Vauvan vaivat ja vointi

Meil on kans ihan selkeesti tota testailua. Teatteri-itkuakin on ruvettu kokeilee. Toi jätkä on niin huvittava. Pitäs olla sylissä ja jos erehtyy laittaa hetkeks vaikka sänkyyn makoilee, niin pitää heti protestoida. :D

Meillä on kans harrastettu just oscarin arviosta teatteri-itkua välillä. Sanon aina pojalle, et älä nyt kuule hupsuttele, poika. Sit silmät pyöristyykin ja pääsee vino hymy. :D

meijän tytölle tulee aina virkayskä:) jos se haluu jotain ja nopeesti ni sit kuuluu semmosta pientä yskimistä ja kummasti se yskä menee ohi ku sen luokse menee:laughing002

Mittailinkin kuumetta,ei ollut. Illalla oma itsensä ja naureskeli ja höpötteli. Aamu tissutus éi onnistu alkaa kauhea raivo/alahuulli suoraks kun tissi lähestyy :(
Vinkkejä.Siis mikä tää tissilakko on?

Meillä oli viimeset kolme päivää lakkoilua tissillä. tänää on ollu jo helpompaa. Mä oon sit pistäny vauvaa nukkumaa ku ei oo tissi kelvannu, kyl se sit on myöhemmin maistunu vaik silloinki tappelun kanssa. Annika meiän tissitaistoista on useemassakin viestissä tuol Imetys-ketjun puolella. Mut voit joutua vähän selaamaan. Mä en ite tarjoo ollenkaa muuta vaihtoehtoo ees tissille ni siks se aina jossai vaihees kelpaa, ku ei oo sitä pulloa helppona tienä Tyynelle.

taitaa noi raivarit olla yleisiä vähän kaikilla.meilläkii vaikka saa vaan pullosta ni tänäänkii ollu ruokailut yhtä taistelua.eka juotu sen 120 milliä,huidottu pulloa pois suusta ja taas itketty päälle kun onkii nälkä.sitte loput 100 milliä samalla tavalla.

Ok täytynee selata.Meillä alusta asti 50/50 syöty pullosta ja tissistä.Kokeilin ruiskulla truuttaa äidinmaitoo huuleen ja kumin kanssa ja ilman ja nälkäsenä ja vähemmän nälkäsenä.Äskenkin kun yritin alkoi jo asettelussa kauhee raivari itku..
Eri asentoja kokeiltu.
Tuntuu että ei vaan huvita..kun pullosta tulee kivasti helpolla,muutenkin poika on alkanut näyttää omaa tahtoaan viimepv.Aion ainakin yrittää viikon..haluisin vielä imettää pikku vauvaani<3

Mä koitin tänää pehmeäpäistä nokkamukia! :) Laitoin maitoa sinne ja laitoin suuhun niin että sai pureskella sitä. Veikeällä ilmeellä alkoikin pureskelemaan sitä mutta kun tajusi että sieltä tulee maitoa niin siitähän kimpaannuttiin.
Laitoin maidon pulloon ja yritin, mutta ei. Poika ei vaan tykkää maidosta kun se tulee pullosta.
Mut onhan se toisaalta imartelevaa että minun tissini on niin halutut ja korvaamattomat :) Olen ylpeä niistä! :)

Ai niin, äitini kertoi, että minä en suostunut vauvana syömään kuin tissiä ja maissivelliä. Onkohan se meilläkin odotettavissa siis...

Yhdessä heräily on päivän paras hetki,voi sitä hymyä kun avaan silmät ja hiljaisesti kujertaa kulta vieressä<3
Antaa mamman nukkua aina 30min extraa kun avaan hälle verhot/tv katteee hiljaa niitä.

Hivuttauduin salaa lähemmäs ja tarjosin TISSIÄ....alahuuli väpätti ja kauhee parku alkoi..käänsi pään veks ja loukkaantui syvästi :) Voi toista ja mikä kiero äiti olo tuli...

Noh 180ml äidinmaitoa maistui sitten pullosta..huoh,Nyt BABYJUMPALLE toissapv vasta palautui syväkyykkäämisestä takareidet...

Tää on kyllä niin tällaista, toiset vaikeroi kun vauva ei syö rinnasta ja toiset kun ei pullosta :) Kumpa joku olisi sanonut mulle, että se pullo kannattaa pitää mukana alusta asti niin olisi tottunut siihen myös. Kantapään kautta kaikki.

Uudella paikkakunnalla mihin muutetaan alkuvuodesta alkaa vauvajumppaan kevät kaudelle ilmottautumiset tammikuun 2.päivä. Sinne kyllä ilmottaudun heti tuolloin! Ehkäpä tuon kautta tutustuu myös sen paikkakunnan mammoihin kätevästi :)

Meillä muuten kun tuo poika ei enää pysy selällään ja kääntää itsensä heti mahalleen niin siinäpä on uusi haaste, kun ei eteenpäin päästä vielä mutta ei myöskään osata kääntyä sieltä pois. Huutohan siinä aina tulee kun pikkuisella menee hermo yrittämiseen. On kyllä niin isäänsä tullut tuon lyhyen pinnan kanssa :)

Mä en oo missään vaiheessa "totuttanut" vauvaa pulloon, enkä totuta. Mutta sen kerran kun sitä pulloa on pitänyt antaa, niin on se syöny.. joskin vastahakoisesti, kun ei oo niin kiva ku tissi, mut syöny on kuitenkin. Mut eipä yhden kohdalla toimivat jutut toimikaan toisilla. Paras vaan, kun toimii sillee, et vauvalla on mukavasti asiat. :)

Tultiin jumpasta,pötkö heräili kun astuin kynnyksen yli kotiin,iloinen hymypoika sieltä kopasta katsoi, otin syliin kun oli vielä uninen ja sanoin että nyt tissulle ja niin nappas kiinni :D
Voi kuinka ihanaa, siinä istuin kyyrysssä hievahtamatta 30min ettei vaan saa raivaria...on muuten kipeät niskat.Söi jopa toisestakin.Voittaja olo.

Vauvat on niin hassuja,mitä outoja ääniä kukakin päästelee ja miten ne reagoi ja nauraa jumpassa ja osa sammuu ja osat itkee kun 45min on mennyt, ihan huippua.
Otin muutamamia kuvia, postaan ne jos "ei näy kenenkään vieraan kasvoja" ...saakohan vieraita vauvoja näkyä...ettei joku sit hanki mulle porttaria tai haasta oikeuteen :))

Onks sul mitää ohjelmaa, esim. picasaa tai jotai jolla voisit blurraa ne kasvot piiloon? :D
Ois ihan hauska nähdä kuvia meiningistä. :)

Nyt on meidän pikkuinenkin sitten seuraavaks flunssassa. Yö menikin tosi levottomasti ja nokka tukossa. Onneks oli keittosuolatippoja ostettuna valmiiksi niin sai edes vähän nenää auki. Jäi kuitenkin kiinteiden aloitus tältä päivältä, kun ei tähän päälle vatsavaivoja kaivata. Ei auttanut se meillä, että itse sairastin flunssan ensin ja täysimetän vauvaa.

Eihän se imetys ihmelääke ole, mutta vauva saa sinulta silti suoja-aineita. Toivottavasti pikkuisesi paranee mahdollisimman pian! <3

Meillä myös pikkumurunen kipeänä :( kuumetta on ollut 38 astetta ja nenu tukossa. Aamulla tyttö oli tosi itkunen, mutta onneksi päivän mittaan hänen mieliala on kohonnut ja nyt jo naureskellaan tuttuun tapaan :) Mä ostin jonkun suositteleman physiomer baby-suihkeen. Se on ollut tosi hyvä nuhaiselle nenälle! On ihan perus keittosuolaliuosta, mutta tulee pehmeänä suihkeena nenään ja pehmittää räkäpallerot hyvin ja ne on sen jälkeen helppo imeä pois, suosittelen pikku räkäkärsille!!!

Meillä oli myös hetki sitten rintaraivareita kun maitoa tuli liikaa, mutta onneksi nyt on taas tilanne parantunut. Nyt on myös isin antama pullo ruvennut kelpaamaan pikkuiselle hyvin :)

Eilisilta oli kyllä yhtä helvettiä. Vauva huusi melkein yhtäsoittoa 2 tuntia ja siinä olikin sitten meidän itsenäisyyspäiväkonsertti. Piti antaa panadoliakin, kun mietin jos vaikka päätä koskee tai jotain. Se huuto oli vaan jotain ihan kamalaa. Vauva on koko ajan muutenkin hyvin räjähdysherkkä ja saattaa hermostua ihan mistä vaan ja saada kamalan huutokohtauksen.

Huolettaa sekin, kun vauva syö aika huonosti ja yöllä ei ollut tullut paljon pissaa. Maanantaina vasta vauvalta tutkittiin munuaiset ja sen jälkeen piti seurata, että pissaa tulee. Ärsyttää se, kun just ehti luulla, että kaikki on ok ja nyt tuli sitten taas tämä. Pahoittelen tätä avautumista, koska en jaksais valittaa, mutta nyt mua turhauttaa vaan sen verran.

Tsemppiä orvokki 81 teillekin flunssan kanssa. Toivottavasti pääsette siitä äkkiä eroon.

Takaisin