vauvan vaivat ja hoito

Atooppinen iho vaivaa meidän pikkuista, odotinkin tätä kun itselläni on vaikkakaan ei kovin paha. Nyt rasvataan physiogelillä ja ceridalilla, hyvin tuntuu tehoavan jo päivän käytön jälkeen. Tuo physiogel on ihan älyttömän kallista, pikkutuubi yli 16€ mutta jos siitä on apua saadaan seuraavalla neuvolakäynnillä resepti. Ajattelin koittaa omaa ruokavaliotakin muuttaa, ensin koitan olla ilman maitotuotteita ja jos siitä ei huomaa eroa niin ne kotimaiset viljat seuraavaksi. Nyt olen vaan itse flunssassa ja pakko syödä mitä vaan saan alas joten kokeilua en ole vielä aloittanut. 

Päänahka tytsyllä on ollut kovasti karstainen, käytiin perjantaina korvakontrollissa niin tää lääkäri neuvoi käyttämään ceridalia siihen ja kun sitä karstaa on korvissakin niin kerran viikossa ruumiinlämpöistä Ceridalia voi suikauttaa myös korviin, estää kuulemma korvatulehduksen syntyä kun poistaa karstaa. Öljyn vaan pitää olla ehdottomasti lämmintä, muuten tasapainoelin ottaa kierroksia ja silmät voi alkaa vipattaa ja pieni voi oksentaa. Sanoi että oli itse kokeillut opiskeluaikaan laittaa jäävettä korviin ja että tunne oli ollut kamala .

 
Ammekammo on voitettu!!! :) Suurkiitos Kressida harsovinkistä, se taisi tepsiä. Menin neidin kanssa ensin suihkuun keräämään hyvää mieltä ja sitten välillä laskin neidin valmiiksi täytettyyn ammeseen, jossa oli siis pehmeällä vanuliinalla peitetty kylpytuki odottamassa. Neidin ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, oli kirjaimellisesti ihan huuli pyöreänä. ;) Mutta ei tullu itkua vaan potkiskeli tyytyväisenä vettä. Aikamme siinä polskuteltiin ja sitten vielä lopuksi suihkuun. Tällä kertaa itku tuli vasta kun suihku sulkeutui ja neiti tajusi, että hupi on ohi tältä kertaa. ;)

Eilen testasin uudestaan ja hyvin meni. Tällä kertaa ammessa jo hymyiltiin ja loiskuteltiin vettä sekä käsillä että jaloilla, joten voi siis sanoa, että ammekammo on voitettu. :) Nyt odotellaan innolla toukokuuta ja vauvauinnin alkua. Saa nähdä minkälainen vesipeto neidistä vielä tulee. ;)

Sadepilvi, auttoiko teillä kylpytuki?

 
Meillä myös atooppista ihottumaa ja kaula on ollut tosi huono, ihan tulipunainen. perunajauhoilla oon  saanut sen välillä rauhottumaan mutta se tulee aina uudestaan niin neuvolasta opastivat käyttämään kortisoni voidetta ja nyt vuorokauden käytöllä näyttää jo paremmalta emoticon myös naaman iho alkaa olla jo tasoittunut vaikka en vielä oo kerenny jättään mitään ruoka-ainetta pois joten ei se siis vissiin olekkaan allergiaa :)jes
 

Seuraavat pitkäaikaisen ihotaudin hoitoon määrätyt perusvoiteet ovat peruskorvattavia, jos valmisteelle on vahvistettu kohtuullinen, korvausperusteeksi hyväksyttävä tukkuhinta. Pienin korvattava pakkauskoko on 100g. 

Luettelossa mainituissa perusvoiteissa ei ole mukana hajusteita. 

AMBILAN perusvoide, Orion Pharma

APOBASE emulsiovoide, Actavis

APOBASE HYDROGEL hydrogeeli, Actavis

APOBASE lotion, Actavis

APOBASE OILY emulsiovoide, Actavis

AQUALAN perusvoide, Orion Pharma

AQUALAN DUO perusvoide, Orion Pharma

AQUALAN L perusvoide, Orion Pharma

AQUALAN OIL, ihoöljy, Orion Pharma

AQUALAN PLUS, perusvoide, Orion Pharma

BASAN 1 perusvoide, Leiras

BASAN 2 perusvoide, Leiras

BASAN 3 perusvoide, Leiras

CERALAN perusvoide, Orion Pharma

CERALAN PLUS perusvoide, Orion Pharma

CERIDAL lipolotion, Stiefel

CERIDAL lipogeeli, Stiefel

DECUBAL BODY LOTION lotion, Actavis

DECUBAL CLINIC CREME emulsiovoide, Actavis

ESSEX emulsiovoide, Schering-Plough

ESSEX hydrogeeli lotion, Schering-Plough

ESSEX PLUS emulsiovoide, Schering-Plough

HUMEKTAN perusvoide, Orion Pharma

HYDRAN perusvoide, Orion Pharma

HYDROLAN geelivoide, Orion Pharma

LIPOLAN perusvoide, Orion Pharma

LOCOBASE rasvainen emulsiovoide, Algol Pharma

NERIBASE emulsiovoide, Leiras

NERIBASE perusvoide, Leiras

NOVALAN perusvoide, Orion Pharma

NUTRADERM kosteusvoide, Orion Pharma

NUTRADERM perusvoide, Orion Pharma

 

Päivitetty 01.10.2010
© Kansaneläkelaitos 2011

Rozie valitettavasti Physiogel ei ole kelakorvattava, Ceridal olisi.


 
No voihan kettu. Tuo siis toimii kortisonin tavoin muttei sisällä lääkeainetta. Jospa se tulee korvattaviin vielä, on käsittääkseni uusi tuote. 

Edit: Piti tutkia aihetta ja valmistaja ei ole ainakaan vielä hakenut korvattavuutta. HÖH! Taas pitää neuvolaa valistaa aiheesta, toinen on se ettei Nasolinia saa enää näin pienille vaan valmistaja on muuttanut alaikärajan 2 vuoteen. 
 
Kelakorvauksen saa lääkärin määräämistä perusvoiteista, lisäksi reseptissä pitää olla teksti: pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon. Ja nuo edellä mainitut voiteet siis tällä hetkellä korvattavia.
 
Kynsien leikkuusta oli aiemminkin puhetta, mutta nyt uudestaan. Onko olemassa jokin kikkakolmonen, miten saan neitin kynnet leikattua helposti? Hereillä ollessa tehtävä on lähes mahdoton, kun kädet/jalat vispaa ihan taukoamatta. Sormista jos ottaa kiinni, ne alkaa "mutruamaan" tosi paljon. Olenkin leikannut kynnet Iin nukkuessa. Onko muilla vinkkkejä tähän vai leikkaako kaikki ne vauvan nukkuessa? 
 
Meilläkin tyttö on niin heiluvainen etten saa leikattua valveilla olo aikana että aina nukkuessa leikkaan. :)
 

Meillä pitää kynsiä leikata pari kertaa viikkoon, mut varpaan kynsiä en ole kuin kerran leikannut...Oon kynnet leikannut yleensä sillon kun Roni on nukkumassa tai keskittyy johonkin toiseen juttuun esim. telkkariin...

Miten saatte pidettyä muksun kynnen aluset puhtaina,? minä en ainakaan mitenkään...Aina on sormien ja varpaiden kynnenaluiset ihan möhnässä vaikka mitä tekis

 
Mä leikkaan tytöltä kynnet aina kun tyttö on kunnolla hereillä, ihan senkin takia, että tajuaa mistä on kyse ja osaa yhdistää sen, että nyt leikataan kynnet eli käsiä ei saa heilutella yhtä paljon =) Hyvin on tuntunut tajuavan homman ^^
 
meillä myös hereillä leikataan ihan sen takia että tottuu siihenki hommaan :) ja hyvin on onnistunut :)
 
meillä myös hereillä leikataan ihan sen takia että tottuu siihenki hommaan :) ja hyvin on onnistunut :)
 
Meillä leikataan kynnet hereillä ollessa, mutta silleen että on vähän väsynyt. Pirteenä hetkenä ei tulis mitään. :-)
Ja tuosta kynnenalusten möhnästä, ei meilläkään kynnenaluset puhtaana pysy! Mistä se kaikki möhnä sinne ehtiikään kertyä...
 
Mä leikkaan kynnet yleensä tytön hereillä ollessa, kun se lepää sylissä tyynyn päällä. Kynnenaluset on aina ihan mustat :) Varpaankynnet oon yhen kerran leikannu vasta.

Tuizu. ei kylpytuki auttanut meillä vielä :( Mutta harjoitukset jatkuu, eiköhän me vielä päästä voiton puolelle - viimeistään sitte kun tytsi osaa istua itse ammeessa.
 
Vastaanpa itselleni ;)

Voiton puolella! Kylpy oli tänään menestys! Vakavalla naamalla se edelleen tapahtui mutta ilman huutoa :) Tyttö oli jo lähtiissä hyvällä tuulella ja kylpytuessa makoilu oli mielenkiintoista ja vesi sopivaa.  emoticon Toivottavasti hyvä kehitys jatkuu!
 
Takaisin
Top