Vauvan vaivat ja vointi

No joo ja kaveri pelotteli et ku eka tulee nii ei mee kauaa ku toinen tulee viereen... taas panadoolit käyttöö... miks ei voisi vauvan kipuja jotenki siirtää vaikka ittellensä niin ei tarvisi mitää ylimäärästä tuupata toise persiisee?

No olisko 2-3 päivää...? Mutta kun kolmantena yönä ku pistin panadolin niin oli vissiin turhaa... että kovasti vaan puruleluja päivällä pureskeltavaks ja yöllä kipulääkettä... näin mä tein ja hyvin meni :)

Okei...mä jännään et millonkaha lie toi hupsauttaa sen leegon esille. Ku välillä rähjää ja jäystää leluja, nii oon epäilly.. ei silti sit tunnu kipuilevan, vaik mistä mä tiän.. mut yleensä sylissä loppuu se räyhääminen sen lelun kans.

Sinbu Meillä ainakin se eka hammas näkyi jo ennen kuin oli ikenestä läpi. Neuvolatäti sen tajus ja sano että kyllä nyt on hammas tulossa, paistaa selkeesti läpi vaikkei olekkaa ikenestä viel tullu :) Seuraavana vai sitä seuraavana oli hammas tullut ikenestä läpi ja kyllä sitä huudettiiki koko ilta ja yö.. Ennen ku äiti tajus lääkettä antaa.

Meillä tuli toinenkin hammas tänään läpi. Ensimmäisen hampaan tulo huomattiin vasta, kun se tuli läpi ikenestä eli la 8.2. Perjantaina haroi vähän korvaansa, minkä äitini huomasi ja epäili tietysti heti, että kipeäksi on tulossa. Itse en asiaan kiinnittänyt sen enempää huomiota, kun ei ollut itkuinen eikä minun nähteni sitä korvaansa haronut. No, yö menikin sitten kitistessä. Ei siis jatkuvasti kitissyt, mutta kun heräsi syömään, niin ei nukahtanutkaan ihan niin vain takaisin, vaan kitisi aikansa ja piti asentoa vaihdella, ennen kuin rauhoittui. Enkä siltikään siinä tohinassa tullut ajatelleeksi, että hammasta tekee. Seuraavana päivänä sitten illalla huomasin, että hammas on tullut läpi. Kitinä helpotti hetkeksi, yksi yö meni välissä normaalisti, sitten alkoi taas kitinä, kun kotiin palattiin. Katsoin suuhun ja mielestäni oli tuon yhden hampaan alun vierestäkin ien turvoksissa ja punainen. Taas oli vähän kitinää toisella ja vain kylmä purulelu helpotti, sylissä piti olla enemmän, ja tänään sitten perhekahvilassa huomasin, että nyt on tullut toinen hammas läpi. Pienellä kuitenkin selvittiin, Kiira siis vain kitisi enemmän eli ei viihtynyt lattialla niin hyvin ja yöllä syöttöjen yhteydessä kitisi. Ei kuitenkaan huutanut kertaakaan suoraa huutoa. Eikä tarvittu särkylääkkeitäkään juurikaan, yhtenä yönä taisi supon saada. :) Eli jos hyvä tuuri käy, niin ei nuo hampaat suuresti vaivaa. Ja Kiiralla vaivasi enemmän kuin esikoisella aikanaan.

Joo, tolla kuultaa ylärivissä hampaat läpi, vai kuvittelenko? Siis siinä edessä. Alhaalta ei anna kattoa, mut jos sormella tunnustelee, niin kai ne siel on mut ei vaa näytä olevan puhkeemasssa vielä. Jospa se poika antaisi ens maanantaina neuvolatätin vaikka vilkasta vähän, nii ei tarvi mun arvuutella. :)

Meillä kanssa kuultaa siinä edessä ylhäällä :) Mut muita hampaita ei kyllä näy... en tosin ole kunnolla päässyt katsomaankaan. Kitinää on ollut yöllä kyllä jo pidempään ja eilen tosiaan sitä korvan hieromista, mutta ei muuten tunnu vaivaavan hampaat.

Uuh.. Meijän poika siis nukkuu koko yön heräämäti mut nyt oli eilen yö sellanen et tarvin pannullisen kahviaaaa!! Melkein joka tunti herättiin.. Pitää varmaa koittaa tota panadolia ens yönä jos se hammas kiusaa... (Hyi mörkö muumeissa!! o_O) Kaiken kukkuraks mies oli taas niin ihana ettei heränny herätyskelloonsa, potkin ja mätkin sitä et se nousis mut eeeeiii... sitte se vasta heräs ku tultii Nippulan kans olohuoneesee kattoo piirrettyjä :angry4

Onneksi oma mies herää herätyskelloonsa eikä meistä kumpikaan harrasta torkuttamista!

Meilläkin herättiin viime yönä aika usein, mutta ei kitisty. Tiedä sitten, minkä takia söi taas muutaman kerran. Sitten kun olisi pienempi neiti antanut äidin nukkua, niin isompi herätti. Tää on tätä. :D Voi kun olisi niin kiva, jos tuo Kiira ottaisi tavakseen syödä vaikka sen kahdesti yössä. Saisi niin hyvin nukuttua. Mutta hänellä ei nyt tunnu öisin oikein rytmiä olevan. Tai kai se vaan hakee sitä vielä.

Täällä alkaa äitiltä yöunet menemää Tyynen takia. Ei se välttämättä kitise tai edes heräile, mut se hirveä pyöriminen. Täytyy nyt pari yötä viel vieres nukuttaa sitä, et mä ite saisin totutella ajatukseen siitä, et pitää Tyyne siirtää omaa sänkyyn. Miten se onki näin vaikeaa, esikon kans ei ollu mitää ongelmaa ja se siirty pinniksee just 5,5kk iässä. Tosin silloin loppu esikon kohalla imetys, mut Tyyneä viel imetän. Johtuu varmaa siitä sitte.

meillä minä kävin viime yönä kahesti laittamas tytölle tuttia suuhun,mies ei heränny itkuhälyttimen äänee.ja mies luotti siihen et tytsy herättää ennen puol kuutta,no ei heränny sekää aikasii ja sit ku se miehen herätyskello rupes huutaa ni varmaa heräs alakerran rouvakii.helvata miten koval se oli.

Meillä nukutaan nykyää niin, että vauva omassa sängyssä pinniksessä. Minä omalla paikallani meidän sängyssä. Mies nukahtanut sohvalla. Ja jossain kohtaa yötä havahdun siihen, että esikoinen on kömpiny omasta sängystä meidän sänkyyn iskän paikalle :grin Pakko myöntää; nukun paremmin kun mies ei oo vieressä kuorsaamassa, narskuttamassa hampaitaan ja torkuttamassa herätyskelloa :grin

Joo,meillä mies kuorsas viime yönä,ja mä tollo kuvittelin et se on tyttö viereisessä huoneessa:laughing002 syystä että itkuhälytin otti jostain häikkää ja räsähti.aattelin vielä et kylläpäs se kuorsaa kovaa.sit selvis et se olikii se sika siinä vieressä.

Kiira nukkuu niin rauhassa vieressä, ei paljon pyöri, potki tai huido, niin ei sen puolesta tarvitse siirtää vielä pinnikseen. Ja itsekin saan ihan hyvin kuitenkin nukuttua, mutta tietysti nyt voisi jo pidempiä pätkiä kerrallaan nukkua. Miulle kun ei ees nuo päikkärit sovi, ei sitten yhtään. Jos erehdyn nukkumaan päikkäreitä, niin olo on herättyä pahempi kuin ennen nukahtamista. Mutta jaksaapa tuota silti touhuta eikä tarvitse illalla hirveän aikaisin sänkyyn kaatua. Mie kun yleensäkin meen nukkumaan siinä kymmenen aikaan, viimeistään yheltätoista, ja mielellään sit nousen aikaisin. Paitsi nyt vauvan kanssa nukun niin pitkään, kuin neidit sallii. :D

Meidän poika välillä "kuorsaa". Oppinu jossain välissä sen suun kautta hengittämisen, nii saattaa päästä sellaista suloista snoort, snooort ääntä.. sit maiskauttaa suuta ja jatkaa tuhinaa.. :D

Meillä oli tytöllä viime yönä vissiin aika pitkään kakkavaippa ja nyt oli koko päivän pylly ihan punainen ja kipeän oloinen. Vaipanvaihto aiheutti kitinää. Sinkkivoide tuntui kirvelvän. Mitä siihen voisi laittaa, perus bebantheniako?

Meillä paras apu oli apteekista saatava Mitosyl voide. Tosi riittoisaa. Parissa päivässä parani ihan verillä oleva peppu (eka rota ja ripulikakka :/). Suosittelen!

Laita sukki ihan perunajauhoja, ei kirvele ja toimii samalla tavalla, ku rasva :) Niitä ei vaan saa käyttää yhtä aikaa. Meil oli tos joku aika sit nivusessa pieni nirhauma, ni siihen laitoin Bebanthenia, jos ei ois auttanu, ni perunajauhot ois ollu seuraava.

Takaisin