Vauvan vaivat ja vointi

No varmasti. Me ollaan miehen kans muutenkin niin paljon yhdessä, etten kyl sanois sille, et jääppä sä kotiin. :) Ps. en hiljentynytkään täysin, kun ei poika ottanutkaan tissiä.. joi pari kulausta ja sit himos jo lelujensa pariin... Ihan on iloisen oloinen poika, vaikkei tosiaan ainakaan vielä oo levolac vauhdittanu masun toiminta. Pienen oranssin tanhaisen gnöbön oli päästäny vaippaan, et kai sieltä kohta tulee sitten loputkin.

Meillä käytettiin muuten sellaisen "ärtyneeseen pyllyyn" Sibicortia, kai aika yleisesti vaippaihottumaan käytetty. Neuvolasta ohjeistivat sitä hakemaan apteekista. Ei ole sen jälkeen kyllä tarvittu, nyt on pärjätty ihan sinkkivoiteella ja talkilla, jos on johonkin joskus satunnaisesti tarvittu. Meidän neidillä tahtoo esim. kainalot hautoa herkästi. Pitää tosi tarkkaan kuivata kylvyn jälkeen ja muutenkin tarkkailla aina, että tarviiko talkkia tölätä.

Jos suunnitellaan joku tapaaminen, ni mekin kyllä tullaan paikalle, jos vaan suinkin päästään! :D Joutuispa taas muutkin kuin me kuuntelemaan tuon esikoisen jatkuvaa papatusta. Joku reissuhan se pitäisi kesällä kuitenkin tehdä, Muumimaailmassa oltiin viime kesänä, nyt ajattelin, ettei sinne, kun Kiira on vielä niin pieni. Oi kesä, mukavahan siitä on jo haaveilla, vaikka ei tässä talvessa (jos tätä nyt oikein talveksi voi sanoa, taas plussakelit) mitään vikaa ole.

Kohtahan se on kevät. Pari kuukautta, ni alkaa olee oikein valosaa ja mukavaa. Nii ja kurasta, tosin sitä se nyt on ollu muutenkin. Ei ny liittyny kyllä pätkääkään vauvan vointiin. Tai no, vauvaki voi paremmin, ku pääsee ulos temmeltää :)

mä niin ootan sitä ens viikon keskiviikkoo et se lääkäri tutkii noi tytön lonkat.äskenkii vaipan vaihossa kuulu kauhee lonksuminen.tulee tälle mammalle pitkä loppu viikko.:sad001

Kun meidän esikko leikattiin, niin siellä viereisessä pedissä oli lonkkavikainen tyttö.. Se oli kyllä jo1,5 vuotias, mutta vaikka äiti oli sanonut, että mielestään lonkissa on jotain vikaa, niin ei lääkäri ym. ollut kuunnellut.
Sitten kun tyttö lähti kävelemään ja selvästi rupesi raahaamaan toista jalkaa jouduttiin leikkaukseen. Ne pelkäsivät, että ensin joudutaan 2 viikkoa olemaan sairaalassa, mutta leikkauksessa ei asiat ollutkaan niin huonosti eli he pääsivät tytön kanssa kotiin, mutta kyllä pisti itselläkin vihaksi ja tyttöä kävi sääliksi, kun on juuri oppinut kävelemään, niin sitten laitetaan molemmat jalat kipsiin viikoiksi vain siksi, ettei äitiä oltu otettu vakavasti ajoissa.. :smiley-angry002:sad001

Toivottavasti sun tytöllä Jäde on kaikki kunnossa ja jos on jotain, niin helposti hoidettavissa. Ainakin olet "ajoissa" huolissasi.. :happy119

en mä varmaa oiskaa mut kun tiiän että niissä lonkissa on sitä vikaa ollu ni nyt oon sit tosi varovainen niien lonkkien kanssa.kyllä kiinnitän huomioo jokaisee muljahduksee ja naksahduksee.

Pojalla kans naksahtelee joskus nivelet, mut se kai on ihan normaalia vauvoilla. Vähän vaan säikähtää, kun kuuluu pieni poks. Mullahan oli vauvana lonkkavika ja mulla pidettiin kuukausikaupalla jotain tukea. Siitä huolimatta nousin alle puolvuotiaana tukee vasten seisoon ja lähin käveleen kauheen aikasin. Kyl se siitä Jäde. :)

Ois muuten kiva idea se Korkeasaari :) Mä oon sinne haikaillu jo muutaman vuoden mut ei oo tullu aikaseks päästyä. On aina noi kyyditysjutut ongelmana ku ei oo omaa autoa, bussilla en uskalla lasten kans lähteä. Ja enhää mä hesas osais muutenkaa kulkea :sad001

Tyynellä ei lonkat naksu, mut olkapäät ja lapaluut senki edestä. Lääkäri vaan totes et ei sitä kiinnosta muut kuin lonkkien naksuminen. Eli kaikki muu kai saa sit naksua ja paukkua oikee kunnolla. Esikolla on erittäin liikkuvat nivelet, mut enpä muista et se ois noin paljon naksunu ja paukkunu vauvana.

just sitä lonkkatukea mä en tytsylle haluis,sillo vasta syntyneellä se tuki ois menny mut ei enää tässä vaiheessa ku pitäs opetella ryömimiset ym.ja sillon niitä lonkkia ultrattii ja katottii et sitä tukea ei tarvita,sillon se tieto helpotti,nyt sama pelko taas eessä.

Joo, ei se kuulemma mullekaan mikään riemu ollu. Sit kun sen sai aina ottaa vähäks aikaa pois, nii johan olin juoksemassa.. ettei se mun menoa viivästyttäny vaan ennen aikojaan lähin liikenteeseen. Mulla ois vaa jääny toinen koipi pitemmäks sen vian takia, jos ei ois pidetty sitä tukea. Toivottavasti teillä ei tarvita sitä. :)

Tsemppiä jäde lonkkaongelmiin!

Meillä on selätetty eka kuume, jota olikin sitten peräti yli 39 astetta. Vähän hirvitti. Nyt nuhanenä itkee, pitää mennä

Pikaista tervehtymistä Hellin vauvalle! <3
Saa nähdä, millon meidän pojalle iskee se eka flunssa.. ei kyl tarviiskaa iskee.. ylimäärästä huolta. :(

Olen itsekin vähän tässä taudissa, kun olin tulossa kirjoittamaan tänne uudelleen samaa juttua kuin eilen... Eipä mulla sitten muuta kuin että Kellitys mikä tapaaminen, milloin suunnilleen ja missä päin maailmaa? Vähän huonosti ehdin ja jaksan lukea vanhoja juttuja, odotan vain saisiko tämän tiedon valmiina :) Olisi hauska nähdä foorumilaisia, vaikka olenkin aika huono reissaamaan.

Voi ny perä. Saatiin se hyppykiikku ja nyt sit heti meni yks tyyppi pilaa sen ilon. Sano, et kiikkuvauvoilta tosi useesti joudutaan leikkaa (oliko se nyt) akillesjänne ja tulee varvastamista ja selkäongelmia jne... Usklataako sitä nyt sit ees käyttää.

Takaisin