudestaan.

Muuten beibi vetelee kaks 6 h unipätkää yössä, eli ihan mukavasti saa äitikin jo nukuttua :)
 
Josko meillä noin yöt ei muuten oo hirveän hyvin (nyt on 15mim välein heräämisistä taidettu palata 2h välein heräämiseen), niin ainakaan ei tarvia tuttia olla nostelemassa kyn yöllä jos sen yrittää laittaa suuhun, niin toinn vetää heti hirveet pultit :D
 
Meillä vihdoinkin opittu nukahtamaan pinnasänkyyn! Uni siellä ei kuitenkaan kestä kuin max 30 min.. oisko täällä kellään hyviä vinkkejä miten pitkittää unta siellä? Vai onko vain tottumis kysymys? Tutti suussa nukahtaa mutta tutti ei ole syy heräämiseen, saattaa siis herätä vaikka tutti olisi suussa edelleen

Ai nii ja oli päivä taikka ilta niin uudestaan ei nukahda sinne.. sitten joko herätää päikkäreiltä tai jatketaan yöunia äiskän kainalossa :)
 
RiinaEmilia, onko se sänky kuin lähellä sinua? Jos mahdollista nii siirrä ihan sängyn viereen ja anna vaikka käsi kun vauva herää. Toimii ainakin meillä. Tosin alusta asti nukkunut omassa sängyssä mutta samassa huoneessa. Ja välillä nukahtaminen on täälläkin hankalaa, kuuluu varmaan ikäänkin että pitää kapinoida, mutta ei se vauva kuole jos se välillä vähän itkee ennen kun nukahtaa. :)
 
Mä oon tehnyt pojalle pinnasänkyyn sellaset "vallit" pyyhkeistä ympärille. Ei pääse kieriin turhaa ja jotenkin selvästi rauhottaa. Esikoisellakin oli sellaset kääntyilyn takia ja näyttää tepsivän molemmilla. Kannattaa ainakin kokeilla.
 
Meillä mentii kans omaan sänkyyn vaiheittain. Laitoin pinnikseen eka äitiyspakkauksen makuupussin ja se rauhotti kun poitsu oli vähä niin kapaloituna. Myöhemmi jätin makuupussin auki mut laitoin oman peiton päälle, mut makuupussist jäi silti reunat ympärille. Lopuks otin koko makuupussin pois. :)
 
Huoh, meillä on viimeisen kuukauden ajan varmaa herätty tunnin välein ja yölläki pitää reenata konttaamista. Alaa hiljalleen äitiä väsyttää, mutta toivotaa et kuukauden kuluttua alkaa helpottamaan ku toinen saa alkaa kiinteitä syömään.
 
Rsnn? Miksei saisi aloittaa kiinteitä jo nyt? Eikös teilläkin vauva jo 4kk?
Meillä taitaa puskea ainakin yhtä etuylähammasta, katsotaan miten ensi yönä nukuttaa.
 
No sais tietysti, mut ajattelin kuitenki täysimettää sen 6 kk. Mut tyydytän kans itteeni ajatuksel et se kuuluu tähä aikaa ku opitaan nii paljon uutta. :)
 
Meillä kans alkaa äiti olla ihan loppu kun yöt menee ihan läskiks... :sad001 Sit pitäis päivät vielä jaksaa, mut ei vaan aina jaksa. Mä oon vielä semmonen et tarviin normaalia enemmän unta kun ehkä moni muu ja hermoja ei ole luoja minulle suonut tippaakaan! En tiedä kyllä välillä tekis mieli hommata joku tekee yövuoroo meille. Viime yönäkin sain nukuttua ehkä 4h yhteensä.. vaikka isä heräs 2 aikaan kun tyttö alko itkee, mut eipä siinä ite osaa nukkua kun vaipat vaihtuu samassa huoneessa ja kuuluu ääniä.. :sad001
 
I feel you, hanski_! Mäkin tarvin paljon enemmän unta kun normaalit ihmiset ja oon piiiikkasen heikkohermoinen ja temperamenttinen. Näytän oikeestaan ihan kaikki tunteeni aika suoraan, täysillä ja helposti, sekä negatiiviset että positiiviset. Ja sit mulla on miehenä tollanen ihan tavallinen suomalainen, joka välissä se ei oo paras yhdistelmä :rolleyes:
 
Nitti, mun ukko on onneks se rauhallinen ja tasapainottaa mua aika paljon :) Mut joo ihan välillä ahdistaa kun hermo menee väsyneenä ja sit saatan tiuskia vauvalle ja tunnen itteni maailman huonoimmaks äidiks ja itken miehelle illalla et kuin huono äiti oon. Mut ei väsyneenä ja stressaantuneena voi olla hyvä äiti ja ei voi aina jaksaa 8-10h kotona lapsen kanssa.. Mäkin olen sortunut polttamaan röökin taas sillon tällön, mut parempi kait sekin on jos se "rauhottaa" hermoja ees vähän.. Ei pitäis olla itelleen niin ankara. Mäkin koitan jaksaa päivät ja laihduttaa ja olla röökilakossa ja herkkulakossa niin ei ihme jos vähän hermoja kiristää! :sad001
 
Takaisin
Top