Vauvan vaivat ja vointi

Meil kans puklailu vähentyny, mut silti aina istutan sitteris hetken aikaa ruoan jälkee ettei vaa heti tulis ulos.

Meil puklaillaan aika vähän (paitsi tietty niille uusille matoille) Ei oo ollu semmonen koko ajan puklaileva. Just vaan se, et syö masun täyteen ja sit viel vähän (ihan ku äitinsä), ni ne ylimääräset tulee sit pihalle.

Vauvana (ihan ku ei enää olis) kävi just niin, et syötön jälkeen turautti kakat, ni sitte ku pyllyä pesi, ni tietenki se käsin paino sen verran massua, et ylöshän ne maidot tuli.

Meilläkään ei paljoa ole puklailtu. Ostin ennen vauvan syntymää useampia sideharsoliinoja ja huomasinkin että siellä ne ovat kaapissa viikattuna. Muutama on ollut käytössä, mutta niin harvoin tarvittu. Silloin tällöin on puklailtu, jos on liikaa saatu maitoa yöllisten tilailujen jälkeen ja samoin meillä kävi pienempänä kuin Kultashiinilla että syötön jälkeen vaipan vaihto tilanteessa tuli puklut kun äiti tai isä vähän pyöritteli vauvelia.

Meil on varmaan 20 puklurättiä ja joskus tuntu ettei sekään riittäny :/ Nyt pärjätään jo muutamalla :)

Ja niistä on tullu tärkeitä uni/leikkikavereita :) Kai nyt kun reilu 5kk jo niitä tuijotellu koko ajan xD

meillä on kans niitä parikymmentä,käytetää niitä vaipanvaihossa perseen alla,puklurätteinä,naaman pyyhintää ym. tietenkii eri harsoja eikä sitä yhtä ja samaa.

meil Nippula heitti just osan aamu puurosta ja maidosta meikäläisen tissivakoon..:sick006 meillä tuntuu olevan tuota puklailua vielä jonkin verran... Rättejä meilläkin on varmaan se kakskyt mikä riitti juuri ja juuri kaks päivää ihan aluksi... mut nyt onneks rauhoittunut :)

Meillä vaipan vaihdossa ovat käytössä pikku pyyhkeet, joita olin ennen vauvan syntymää heivaamassa kirppikselle. Onneksi en vienyt kun tajusin että nehän on just passeleita vaipanvaihdossa. Olin kerännyt niitä ison pinon ja eivät olleet enää käytössä käsipyyhkeinä kun tuntuivat liian pieniltä nykyisessä kodissa.

Pitääkin koittaa unikaveriksi taas tuollaista harsoa. Tuo rättiorava ei oikein innosta, joskus käy suussa, mutta sitten lentää pois.

Meillä on harso eli rätti aina unikaverina ja kainalossa. Käytän sitä myös imettäessä suojana ni tuoksuu varmaa mukavasti maidolle :grin Esikoinen kantoi kans rättiä pitkään ja siitä oli suuri apu kun tutista tuli aika luopua. Päiväkodissa esikoisella on vieläkin oma rätti päikkäri aikaan mutta nyt näyttää siltä, että kotona titi-nalle pehmolelu on viemässä rätin paikkaa :grin Meillä on rätit värikoodattu, täysin valkoiset on esikoisen ja loput vauvan :)

Kiirakin on aika vähän puklaillut. Toki joskus tulee, jos on syönyt liikaa tai liian pian ruokailun jälkeen touhuaa jotain, mitä ei vielä pitäisi, tai jos äiti painaa mahaa pesun tms. yhteydessä. Mutta vähemmän tämä puklailee kuin esikoinen. Esikoisella taisi johtua siitä, että äiti ylensyötti vauvaa alkuun, kun ei tajunnut kokeilla, olisiko sillä joku muu hätä tällä kertaa kuin nälkä. :D Sekin kyllä siis rauhoittui paljon, kun tajusi itse, että syötän liikaa.

Harsot meilläkin on käytössä enemmän vauvan mutusteluun kuin puklurätteinä. Vaikka toki niillä sitten voi sitä pukluakin putsailla. Öisin on myös sängyssä harso, jonka laitan syöttäessä toisen rinnan päälle, jottei ole peitto ihan märkänä. Ja unillehan tuo nukahtaa harso suussa. :) Onneksi ei ainakaan vielä ole mikään tietty harso uniriepuna, että saa välillä koneessakin käyttää. Tuolle tosin kelpaa muutkin kuin harsot, esim. unilelut ja peitto. Peittoa ei vaan äidin mielestä tarvitsisi märäksi lutkuttaa. :D

Harsot ja pienet pyyhkeet on ihan must meidän pojalla. Niitä on kiva mussuttaa.. ja mikäs siinä! Pyyhkiipähän samalla kuolansa niihin, kun niitä mutustaa. Äiti tykkää. :D

Nappo meillä esikko harrasti tota samaa; välillä tuntu et se tarkotuksenmukasesti nappas aina mua puseron rinnuksista ku puklu oli tulossa ja suoraa rintojen väliin :puke

Äkänen pikku-ukko täällä meillä tänään.. hyvin tyytymätön vähän kaikkeen. Ei siis itke vaan karjuu. :D Sit kun viihdyttää, nii kaikki on hyvin. Taitaa olla väsyny.. pitää työntää tissi suuhun ja alkaa vähä aikasemmin ku normaalisti uniasioitten pariin. Vois liittyä mieskuuro Huutajiin toi poika... :D

Tyyne simahti ennen aikojaan (yritetty et nukahtas 21) jo puol ysiltä. Oli tosi kiukkunen ja mä laitoin yuotubest lastenlaulut pyörimään. Tyyne istu sitteris ja pomppi musan tahdis kolmen biisin verran ja sit sammahti. Tosin sänkyy ku olin siirtämäs ni yritti jatkaa jameja :smiley-bounce012 Täytyyki kokeilla useemmin tota musan voimaa, ku se niin hyvin hiljentää huuudon.

Joo, meidän karjuja oli vaan tosi väsyny. Höpsö ei tajua, et kannattas nukkua siel vaunulenkillä enemmän ku puol tuntia, nii ehtis isin kans leikkiä illan kotona eikä väsyttäs. No, kasilta sit iltatissille ja ukko oli täydessä unessa ennen puol ysiä. Mut kappas.. jäbädude nukkui kahdella syötöllä kellon ympäri. Kakskyt yli kasi noustiin uketsun kans ylös. Ohhoijjaa.. :D

Meillä jäbä nukahti joskus 2130... Kiukkupäivä jäi vissii maanantaille.. eilen se oli varmaan löytäny ja syöny äidin ärrimurrin keksit :DD herättii 7 ja noustii vasta n0730... vissii raukalla oli eilisestä niin väsy et se ny nukahti aamupuuron jälkeen :D eilen kokeilen myös hampaan pesua... ilme oli kyl näkemisen arvoinen " mitä hittoo sä tunget meikäläise suuhu?" :)

Hehheh.. varmaan hauskan näköistä joo. Meidän poika on pureskellu aikuisten hammasharjaa. Siis käyttämätöntä.. vinkee tuttavuus ja mikä ilme, kun mä vähän rapsutan ikeäni sillä hammasharjalla.. vissiin helpottaa kivasti. :D Ja ei näy vieläkään hampaita pojalla.. :D Noh, eipä mun puolesta oo kiirekään, kyl ne kaikille tulee ennemmin tai myöhemmin. :)

Takaisin