vauvan terveys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miiumiu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei tullut rotasta mitään, onneksi. Ehkä vähän löysempää kakkaa ja hassun hajuista mutta ei muuta. Luulis ettei sitten tehosteestakaan tuu? Toivottavasti ei.

Huh! Onneksi täällä oli puhetta rotasta ja sivuvaikutuksista. Eilen neuvolassa se meinattiin antaa mutta koska ristiäiset on lauantaina niin saa rokotteen vasta ensi viikolla.

Onneksi meilläkään ei vielä ainakaan ole tullut rotasta mitään kun maanantaina annettiin :) kakkaa kyllä nyt tuplasti enempi kun ennen mutta eipä tuo haittaa :) flunssa vaan vaivaa yhä :/

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Iness sanoiko ne siitä flunssasta mitään neuvolassa? Hyvä että saitte rokotteen silti otettua. :)

Täällä taas alkaa kakkaa odotellaan, ei haittaisi vaikka rota pistäisikin vähän vauhtia vauvan vatsan toimintaan... alkaa tulla se kymmenen päivää täyteen. Pitäis vissiin merkata muistiin milloin tuo on kakannut kun ei meinaa muistaa. :grin

Ei sanonut yhtään mitään flunssasta, ainoastaan jos kuume nousee niin päivystykseen. Mutta onneksi ei ole vielä tullut rokotteesta mitään

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Onko muille tarjottu neuvolassa influenssarokotusta? Siis äidille. Ja oletteko ottaneet?
Mulle tarjottiin kaksikuukautisneuvolassa ja otin, koska neuvolan täti suositteli. Hän sanoi, että näin voidaan välttää influenssa lapsella, koska mä olen lapsen todennäköisin tartuttaja. En ole koskaan ennen ottanut, mutta ajattelin nyt, että jos siitä on mitään hyötyä vauvalle, niin antaa tulla vaan.

Mulle ei oo, mutta meillä on 2kk-neuvola vasta ensi viikolla. Mutta en ole kans koskaan ottanut sitä rokotetta enkä ota nytkään. En oo koskaan ottanut lapsillekaan koska mun en koe sitä tarpeelliseksi. Me otetaan vaan pakolliset rokotukset kun sikainfluenssan jälkipyykki jatkuu vieläkin narkolepsian osalta niin luottamus thl:ään kärsi ja pahasti mun mielestä.
Mutta en siis tarkoita, että tuosta influenssa rokotteesta olisi haittaa. Kaikki tekee omat päätökset ja hyvä niin. Pääasia on, ettei kukaan saisi influenssaa tai rokotteesta mitään.

Mä en ole koskaan ottanut yhtäkään influenssa rokotetta enkä oo oikein koskaan kipeä. Mies otti ennen joka vuosi rokotteen ja oli normi flunssastakin ihan kuoleman kipeä. Ei ole nyt kolmeen vuoteen ottanut eikä myöskään enää kipeäkään ole ollut... flunssa paljon kevyempi. Oliko just juttu Vau.fi näistä, että miks rokotusta suositellaan? Käsitin että itse influenssa ei oo se syy vaan sen mahdollisesti aiheuttamat jälkitaudit. Ei niissä rokotteissa kyllä mitään pahaakaan taida olla, mut meillä ei oo koettu tarpeelliseks. Neuvolassa painostettu molempien raskauksien aikana mut en oo ottanu.

Mä oon ottanut astman vuoksi jo useampana vuonna, jos oon sattunut olemaan Suomessa kun niitä on annettu, ja nyt otin jo ekan kuukauden neuvolassa kun tarjottiin. En tiedä, onko ollut hyötyä, mutta ei kai haittaakaan... En paljon muuta tässä yksin vauvan kanssa ollessa pelkää kuin että sairastun itse niin että lapsen hoitaminen käy liian raskaaksi, tai tietysti että vauva sairastuu. Ehkä tuo vähän pienentää riskiä, en tiedä...

Mulle ei oo neuvolassa puhuttu tosta rokotteesta mitään!Tai onhan siitä varmasti mainittu jossain noista yleisistä esitteistä.Taidan jättää ottamatta kun ei mihinkään riskiryhmään kuuluta.Possuflunssarokotteen sillon aikanaan otin koska työskentelin sellaisen ihmisryhmän kanssa jolle kyseinen pöpö olisi ollu hengenvaarallinen,käytiin koko työporukka piikillä.

Me ollaan ajateltu miehen kanssa ottaa influenssarokotukset ihan jo siitä syystä että viimeksi sairastettiin yhtä aikaa. Siinä tilassa ei lastenhoidosta tulis mitään. Harkitaan myös otetaanko esikoiselle, ollaan kuitenkin aika paljon liikenteessä.

Mä otin esikoista odottaessa influenssarokotteen ja silloin sikainfluenssan vuonna työn puolesta, mutta nyt ei oteta .

Mäkin oon astman takia ottanut influenssapiikin jo useana vuonna ja otin nytkin kun neuvolassa tarjottiin. Myös mies aikoo ottaa sen. Mulle siitä ei oo ollut mitään haittaa, joten otin. Käsivarsi oli pari päivää kipeenä mutta muuten ei mitään.

Saatiin eilen 3kk neuvolassa rokotteet ja nyt neiti kuumeilee. Panadolia oon antanut yöllä ja nyt päivällä toiseen kertaan, jospa menisi tällä ohi :confused:

Jaksamista Tekah,meillä on sama edessä maanantaina!Täytyykin muistaa varautua apteekkireissulla..

Meillä ollut yhtä huutoa koko ilta... Sitten tulikin pierua oikein sarjana ja parit kakat. Mutta sekään ei helpottanut kuin hetkeksi ja huuto jatkui. En ois yhtään jaksanu kun takana on pari huonosti nukuttua yötä, kun neiti haluaa taas syödä tunnin -parin välein...

Itu, jos nyt voisin tehdä toisin, antaisin neidille särkylääkkeen illalla ennen nukkumaan menoa. Meillä kuume nousi yöllä ja oli tosi levotonta, illalla ei ollut vielä merkkejä siitä tai kivuista. Kannattaa ehkä harkita antamista, kun ilmeisesti kuumetta tulee yleisesti rokotusten jälkeen.

Tekah kiitos neuvosta!Näin taidamme tehdä,ei siitä särkylääkkeestä varmasti haittaakaan ole vaikka yöksi antaisi varmuuden vuoksi.

Jokohan tämän Cuplaton pullon jälkeen uskallettaisiin lopettaa sen käyttö..Pieruja kyllä riittää edelleen mut en tiedä onko tuostakaan enää niihin vaikutusta.

Takaisin