Vauvan vaivat ja vointi

Kiitos Simbulaattori :) Vauva on nyt paljon paremmassa kunnossa kun sai antibiootin korvatulehdukseen mutta esikoinen on ihan horkassa ja simmut ristissä.....reppana :)

Sais toi flunssakausi jo mennä ohi. Ärsyttää ku lehdessä kirjotellaan, et menkää äkkiä ottaa rokotteet, niin ja niin monta on kuollu. Viimeks ku oltii neuvolas, ni siin ovel ravas porukkaa, et ei kai oo rokotteet loppunu ? Mä oon vähän sitä mieltä, et toi on vaan nyt keino, et saavat pois vanhentuvat rokotteet. Muutenki se rokotteen suoja on 80% ja se virus muuntuu koko ajan. Mä luotan siihen, et pesen käsiä useesti (siis jos käyn kaupassa jne.) vauvaan en ees koske, ennen ku oon kädet puhdistanu (edelleen siis kauppareissujen jälkeen :D) Liian tarkka ei kyl saa olla, vähän pitää bakteereja antaa tulla.

Mutta, paranemisia pikkusille :)

Joo, vähän pelottelun makua mun mielestä. Mä kans pesen aina kädet, kun tullaan kotiin. Mulla on vähän taipumusta käsien ylipesuun, mut musta on jotenkin inhottavaa, jos on vähänkin likaiset kädet. Pesen siis usein päivässä. Mä en myöskään siedä ajatusta, et päivävaatteet päällä köllötellään sängyllä.. Mut en mä muuten oo niin tarkka.. kotonakin saa olla vähän likastakin välillä. Liian siistikään ei tosiaan oo hyväksi.

minulla itselläni on atooppinen iho,lähinnä huomaa talvikuukausina. tytöllä oli kans jokin aika sit samantyyppistä kuivaa,punoittavaa ihottuma läikkää ja terkka neuvolassa epäili olevan lievää atooppista ihottumaa. itse läytän ceralan perusvoidetta ja auttoi hyvin tytönki ihoon kun koitin. sitä ollaan nyt käytetty. ja iho on hyvä!

Mä kans marmatan miehelle, et sänkyyn ei mennä niis vaatteis, missä riekutaan muualla. Tosin välillä unohan sen ite, ku kiireellä pitää herraa syöttää :D

Meiän pötkylä rupes kiukuttelee ja puklailee. Nukku 2,5h unoset. Kerkes olla puoltoista tuntia hereillä ja nyt sit nukkuu.

Sinbulaattori mul on kans taipumusta tohon käsien ylipesuun, se on niin inhottavaa ku sit käsist lähtee kaikki rasva ja ne kuivuu ja halkeilee. Nyt oonki väkisin opetellu et laitan kunnon rasvat niihin joka ilta, ja joskus yöks viel käsineetki.

Tyyne sai eilen ne 5kk rokotteet ku ei niitä silloin aiemmin otettu. Viel ei mitää erityistä oo tullu, annettii illal varoiks särkylääkettä. Kärttynen se on, mut se voi johtuu hampaistaki. Tyyne ku ei söis täl hetkel mitää lämmintä, kylmää vettä ja kylmät hedelmäsoseet menis hyvin alas. Ja tissikii vähän väkisin menee.

Mä olen myös esikoisen syntymästä asti ollut yliaktiivinen käsien pesijä. Huonoon kuntoonhan ne siittä saa. Nyt oon onneksi löytänyt niin hyvän rasvan, että on kädet pysynyt tän taven paljon paremmassa kunnossa!

Meillä on tyttö tosiaan ollut vatsataudissa perjantai illasta lähtien. Oksentelu loppui silloin yöllä 2 aikaan. Seuraavana päivänä ei oikein syönyt, mutta sain juotettua n. 1/2 litraa nestettä. Ripuloi muutaman kerran, mutta ei enää oksentanut. Tänään aamulla oksensi taas ja ei suostunut juomaan kun 30 ml mehua ja laitoin ruiskulla vielä 20 ml osmosalia. Nyt taas nukkuu. On tosi väsynyt, mutta hereillä jaksaa jutella ja naureskella. Missä vaiheessa sitä pitäisi lähteä lääkäriin? Soittelin Acutaan ja sanoivat vaan jotain epämääräistä.

Voi prkl...nyt tekis mieli päästää suusta kaikki kirosanat! Mulla on vatsatauti. Eikä se haittaa, mutta kuhan ei nyt vauvaan tarttuisi. Toinen on just ollut korkeassa kuumeessa ja syö antibioottia korvatulehdukseen :( lisäksi meillä olis 2 lääkärikäyntiä ens maanantaille ja tiistaille tytön muiden vaivojen vuoksi. Kyllä tätä perhettä nyt koetellaan!

@sukin vauvalle pikaisia paranemisia!

@sukki lääkäriin meette sitte, jos vauva ei suostu enää juomaan tai ei pissaa tule tai jos yleiskunto laskee kovasti. Eli ei jaksa ottaa katsekontaktia, ei jaksa jutella, ei jaksa pysyä hereillä. Jos vauva on kuiva. Pään aukile on montulla, ihoon jää kuoppa painaessa. Aiemminki saa mennä, ne luultaasti kattoo verestä kuivumisen tilan ja suolat.

Myös siinä tapauksessa jos vielä jatkuu huomena tauti kannattaa käydä näytillä, ei ne teit voi sielt poiskaa potkia.

Orvokki Mulla oli kans vatsatauti, joskus silloin ehkä 2-3kk kun vauvalla oli ikää. Käytin käsidesiä ja pelkäsin, että vauva saa kun vielä imetin pelkästään. Mutta vauva (ja kaikki muutkin) säästyi siltä taudilta :) Muistat vaan hyvän käsihygenian!

Kompaan Bettietä! Ja jo vähän samansuuntaisesti kirjoitinkin asukille tuonne fb:n puolelle.

Mulla ei ollu mitään tauteja silloin kun odotin vaikka lähisuvussa kaikki sairasti. Yleensä mulle tarttuu kaikki mikä vaan on tarttuakseen. Pojan syntymän jälkeen sairastin kahteen otteeseen flunssat ja kuumeet siihen päälle.

@sukin ja orvokin pikkuisille paranemisia! :Heartbigred

Meillä hampaiden tulo aiheuttaa nyt hieman harmitusta. Kaks yötä on ollut jo aika levottomia ja samoin päiväunet menee lyhyissä pätkissä. Eilen tuntui terävä hampaan kärki jo, mutta vielä ei ole helpottanut. Voi tosin olla, että molemmat alahampaat puhkeaa tässä samalla.

Onko muuten kellään hampaiden puhkeaminen aiheuttanut pään pudistelua? Meillä poika on tehnyt pari päivää sitä tosi paljon.

Ainii.. ny ku hillevi asiasta puhuu, nii meidänkin pojalla näkyy hammas ikenen läpi. Se puhkee ihan näillä näppylöillä. :D Onhan tuo jo kolme kuukautta kuolannu ja vähän möykänny aina pureskeltavien kimpussa, mut ei oo minusta tuntunu olevan mitenkään muuten erilaisempi. Meidän poika pudistelee päätä joskus lelun, joskus tissin kimpussa.. lähinnä, kun on vähän väsyny. :)

Takaisin