Vauvan vaivat ja vointi

Ymmärrän kyllä hillevi närkästyksesi. Varmasti suivaannuttaa kun apua mennään hakemaan ja asialle ei tehdä mitään. Siinä on lääkäri tavallaan jättäny työnsä tekemättä.

meijän tytölle on ilmestyny alapäähän jotain näppyjä.en nyt sit tiiä et oisko ne vaippaihottumaa vai mitä ne on.tekis mieli koittaa taas yhen paketin verran niitä liberoita,jos noi pampperssit ärsyttää ihoa.

Niistä rasvoista ei välttämättä saa kelakorvausta. Mullekin on useesti vaan kirjotettu nimi paperille. Inhottavaa kuitenkin, ettei lääkäri keskity hommiinsa.

No se varmaan riippuu rasvasta, onko se korvattava vai ei. Kyllä moni noista, mitä kunnon atooppiselle iholle määrätään on korvattavia, mut vaatis vaan sen reseptin. Ei se lääkäri tosin todennut edes atooppista ihoa. Kierteli ja kaarteli vaan, kun kyselin, että mitä toi on. Ilmeisesti ihottuma on vaan normaalia vauvalle.

Kysyin myös eihän voi kyseessä olla psoriasis, kun isälläni on. Niin ei lääkäri oikein tuntunu tietävän millaista se on ja sanoi vaan, että ei hänen mielestään noin nuorella voi olla psoriasis, mutta vaikka oliskin niin samalla tavalla sitä rasvalla hoidettais. En nyt ihan tosissaan edes epäile psoriasista, mutta kunhan mainitsin, kun isäni iho on joskus näyttänyt vähän samanlaiselta. En tiedä mikä valelääkäri tuokin on. Ei ainakaan mitään vastauksia mihinkään saa. Neuvolan jälkeen voi tulkita kortista sen mitä siitä saa selvää.

Mun isälläni on paha psori. Itellä puhkesi vasta teini iässä mutta nyt niitä ei ole mulla missään. Jos stressaan paljon tms. niin mulle puhkee päänahkaan tai kyynärpäihin se psori.

Minulla on myös psoriasis ja mä pelkään, et poika perii sen. Mulla ei tosin ole kovin paha, mut se on silti aina ollut olemassa. Kovassa stressissä pahenee. Raskausaikana katosi kokonaan, nyt taas hiipii hissuksiin takaisin samoihin paikkoihin. Onneksi hoidot kehittyy kokoajan ja nykyisin biologisilla lääkkeillä psori voidaan saada kokonaan oireettomaksi.

Jebulis. Isälläni on ollut kyllä niin paha tuo vaiva aikoinaan kun niitä lääkkeitä oikeen ollut silloin sen hoitoon. Nykyään saa lääkkeitä ja psori pysyy kurissa mutta kynnet ovat kyl sellaset koppurat ja psorin raatelemat et käy oikee sääliks.. toivon ettei itelle tuu yhtä pahaa saatikka si pojalle.... On jännä että meitä lapsia on kolme ja minä olen ainut joka on voittanut tämän psorin lottovoitossa..

Vaikka psori onkin ikävä sairaus ja voi mennä niveliin, kuten allekirjoittaneella jo vähä mennytkin, niin se ei silti ole pahinta, mitä voi saada. Että jos jotain piti ristikseen kannettavaksi saada, niin onneksi se on "vain " psoriasis. Tosin.. en välttis ajattelisi näin, jos olisi niin paha, kuin joillakin voi olla. Tämäkin lievä psori jo vaikuttanut tarpeeksi itsetuntoon, vaikka äiti opetti vahvaksi.

Mä en tajua mitään vakuutuksista, mut otin bonusten takia jonkun lapsivakuutuksen esikolle ja sitten mies otti tytölle kans bonuksien takia ja nyt kolmannen kohdalla en halunnut povata huonoa onnea eli hänellekin sellainen hankittiin. Voiko siis tämä vuodessa muistaakseni n.50€ kattaa jotain yksityisen lääkärin kuluja?

Voi hillevi kuinka ikävä kokemus taas terkkarilta. Juuri tuon takia naapuri veikin ihottumasta kärsivän pojan sinne yksityiselle ihotautilääkärille, joka tiesi heti mikä oli ja hänen antamansa lääkkeet ja voiteet tehosivat myös heti. Ja todella monta tavislääkärin kuuria hekin kuluttivat ilman vaikutusta ennen ku yksityiselle menivät :happy119

No mä oon kyllä vahvasti kääntymässä myös yksityisen ihotauti- tai allergialääkärin puoleen. Saahan siitäkin jotain kelakorvauksia. En kestä kun toinen vaan kutiaa ja poski on verillä ja sit jos se vielä tulehtuukin tai jotain.

Nois yksityisis ei oo rahanmenon lisäks ku yks vika. Niihin on ihan pirun pitkät jonot. Ainaki just näille spessulääkäreille. :/ Meil on kans pojalla vakuutus. Toivottavasti ei tuu pitkään aikaan käyttöön.

Joo, mekin hankittiin vakuutukset tietenkin pojalle. Meillä on kyl vaikka samana päivänä mahis päästä yksityiselle erikoislekurille, jos tarvis. Ei tarvi jonottaa, korkeintaan pari päivää. Ja kun meillä on autovakuutuksia lukuunottamatta kaikki pohjolassa, nii meillä on myös täällä OP:n oma sairaala, jonne pääsee heti ja siellä myös hoidetaan korvausasiat heti.

Mulle on kirjotettu perusvoiteita atooppiseen ihoon ja silloin kun lääkäri laittaa merkinnän, että pitkäaikaisen ihotaudin hoitoon, niin sillon siitä saa kelakorvauksen. Näin olen itse käsittänyt. Tietenkin tämä koskee vain perusvoiteita.

Meidän pojalla toinen silmä vuotaa kokoajan. Lääkäri neuvolassa sanoi että sitä seurataan 8kk ikään asti, ennenkuin tehdään lähete polille, jossa silmätiehyet laajennetaan. Nyt vain putsaus ja painallus silmänurkkaan hoitona. Tosi ikävä juttu. Ei varmaan muita keinoja ole?

Känkkis mulle sanottii et se laajennus tehää 1vuotiaalle, ei sitä aiemmin ja näin sano esikon aikaan just toi päksin silmätautien erikoislääkäri. Esikolla oli toinen kyynelkanava tukkeutunu ja tk:n huuhaa-lääkäri laitto meille kiireellisen lähetteen sen takia lasten polille ja sielt ne ohjas meiät silmätautien polille. Lopult selvis et se lääkäri oli laittanu väärää paikkaa(eli lasten polille) lähetteen ja täysin turhaa se oli kiireelliseks luokiteltu. Esikko oli 3kk? jos oikein muistan. Sielt me saatii mukaa resepti antibioottisilmätippoihin, ja niitäki piti hakea vast sit ku silmä lopulta tulehtu. Tyynellä oli kans sama silmä vuotava, mut nyt viimesen parin viikon aikana on selkeesti vuotaminen vähentyny.

Meillä just kylän yks tyttö joutu tohon leikkaukseen, ku toinen silmä vuosi ja silmätiehyet oli syynä.
Todella hienosti meni viime kesänä 1 vuoden iässä leikkaus ja parani muutamassa pävässä. Äidille ainakin jäi positiivinen olo. Kyllä se toinen silmä koko ajan vuosi ja vuosi eli iso muutos nyt katsella iloista pientä tyttö, jonka silmät ovat kunnossa :happy119

On se ikävää tuo silmänkin vuotaminen. Meilläkin oli alussa pari kuukautta sitä, että toinen silmä vuoti ja tulehtuikin kaks kertaa. Toisen kerran jouduttiin käyttää antibioottikuuri ja toisella kertaa parantui kun tiputteli äidinmaitoa silmään. Toivottavasti teidän tilanne korjaantuisi vielä ilman leikkausta känkkis.

Meillä on molemmat tytöt kuumeessa ja kovassa yskässä. Tänään kävin näyttämässä vauvaa terveyskeskuksessa ja pienellä oli vielä kaiken kukkuraksi korvatulehdus! Voi kökkö :(

Meillä on isompi flunssassa, nyt on kauhea yskä meneillään. :( Harmittaa, kun ei ole toinen uloskaan juuri päässyt, toissapäivänä käytiin vajaa puoli tuntia, ettei tule ihan mökkihöperöksi, mutta en tiedä, oliko siitä enemmän harmia kuin iloa. Kuumetta ei sentään ole ollut. Onneksi vauva ei ole vaikuttanut flunssaiselta, vielä ainakaan. Pikkuisen köhi eilen ja välillä aivastelee, mutta ei vuoda nenä eikä ole kuumetta. Toivotaan, että menee näillä pienemmillä oireilla ohi!

Voi pieniä... pitääkin olla kaikenlaista vaivaa reppanoilla. Toivottavasti noi silmäasiat hoituu helpolla ja vaivat helpottaa. Kovasti tsemppiä myös flunssaisille pikkuisille. :Heartred

Takaisin